De Rooms-Katholieke Kerk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 28 apr 2004 23:29

Waarde Boudewijn,

Waar baseer jij op dat de Ecclesia Catholica Sancta door de satan wordt bestierd? Ik vind dit een tamelijk harde uitspraak.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 29 apr 2004 06:48

Geachte Optimatus,

Als u voldoende Bijbelstudie doet en u laat leiden door de Heilige Geest en u aan de wetten en geboden houdt, dan kunt u behoren tot dit volk:

Openbaring 12.

17 De draak werd woedend op de vrouw en ging weg om de rest van haar kinderen de oorlog aan te doen. Dat zijn de mensen die zich houden aan wat God gezegd heeft en die er openlijk voor uitkomen dat zij bij Jezus horen

U ziet dat de Draak (satan) woedend wordt op dat uitgelezen volk, dat het getuigenis en de profetie bam de Heiland tot de wapenrusting heben gemaakt en -ook- in staat zijn om te verkondigen en te waarschuwen.

Openbaring 14

6 Ik zag een andere engel in het midden van de hemel vliegen. Hij had een blijvende boodschap bij zich, die hij aan ieder op aarde bekend moest maken: Aan alle volken, stammen en taalgroepen.
7 Hij riep: "Heb ontzag voor God; eer Hem, want de tijd is gekomen dat Hij recht zal spreken. Aanbid Hem, Die de hemel en de aarde, de zee en de waterbronnen gemaakt heeft."
8 Er kwam een tweede engel, die zei: "Gevallen! Gevallen is het grote Babylon, dat alle volken van de wijn van haar woeste ontucht heeft laten drinken."
9 Een derde engel volgde hen en riep: "Wie het beest en zijn beeld aanbidt en het teken op zijn voorhoofd of hand laat zetten, zal de wijn van Gods toorn drinken, die onvermengd in Zijn wraakbeker is gegoten.
10

Voor u als : Jhr. Optimatus
Minister van LNV namens de CO/CVA
Lid van het Collegiaal Praesidium van CO/CVA
Praeses van de Christelijke Volksalliantie

Behoort u te weten dat Satan door mensen werkt, zoals ook Jezus door Zijn discipelen werkt om het Koninkrijk der hemelen bekend te maken.
Satan gebruikt religieuze instellingen en politieke organisaties, om zijn Koninkrijk op te richten. Wie goed luistert naar de RKK zelf, kan weten dat deze Kerk, regelmatog bekend maakt dat zij andere wetten hanteerd, dan dat God aan ons voorhoudt. Terwijl dus Satan zijn plannen gewoonweg openbaar maakt, tuint iedereen er mooi in. Maar we weten dat ALLE mensen, in dat Grote Babylon door Satan zullen worden misleid.

Onze opdracht luidt dan ook: Ga uit van haar, opdat gij geen deel hebt aan haar.
Al meer dan 23 jaar ben ik bezig met het bboek Daniël en Openbaringen en heb, aan de hand van mijn persoonlijke bevindingen, ontdekt dat er een "spel" wordt gespeeld, warvan de weerga onvoorstelbaar is.

Ook op Internet zijn voldoende andere mensen die wijzen op de achtergronden van de RKK als POLITIEK-RELIGEIEUZE machthebber.

Leest u eens op uw gemak deze sites door, die ik enkele weken ontdekte. Dan ziet u, dat mijn visie maar vooral dat wat de Heilige Schrift mij heeft geleerd, geen lariekoek is en dat het Vaticaan die plek is, die in de Bijbel aangeduidt wordt als de heuvel waarop de Troon van Satan is gevestigd.

http://www.earthsfinalwarning.com/Dutch%20EFW.PDF
http://www.earthsfinalwarning.com/Dutch%20BHC.PDF

Vooral studeren studeren studeren, want Satan overvalt de mensen overwachts, die niet zijn voorbereid!

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 29 apr 2004 09:53

Geachte Optimatus,

Als u voldoende Bijbelstudie doet en u laat leiden door de Heilige Geest en u aan de wetten en geboden houdt, dan kunt u behoren tot dit volk:

Openbaring 12.

17 De draak werd woedend op de vrouw en ging weg om de rest van haar kinderen de oorlog aan te doen. Dat zijn de mensen die zich houden aan wat God gezegd heeft en die er openlijk voor uitkomen dat zij bij Jezus horen

U ziet dat de Draak (satan) woedend wordt op dat uitgelezen volk, dat het getuigenis en de profetie bam de Heiland tot de wapenrusting heben gemaakt en -ook- in staat zijn om te verkondigen en te waarschuwen.

