Moderator: Moderafo's
Marnix schreef:4 soorten geloof
En wat me hieraan vooral opvalt. Dit laatste zin. Er staat niet: Dit soort mensen lijken op zaadjes die toevallig in goede grond vielen.... Nee, dit soort mensen lijken op de goede grond, waar het zaad mooi kan opkomen en vrichtdragen!
Aragorn schreef:Ikke21 schreef:Lees dan de omschrijvingen bij de soorten geloof!! Dat is dus ongeloof.
En als je ze allevier niet hebt?
Ikke21 schreef:Marnix schreef:4 soorten geloof
En wat me hieraan vooral opvalt. Dit laatste zin. Er staat niet: Dit soort mensen lijken op zaadjes die toevallig in goede grond vielen.... Nee, dit soort mensen lijken op de goede grond, waar het zaad mooi kan opkomen en vrichtdragen!
Dat is dus ook het zaligmakende geloof? De rest van de mensen heeft allemaal geen zin, heeft dit, heeft dat, heeft zus of begrijpen het niet.
Maar bij de laatste mensen komt het dus op de goede grond, ik denk dat je dat kan vergelijken met het zaligmakende geloof of het ik dat verkeerd?
Marnix schreef:Ikke21 schreef:Marnix schreef:4 soorten geloof
Dat is dus ook het zaligmakende geloof? De rest van de mensen heeft allemaal geen zin, heeft dit, heeft dat, heeft zus of begrijpen het niet.
Maar bij de laatste mensen komt het dus op de goede grond, ik denk dat je dat kan vergelijken met het zaligmakende geloof of het ik dat verkeerd?
Dat zue je helemaal goed. ALleen komt het niet op de goede grond... die mensen zijn goede grond... zegt Jezus.
Ikke21 schreef:Het Weermannetje schreef:Dus een historisch geloof is ongeloof? Er staat toch niet historisch ongeloof?
nee het is historisch geloof maar niet het geloof waarmee je voor God kan verschijnen, dus dan is het wel geloof maar niet het ware geloof dus toch eigenlijk ongeloof
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten