Christelijke Cabaret

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 22 nov 2002 10:06

moppie schreef:Hans Teeuwen is idd goed. Helaas vloekt hij ook vrij veel.

En dat is met de meeste cabartiers het geval. vandaar dat ik me vragen zet bij het chr.

Ten tweede zal een echte christen niet willen discrimineren, niet racistisch zijn ed. Bij cabaret mag dit en wordt dit ook veelvuldig gedaan.

moppie, vloeken en discriminatie zijn geen voorwaarde voor cabaret, hoewel ik beaam dat het vaak voorkomt. ik weet echter wel een paar cabaretiers waar je met een gerust hart naar kunt luisteren.

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 22 nov 2002 19:09

Ja maar vaak hoor je toch ff gauw nog een vloek ergens tussendoor gooien.
Nu vraag ik me af, moet je voor 2 vloeken die cd niet kopen, of maakt dat niet uit en denk je gewoon bij jezelf : pieeeeep als ze zoiets zeggen?
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

D
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor D » 22 nov 2002 19:14

JialiKelly schreef:Ja maar vaak hoor je toch ff gauw nog een vloek ergens tussendoor gooien.
Nu vraag ik me af, moet je voor 2 vloeken die cd niet kopen, of maakt dat niet uit en denk je gewoon bij jezelf : pieeeeep als ze zoiets zeggen?

Volgens mij is de cd dan gewoon fout...
Het is moeilijk, ik heb bijvoorbeeld wat cd's van Harry Jekkers...en die vloekt ook weleens! Voor de rest kan je er erg om lachen...dus cd weggooien is wel moeilijk...maar eerlijk gezegd, helemaal een goed gevoel erbij heb ik niet.
AbcD

Derkel
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Derkel » 23 nov 2002 17:25

Het valt mij op dat er weinig namen genoemd worden van christelijke cabaretiers. Ik ben naar een optreden van Herman Boon geweest. Hij veegt eerst de vloer aan met het geloof en dan pakt hij een ieder in de zaal op zeer intigrerende wijze aan. Ik vind het geweldig dat hij het lef en de durf heeft ten aanzien van een hele zaal!!!!

Verder vind ik onze groniger Bert Visscher ook errug goed!! Whelllllup
Het toppunt van eigenwaarde is; jezelf bekijken door de ogen van God.

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 23 nov 2002 17:28

D schreef:
JialiKelly schreef:Ja maar vaak hoor je toch ff gauw nog een vloek ergens tussendoor gooien.

Volgens mij is de cd dan gewoon fout...
Het is moeilijk, ik heb bijvoorbeeld wat cd's van Harry Jekkers...en die vloekt ook weleens! Voor de rest kan je er erg om lachen...dus cd weggooien is wel moeilijk...maar eerlijk gezegd, helemaal een goed gevoel erbij heb ik niet.

daar heb ik dus gisteren een dubbelcd van gekocht.
en af en toe denk ik inderdaad wel eens van pieeeep
echt lekker voel je je daar niet bij.

wie weet er nog meer chr. cabaretiers dan?
ik weet alleen voorwaar
Praise the One who left you

Broken down and paralyzed

Never taste of the fruit..

D
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor D » 24 nov 2002 17:30

Zijn er christelijke cabaretiers dan? vraag het me af...

Harry Jekkers is inderdaad weleens pieeeeeeeep.
Welke heb je gekocht? :mrgreen:
AbcD

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 24 nov 2002 18:17

Napoleon schreef:
moppie schreef:Hans Teeuwen is idd goed. Helaas vloekt hij ook vrij veel.

En dat is met de meeste cabartiers het geval. vandaar dat ik me vragen zet bij het chr.

Ten tweede zal een echte christen niet willen discrimineren, niet racistisch zijn ed. Bij cabaret mag dit en wordt dit ook veelvuldig gedaan.

moppie, vloeken en discriminatie zijn geen voorwaarde voor cabaret, hoewel ik beaam dat het vaak voorkomt. ik weet echter wel een paar cabaretiers waar je met een gerust hart naar kunt luisteren.

Je hoort mij niet zeggen dat het een voorwaarde is! Ik zeg alleen dat het toegestaan is bij cabaret. En dus ook veelvuldig gebeurt

D
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor D » 24 nov 2002 18:41

Je hoort mij niet zeggen dat het een voorwaarde is! Ik zeg alleen dat het toegestaan is bij cabaret. En dus ook veelvuldig gebeurt

Toegestaan bedoel je waarschijnlijk politiek bezien? Wij als christenen mogen dit (eigenlijk) niet toestaan....dit kan je o.a. kenbaar maken door niet aan hun commercie mee te doen.
AbcD

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 24 nov 2002 19:02

ik bedoel te zeggen dat cabaretiers niet voor de rechter gesleept worden als ze discriminerend of zelfs racistisch bezig zijn. En dat zijn ze nogal eens.

Vandaar dat ik al stelde me niet echt veel van chr cabaret te kunnen voorstellen. Ik ken ook geen chr cabaretiers.

D
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor D » 24 nov 2002 20:50

moppie schreef:ik bedoel te zeggen dat cabaretiers niet voor de rechter gesleept worden als ze discriminerend of zelfs racistisch bezig zijn. En dat zijn ze nogal eens.

Vandaar dat ik al stelde me niet echt veel van chr cabaret te kunnen voorstellen. Ik ken ook geen chr cabaretiers.

Ik ken ook geen chr. cabaretiers...

Overigens zijn er in het verleden wel degelijk problemen geweest met uitlatingen van cabaratiers...Maar ben het met je eens dat op de een of andere manier hun meer rechten hebben dan de gemiddelde Nederlander.
AbcD

Derkel
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Derkel » 25 nov 2002 09:26

Een zeer bekend christelijk cabaretier is Herman Boon. Die presenteert onder andere het kinderprogramma Mir@kel. Kent niemand deze man???

janneke
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 25 nov 2002 11:04

Derkel schreef:Een zeer bekend christelijk cabaretier is Herman Boon. Die presenteert onder andere het kinderprogramma Mir@kel. Kent niemand deze man???

Ja, ken ik...en ik vind m verschrikkelijk flauw!

Derkel
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Derkel » 25 nov 2002 11:12

maar flauw zijn in humor is juist leuk!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ik vind et goed van hem hoe hij met het evangelie omgaat in de vorm van cabaret, dus zo flauw vind ik hem nog niet!!

janneke
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 25 nov 2002 11:27

Ik kijk heel soms wel een Mirakel (als ik nix te doen heb :mrgreen: ), maar ik erger me echt rot aan die Boon!!! DOor hem zet ik de tv uit!(heeftie toch nog eenpositieve werking :mrgreen: )

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 25 nov 2002 16:21

ik ken dus wel een aantal christelijke cabaretiers, al treden ze niet allemaal bijzonder vaak op, zijn ook geen profs, maar wel heel leuk. op de christelijke studentenverenigingen in Leiden hebben we regelmatig eens een keer cabaret, waar je verantwoord naar kunt luisteren.

Terug naar “Archief”