Openbaring 14

6 Ik zag een andere engel in het midden van de hemel vliegen. Hij had een blijvende boodschap bij zich, die hij aan ieder op aarde bekend moest maken: Aan alle volken, stammen en taalgroepen.
7 Hij riep: "Heb ontzag voor God; eer Hem, want de tijd is gekomen dat Hij recht zal spreken. Aanbid Hem, Die de hemel en de aarde, de zee en de waterbronnen gemaakt heeft."
8 Er kwam een tweede engel, die zei: "Gevallen! Gevallen is het grote Babylon, dat alle volken van de wijn van haar woeste ontucht heeft laten drinken."
9 Een derde engel volgde hen en riep: "Wie het beest en zijn beeld aanbidt en het teken op zijn voorhoofd of hand laat zetten, zal de wijn van Gods toorn drinken, die onvermengd in Zijn wraakbeker is gegoten.
10

Voor u als : Jhr. Optimatus
Minister van LNV namens de CO/CVA
Lid van het Collegiaal Praesidium van CO/CVA
Praeses van de Christelijke Volksalliantie

Behoort u te weten dat Satan door mensen werkt, zoals ook Jezus door Zijn discipelen werkt om het Koninkrijk der hemelen bekend te maken.
Satan gebruikt religieuze instellingen en politieke organisaties, om zijn Koninkrijk op te richten. Wie goed luistert naar de RKK zelf, kan weten dat deze Kerk, regelmatog bekend maakt dat zij andere wetten hanteerd, dan dat God aan ons voorhoudt. Terwijl dus Satan zijn plannen gewoonweg openbaar maakt, tuint iedereen er mooi in. Maar we weten dat ALLE mensen, in dat Grote Babylon door Satan zullen worden misleid.

Onze opdracht luidt dan ook: Ga uit van haar, opdat gij geen deel hebt aan haar.
Al meer dan 23 jaar ben ik bezig met het bboek Daniël en Openbaringen en heb, aan de hand van mijn persoonlijke bevindingen, ontdekt dat er een "spel" wordt gespeeld, warvan de weerga onvoorstelbaar is.

Ook op Internet zijn voldoende andere mensen die wijzen op de achtergronden van de RKK als POLITIEK-RELIGEIEUZE machthebber.

Leest u eens op uw gemak deze sites door, die ik enkele weken ontdekte. Dan ziet u, dat mijn visie maar vooral dat wat de Heilige Schrift mij heeft geleerd, geen lariekoek is en dat het Vaticaan die plek is, die in de Bijbel aangeduidt wordt als de heuvel waarop de Troon van Satan is gevestigd.

http://www.earthsfinalwarning.com/Dutch%20BHC.PDF

Vooral studeren studeren studeren, want Satan overvalt de mensen overwachts, die niet zijn voorbereid!

Nu zal ik u tevens uitleggen waarom Rome het centrum is van de Geestelijke organisatie van Satan (helaas)

De Bijbel vergist zich nooit. God's plannen zijn voor Zijn trouwe kinderen openbaar en Hij verbergt niets voor hgen, dat tot hun redding en verlossing kan leiden. Nooit ben ik zo vaak verbannen, gecorrigeerd of gewezen op de beperking van de Catechismus, als de tijd dat ik deel nam een RK forum discussie site. Voor mij was dat een mooi voorbeeld van het bewijs, dat deze Kerk nooit zal toestaan (in de toekomst) dat de mensen andere gedachten of een leer aanhangen dan die welke de Bischop van Rome, de wereld zal gaan opleggen

1798:De Pauselijke heerschappij komt aan haar einde, en de profetie van de 1260 profetische dagen = jaren, is hiermee in vervulling gegaan.

De Geestelijk- Staatkundige macht van Rome is, voor een korte tijd (tot 15 februari 1929) verbannen. Mussolini geeft het Vaticaan al haar macht weer terug! Kunnen we nagaan op welke gronden het Pausdom, en ten koste waarvan zij haar macht wil uitvoeren.

In Daniël 7:25 vinden we terug hoelang de Kerk van Rome haar macht mag uitoefenen:

24 Zijn tien horens zijn tien koningen, die in dat rijk zullen opstaan. Dan zal er nog een koning (B) opstaan, die verschilt van de anderen en drie van hen ten val zal brengen.
25 Hij zal tekeer gaan tegen de Allerhoogste God en Zijn heiligen achtervolgen. Hij zal proberen alle wetten, regels en gebruiken te veranderen. [b]Drie en een half jaar lang zullen de heiligen aan zijn grillen worden overgeleverd.26 Maar dan zal de Oude van Dagen komen en rechtspreken. Hij zal deze wrede koning zijn macht ontnemen en eens en voor altijd met hem afrekenen.

