De godheid van Christus in Filippenzen 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 06 jul 2004 10:20

Tja als we toch weer het hier over gaan hebben... hoe leg jij Johannes 1 uit? Deze teksten lijkten me toch duidelijk over Jezus te gaan... en daar staat niet: Het Woord was de Zoon van God... maar het Woord WAS God!
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 07 jul 2004 08:20

Josh schreef:Jezus is de Zoon van GOD; niet GOD zelf

No way, dit is al een oude ketterij (Arius, 4e eeuw). Zie ook Hebreeen 1:

8 Maar tot den Zoon zegt Hij: Uw troon, o God, is in alle eeuwigheid; de schepter Uws koninkrijks is een rechte schepter.
9 Gij hebt rechtvaardigheid liefgehad, en ongerechtigheid gehaat; daarom heeft U, o God! Uw God gezalfd met olie der vreugde boven Uw medegenoten.
10 En: Gij, Heere! hebt in den beginne de aarde gegrond, en de hemelen zijn werken Uwer handen;
11 Dezelve zullen vergaan, maar Gij blijft altijd, en zij zullen alle als een kleed verouden;
12 En als een dekkleed zult Gij ze ineenrollen, en zij zullen veranderd worden; maar Gij zijt Dezelfde, en Uw jaren zullen niet ophouden.
13 En tot welken der engelen heeft Hij ooit gezegd: Zit aan Mijn rechter hand, totdat Ik Uw vijanden zal gezet hebben tot een voetbank Uwer voeten?

Als je zegt dat Jezus niet waarachtig God is dan ben je in strijd met dit schriftgedeelte en nog vele andere (bijv. Joh. 1).

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 07 jul 2004 15:19

Joh 20:28] En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God!
..

Terug naar “Archief”