De Bisschop van Rome, zou de (eerste) Macht uitoefenen:

een tijd, tijden en een halve= 1 jaar, twee jaar en een half = 3.5 jaar=
1260 profetische dagen= 1260 jaar

In 1798 komt er dus, tijdelijk, een einde (schijbaar) aan zijn macht. Hij is "aan zijn hoofd gewond". Het is van Satan het equivalent van de dood en opstanding van Jezus. Immers Satan immiteert de Almachtige Vader, omdat hij geen ander fundament kent. Satan gelooft God, maar volgt Hem niet na. Satan houdt krampachtig vast aan dezelfde profetie, maar bootsts die na, als lijkende op die welke Jezus ons toont. Terecht zegt de Paus-en de Kardinalen- dat er een Zichtbare Kerk moete komen. \\(St Augustinus: Die Zwei Staten Rom's) .

Satan openbaart dus ook een profetie, die echter niet anders is en zijn dan een verdraaide 'zichtbare' werkelijkheid, waar Jezus voor waarschuwt en uitlegt in zijn Vleesgeworden Woord. Rome "speelt" dus "schijn heilig"(/) alsof zij is begaan met deze wereld,vanuit het oogpunt van Jezus, maar brengt de "verlossing" als zijn de "Heilstaat" die zij in naam van God, op aarde zouden moeten oprichten. Terecht spreekt St Augustinus dus van de 2 Staten van Rome.

In Daniël 12:7 herhaalt de Almachtige Vader dit gegeven nogmaals:

Onder de geestelijke heerschappij zou de verstrooing van Gods' kinderen duren:

een tijd, twee tijden en een halve= de zelfde periode = 1260 jaren

Toelichting:Ook de Katholieke Bijbel geeft deze tijden weer zoals we ze in de NBG Bijbel ook tegen komen. Zelfs in de 18e eeuw waren Theologen het er al over eens dat deze tijdrekening klopte en dat een "profetische dag" een jaar moest zijn. En dat is juist want de profetie (bijvoorbeeld m.b.t. het Pausdom -1798) is volledig en stipt uitgekomen.

De mystieke stad, is niet datgene wat de RKK ons vorhoudt, iets wat verborgen is, maar gewoon datgene wat Openbaring 12:17 Openbaring 14:12 en Openbaring 19:10 ons voorhouden; Gods Volk als het Hemelse Jeruzalem.

Zolang we dat als een "verborgen" en voral "mystiek" gebeuren aan de wereld voorhouden, is dus niemand bij macht, op grond van de RKK gered te worden of verlost te worden, door de Heilige Geest.

Immers die wordt als 'mystiek' voorgesteld, want daar waar de Bisschop is, is (alleen) Jezus. De Waarheid (Jezus) wordt dus daadwerkelijk verborgen gehouden en zo alleen kan Satan bereiken, op "Geestelijke" gronden en een "vals" Evanglie, dat wat hij wil : Aanbidding!!

Gelukkig dat Satan niet wil beseffen, dat de Heilige Geest boven dit alles uitsteekt en "gaat waar Hij wil" als de wind.
Dat is ook de reden waarom Satan het volk uit Openbaringen12:17 vervolgt dor een werelds en machtig religieus systeem. Hij wil hen de mond snoeren. Vandaar dat Jezus tegen Nikodemus zegt dat hij een Geestelijk Israël moet navolgen en geen Schriftuurlijk alleen. Ook daarom is het zo dat niet alles in de Schrift staat, dat de trouwe volgelingen van Jezus wél zullen kennen en weten.

Zo blijft dus de Waarheid voor Satan verborgen en zal het volk (Geestelijk Israël van het NT)in staat zijn om de laatste boodschappen en de verkondigingen welke Johannes alsmede de profetie uitlegt in Openbaringen, -alsook vanuiit Daniël- kunnen kennen en uitdragen aan de wereld.

Dat het volk, dat voor de wereld mystiek is en genoemd wordt in Openbaringen vevolgd wordt en ontkend wordt, is dan duidelijk. Door het niet aanvaarden van Gods wet als maatstaf, zijn de meeste christenen
ziende blind en horende doof! (helaas)

En inderdaad, de Bijbel zegt dat ook: Openbaring 11:2 Gods volk, de mystieke stad, zal worden vervolgd en ontkent 42 maanden = 126 profetische dagen= 1260 haar.

De twee getuigen zijn het Oude Testament en het Nieuwe Testament zijn dan in rouw ook 1260 dagen= 1260 jaar (Openbaring 11:3)

De Reine vrouw moet vluchten, uitgedrukt in de zelfde termen en periode, voor de RKK (de Hoer die op de 7 heuvelen zit - Openbaringen 12:4)

En, om de trouwe gelovige niet aan het twijfelen te brengen, herhaalt Jezus nogmaals die periode van de wrede kerk van Rome in Openbaring 13:5

Openbaring 13

4 Zij aanbaden ook het beest zelf en zeiden: "Wie is met het beest te vergelijken? Wie kan het tegen hem opnemen?"
5 Het beest mocht met grote woorden God beledigen, 42 maanden lang.
6 En hij deed zijn muil open en braakte de grofste beledigingen uit tegen God, tegen Zijn naam, tegen Zijn tempel en tegen allen die in de hemel woonden.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 29 apr 2004 14:05

Dit gelezen hebbende, vraag ik mij vertwijfeld af of jij dan degene bent die de ware Kerk volgt.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 29 apr 2004 14:14

Beste Optimatus,

U schreef:@@ Dit gelezen hebbende, vraag ik mij vertwijfeld af of jij dan degene bent die de ware Kerk volgt.@@

Leg uit, want je antwoord is even mystiek, als datgene wat de meeste Christenen, nog steeds niet begrijpen.

Mattheüs 15
9 Hun godsdienst is waardeloos. Ze houden zich alleen maar bezig met menselijke wetten en niet met de wet van God." (a)10 Hierna riep Jezus de mensen bij Zich. "Luister! Probeer te begrijpen wat Ik bedoel.
11 U wordt niet slecht door wat u eet en drinkt. U wordt slecht door wat u denkt en zegt."12 De discipelen gingen naar Hem toe en zeiden: "Weet U dat de Farizeeërs zich hebben geërgerd aan wat U hebt gezegd?"13 Jezus antwoordde: "Iedere plant die niet door mijn Vader is geplant, zal worden uitgetrokken.14 Trek u dus niets aan van de Farizeeërs. Zij zijn blinde gidsen, die blinde mensen leiden. Zij zullen samen in een kuil vallen."

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 29 apr 2004 14:33

Laat ik het anders formuleren: ik vind deze "schriftuurlijke" aanval op de R.-K. Kerk totaal ongefundeerd.

Ik vraag me af of jij je ooit wel eens in deze kerk, haar leer en haar leven hebt verdiept.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 03 mei 2004 08:07

Goedenmorgen Optimatus,

U moet eens Openbaring 13 lezen en vervolgens naar de Politieke situatie kijken in de wereld. Ik val geen gelovige Katholieke mensen aan, maar een Politiek-religieus systeem, dat het Evangelie van de Heiland, uit de wereld wil bannen. Geestelijk Joden moeten in staat zijn, de profetie aangaande de misleidende werken van de Satan, door een menselijk religieuze organisatie te herkennen.

Als in Openbaring 13 staat dat "het Beest aan het hoofd werd gewond en weer levend werd". Dan moet u eens de geschiedenis van de RK kerk nalopen en ZIEN dat de Paus in 1798 gevangen genomen werd (aan het hoofd gewond) en in 1929 (notabene onder het Gezag van Mussolini) haar Macht weer volledig terug kreeg inculisef haar bezittingen.

Afgezien daarvan, ze heeft haar macht nooit daadwerkelijk afgestaan. Het was de bedoeling om de Joden en de Christenen te misleiden. Satan is daar in geslaagd, door een vals Evangelie door zijn troon op de 7 heuvelen (staat gewoon in de Bijbel) af te kondigen.

Als u het wenst, dan pareer ik uw laatste opmerkingen subiet per ommegaande, aan de hand van een paar UITSPRAKEN van de "Heilige Stoel" van Rome, die MIJN WEERGAVE staven!

Afgezien daarvan, enkele dagen gelden maakte ik op de RK nieuws site bekend, dat de HEILIGE STOEL niet in Rome staat, maar mijns inziens in het Heilige der Heilige in de Hemel, waar recht gesproken zal worden als de boeken worden geopend. Dat moment is nu daar, sinds 1840, zoals de Heilige Schrift mij leert en Jezus aantoont.

Het Heilig verklaren van een aards-religieuze kerk die Gods wetten veranderd en daar voor uitkomt, kunnen we toetsen aan Openbaring 22!
Geen mens kan zijn medemens Heilig verklaren. Alleen Jezus kan, door onze persoonlijke medewerking en onze keuze zeggen of we in het Koninkrijk passen en "niet te licht" moeten worden bevonden.
Hij wil ons niet dwingen, maar dat we gelukkige mensen zullen zijhn, die op een weloverwogen en zuivere gerechtigheid een keuze maken. Niet op een afgebakend deel van de gehele Schrift en profetie, welke door menselijke geboden en wetten aan de aardse Misleider zijn aangpast.

Ik werd direct van de RK site verbannen! U, als bekend met het Verlossingsplan van de Heiland, moet ongeveer toch wel zich zelf afvragen, wat dat betekent voor de mate van "Evangelie" in het licht van Jezus als de Messias en de Verlosser. Door een paar simpele oprecht vragen en mededelingen aangaande een paar pertinent onjuiste weergaven van Gods plan, zoals de Catechisatie van de RKK de mensen (mis-) leert, bewees deze Staatskerk mij precies wat zij zelf verklaart en zegt:

Het Pausdom en zijn gevestigde organisatie, de RKK, hebben meer dan 2000 jaar nodig gehad, om een wereldreligie te wordenn als zodanig erkend te zijn.

Met een [color=brown]politiek doel en structuur
? JA.
Op de keper beschouwd, maakt Paus Johannes Paulus II als rechtmatige Plaatsvervanger van Christus er aanspraak op , om de hoogste gerechtshof van de Statengemeenschap te zijn ].

Volgend jaar zal het Vaticaan volledig deel zijn van de VN en de Wereldraad van kerken. Uit de gegevens die ik heb, zal Rome, op dat zelfde gezag als ik hierboven aangaf in de noot, aanspaak maken op de algehele leiding binnen die twee organen. Uit "eerbied" maar meer uit "angst" zullen de de VN, de UNESCO en de WERELDRAAD van kerken, daar gehoor aan geven. Dan zal het Satan zijn gelukt, om door een "geo-politiek-religieus systeem zijn MERKTEKEN aan de wereld op te leggen.

Want, net zoals al eeuwen Grote Leiders, zoals Stalin, Adolf Hitler, Bismacrk en andere "Staatlieden", ook die van vandaag, gehoorzaam de raadgevingen en adviezen opvolgen, omdat geen enkele oorlog, of politiek doel, zonder een 'Geestelijk fundament" van een aardse God, enog geloof zal vinden bij de "wateren der wereld, waar zeeën in woeste golving angstig en roerloos, de mystieke openbaringen van een Wereldse Staatskerk, in hel en verdoemenis moeten ondergaan".

"Gaat uit van haar, zegt de Heiland, opdat gij geen deel hebt aan haar plagen" van het Grote Babylon

Precies zoals in Openbaring 13 staat vermeldt, heb ik aan den lijve ondervonden wat Grootspraak tegen de Allerlhoogste betekent vanuit de richting van de stad op de 7 heuvelen. Want het is niet de eerste keer, dat Rome forums "corrigeert' en "op maat knipt" waar de discussie verder gaat, dan wat de Bisschop zegt, die meent dat Hij Christus is of Plaats vervangt. Laat dit simpele voorbeeld een waarschuwing zijn aan uw hart en dat ik dan mag hopen dat "Uw vlucht niet op een Sabbat" valle, want hier vindt u precies wat er momenteel zich afspeelt, achter de schermen van de 'VREDELIEVENDE VOLKEREN EN ZIJ DIE MENEN OP GODS TROON PLAATS TE MOETEN NEMEN"

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 05 mei 2004 21:27

Ik vind uw Schriftaanhalingen buitengewoon dubieus.

De H. Stoel is niet de stoel van de Here Jezus Christus maar die van Petrus. Petrus was de eerste Synodevoorzitter, de eerste Patriarch en de eerste Paus. Dat is een kwestie van Kerkgeschiedenis.

Voorts staat die Stoel niet op de zeven heuvelen van Rome, maar op binnen het Vaticaan en dat is geen heuvel van Rome. Die liggen aan de andere kant van de Tiber.

Je historische feiten kloppen ook al niet. In 1798 werd de Paus gevangen, maar niet afgezet. Zijn Kerkelijke Staat (het Patrimonium Petri, geschonken door Pepijn de Korte, vader van Karel de Grote) werd in 1814/1815 op het Congres van Wenen in ere hersteld. In 1866 werden de Romagna en de Marken aan Italië afgestaan, waarna in 1870 het restant van het Patrimonium werden opgeveegd. In 1929 werd het Verdrag van Lateranen opgesteld. Mussolini was daar inderdaad gesprekspartner, maar deze was lang niet zo imposant en machtig als hij graag zou willen. Hij had te allen tijde de koning van Italië (Vittorio Emanuele III) boven zich te dulden en de kerken heeft hij ook nooit onder controle gekregen. Mussolini was meer een klassieke autoritaire dictator à la Franco, Salazar, Pilsudski of Alexander I.

Als je Openbaring in haar historische context plaatst, zul je zien dat het keizerlijke Rome als hoer Babylon wordt gezien, niet het latere pauselijke Rome.

Ik vind uw citaten dan ook niet steekhoudend.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 09 mei 2004 10:37

Geachte Optimatus,

Hartelijk dank voor de reactie,

Interessant!

Uw historische redernering klopt maar ten dele. Nog in 1860 ontnam de Italiaanse regering de Staten aan het Pausdom en voleindige deze in beslagname in 1870 door zich de stad Rome toe te eigenen. Zo werd de Paus de gevangene van het Vatikaan genoemd. Dat het op verschillende plaatsen op andere, vergelijkbare wijze wordt ingevuld, maar historisch dan klopt, moet duidelijk zijn. Zelfs Rooms katholieke uitleggers zien deze profetie als juist, zo groot is haar impact, wat natuurlijk ook niet anders kan, als de Heiland Zelf de Openbaringen er van leidt! Het herstel zette, ondanks dus de acties van Frankrijk en later Italië, wel door. Daarom verkondigde Pius IXe in zijn Syllabus der dwalingen", als functie van zedelijke en geestelijke Leider (der wereld) die de Paus dus nooit op zou geven, dat het Vaticaan het centrum van de wereld moest zijn. Want in die Syllabus werd aangegeven dat er voor:

-nationalisme
-democratie
- en gewetensvrijheid geen plaats was in een door het Vaticaan geleidde (Theocratische) Staat!

EN ik weet zeker, dat als Rome, straks als zij daadwerkelijke macht gaat uitoefenen, zoals Openbaring 13 ons leert, gewoon dezelfde "historische"en "wettelijke"gerechtvaardigde wetten van de Jezuiten en alsook de Inquisitie en die dus van die Syllabus der dwalingen van 1864, toegepast zullen worden, om de "verloren en geleden" schaamte weer uit te voeren op het volk, dat Rome niet zal navolgen. Het volk, dat tot de Reine vrouw (Geestelijke Israël) behoort, en tegenover de Hoer (Geestelijke Babylon) staat.

De haren rijzen ons te beregen als we lezen wat de RKK tegenover de mensheid heeft misdaan en waar Pausen, bewust en moedwillig de mensen hebben aangedaan, dat op geen enkele wijze is te rechtvaardigen, laat staan te moeten zien in het licht van Christus. Dat alleen al bewijst de Hoerig Geestelijke achtergrond van de Kerkstaat (dus weer niet de RK gelovige) van haar misbruikte macht.

De heruitbreiding van de Pauselijke macht beperkt zich niet tot hety nieuwe begin op 15 februari 1929. Reeds Paus XIe overtuigde de wereldhersers er van dat ër niets aan de hand was" en dat er eveneens ook niet "ouderwets was aan de RKK"' en dat alleen zijn de oplossingen heeft voor de wereldproblemen.

Wat een "grootspraak tegen de Allerhoogste". In het "Renum Novarum" de bekende encycliek greep Rome politiek in om de eerbied en de steun van de werkende klasse die steeds meer groeiden de was. De RKK deed zich voor als de zorgzame zielenherder van de arbeiders klasse, zoals zij eerst de regelateur was voor de Rijken. Ik zelf woon nu in een Rooms katholiek land.

Ik verbaas me over de "slavernij"waarin mensen hier moeten werken. Hun slaafse volgzaamheid aan hun chefs. De vrachtwagenchauffeurs die als slaven lijken te moeten werken, geen erkenning van hun beroep, ze zijn arbeider, en soms "zwart" worden betaald. Die soms lange tijd moeten wachten op "de uitbetaling van hun overuren en een 40 urige werkweek meer een droom is dan werkelijkheid. Waar mijnheer pastoor de moed nog heeft om mensen, die trouw Rooms katholiek hun geloof beleden, niet in gewijdde aarde te willen begraven, omdat een familielied vergeet om mijnheer pastoor mee te nemen, in de auto.

Een broeder in Christus vertelde me eens, dat hij het "gevoel" had reeds onder de "druk"van het Beest te leven, na enkele maanden in Nederland te zijn geweest, weer terug kwam in zijn eigen land.

Ik ervaar dat zelfde nu ook. Europa één? Laat me niet lachen! Onder Rome en met de mentaliteit, alswel de politiek-religieuze onnavolgbare drang naar alleenheerschappij en zich steeds meer opwerpende als het Christelijke
fundament van Europa, zal inderdaaad Europa één worden, politiek en religieus. Jezus noemt ons Zijn vrienden. Wat een duidelijke profetiue is het dan dat de Hoer ons als haar slaven gebruikt. De voorbeelden zijn, gezien door de profetie zo duidelijk als kristalhelder glas.

Want volgens de Curia Romana, is de Paus:

Zo groot zijn de waardigheid en uitnemendheid van de Rooms Paus, dat zij het menselijke verstand te boven gaat, en dat hij niet alleen een mens schijnt te zijn, maar in zekere zin God (quasi Deus) en de Plaatsvervanger van God. (De Curia Romana 1911)

Petrus en Jezus

Indien u aangaande het gesprek tussen Petrus en Jezus goed leest, dan zult u zien dat niet Petrus de macht van Jezus ontvangt, om op deze aarde een regime uit te oefenen, maar dat Petrus slechts Jezus erkent (belijdt). De Petrus die door de RKK wordt aangemerkt, is in feite een andere persoon, die voortgekomen is uit een christengemeente en als voorbeeld is gesteld, zoals ook zij menen met Maria en Jezus zelf.

In Mattheüs 16 gaat heter om dat Petrus, belijdt dat Jezus de Zoon is, in tegenstelling tot datgene wat de Schriftgeleerden en Farizeeën beweerden. In Mattheüs 16 zien we dan ook dat het gaat om:

Mattheüs 16
1 Op een dag kwamen er Farizeeërs en Sadduceeërs naar Jezus toe om Hem op de proef te stellen. Zij vroegen Hem om een teken uit de hemel. Hij moest maar eens bewijzen dat Hij de Zoon van God was.

Vervolgens zien we dit:

Matheüs 16
11 Waarom denken jullie dan dat Ik het zojuist over brood had? Ik waarschuwde jullie voor de gist van de Farizeeërs en Sadduceeërs!"
12 Eindelijk begrepen zij dat Hij met 'gist' de leer van de Farizeeërs en Sadduceeërs bedoelde.

En als we dus Petrus in diezelfde situatie plaatsen; terecht dat de RKK dan Petrus als (hun) Rots willen zien, want de RKK leer is, als Staatsvorm (dus niet in de gelovige relatie van de Rooms-katholieke mens) juist datgene wat hier als "gist"wordt betiteld, zoals we leren uit hetgeen Jezus (notabene) wil uitleggen aan de Schriftgeleerden en Farizeeën.

Eigenlijk dom om Petrus dus als voorbeeld van een Staatskerk te nemen, als we de geschiedenis van dit hoofdstuk Mattheüs 16 in ogenschouw nemen, alsof de Heilige Geest ons dat niet openbaren kan.

Petrus wordt dus als voorbeeld gesteld van een trouwe ( en Geestelijke)
volgeling van Jezus aangetoond, Immers hij belijdt de Christus als de Petra, de Rots waarop de mens kan bouwen. kijk maar:

Mattheüs 16

16 Simon Petrus zei: "U bent de Christus, de Zoon van de levende God."17 "Gelukkig ben jij, Simon, zoon van Jona! Mijn hemelse Vader heeft je dit persoonlijk duidelijk gemaakt. Je hebt dit niet van een mens.18 Jij bent Petrus. Op deze rots zal Ik mijn Gemeente bouwen. De poorten van het dodenrijk zullen nooit macht over haar krijgen.
19 Ik zal je de sleutels geven van het Koninkrijk van de hemelen. De deuren die jij op aarde sluit, zullen in de hemel gesloten zijn. En de deuren die jij op aarde opent, zullen in de hemel geopend zijn."

We zien dus nu in het bruine deel dat Petrus, door de Heilige Geest geleid, (zoals Jezus hier beaamt) Jezus als de Enige en Ware Rots gezien moet worden. Jezus erkent Petrus daarmee als iemand die de Waarheid (Jezus) mag en kan verkondigen. Net zoals aan Nikodemus Jezuws bekend maakte dat "men het Koninkrijk kan zien en binnengaan"als men Hem navolgt, zo "gaf"Jzus dus de "sleutels"van het Hemelse Koninkrijk in "Geestelijk opzicht"dus aan Petrus. Met andere woorden; Openbaring 12:17 Petrus behoort tot het volk dat daar wordet genoemd:

Openbaring 1217 De draak werd woedend op de vrouw en ging weg om de rest van haar kinderen de oorlog aan te doen. Dat zijn de mensen die zich houden aan wat God gezegd heeft en die er openlijk voor uitkomen dat zij bij Jezus horen

De fantasierijke RK geestelijken van die tijd en van nu, misbruiken dus Gods woord. Ik kan me herinneren dat de Petrus, welke de RKK toepast in haar beweringen als ontvangen hebbende, de macht op aarde, in werkelijkheid uit een christengemeente komt welke afvallig was geworden aan de Heiland. Geen wonder!

Elke politicus, elke RK gelovige weet en wordt er op gewezen dat de Heilige Stoel in Rome staat. Dat doet niets af of aan het feit dat Petrus misbruikt wordt als zou die "Heilige Stoel" Petrus zelf of zijn woonzetel was.

In deze zelfde Curia Romana staat overigens nog het volgende:

Iedereen is verplicht zich gehoorzaam te houden aan de Paus van Rome; keizers, prinsen, koningen, patriarchen, kardinalen, door de "Goddelijkheid"van de RKK.

En terwijl dPaus Alexander III zijn voet heeft geplaatst op de schouder van Keizer Frederik Barbarossa, wordt deze keizer op het marktplein van Venetië boetedoening afgedwongen en trouw afgedwongen aan het Vaticaan en zijn Paus.

Ziet u Jezus Christus al Zijn voet op uw schouder zetten en u te dwingen Hem na te volgen?

Zo, en leest u nu nog eens Openbaring 13, vele eeuwen vastgelegd, over "historische"en vooral profetische juistheden gesproken.

Openbaringen kunnen we niet zien in een "historisch"perspectief, maar kunnen we alleen in een "Geestelijk"aspct ervaren van de werking van de Heilige Geest. Immers, Jezus openbaart hier de laatste dingen, door Johannes aan de Christengemeenten en vraagt hen het Grote Babylon met de Hoer als haar bruid (van Satan) te verlaten, om deel te kunnen hebben aan de Reine Vrouw en de Bruidegom.

Mussolini

Het zal zo zijn dat Mussolini niet zo'n "krachtige" figuur was zoals u aangeeft, maar vergeseld van Vertegenwoordigers van de Kerkstaat Vaticaan, wordt de wereldse mens al heel gauw klein en onbeduidend, zoals het karakter van deze geestelijkheid zich opstelt tegenover de mens.

Toch ervaren wij en de wereld hem als een dictator met politieke macht. En we hebben zo juist geszien aan het bovenstaande, dat de Paus kan aanwijzen wie wel of wie niet politiek kan en mag regeren in deze wereld. Wie de achtergronden van de Vrijmetselarij en bijv de Maffia kent, weet dat maar al te goed. EN als u Mussolini dan inderdaad zo "klein" profileert in uw posting, dan heeft u gelijk, want hiermee bewijst u nu zelf wie de wereld daadwerkelijk regeert, gezien door de bril van de Syballus van de Paus en de Curia Romana. Hier bewijst dus de RKK zich nu als de politieke en geestelijke Leider en Gezag der wereld.

Over Irak en de politieke onrust vanvandaag dan maar te zwijgen. Want zo, zolang de Heilnad nog niet is verschenen, er nog iets veranderen aan de Bijbel of de Profetie? Ik denk het niet...dus ook niet aan het (werkelijke) karakter van jet Varicaan en haar doelstellingen.

Vlak voordat op 15 februari 1929 Mussolinin als middelpunt werd gebruikt, om namens de Italiaanse Staat de bezittingen van de RKK weer terug te geven, stond er in de Münchener Zeitung (Beieren = top katholiek):

"De wereld bevindt zich tegenover een volledige verzoening tussen de Heilige Stoel (ziet u) en de Italiaanse Staat."

Daarmee beste vriend, kon en kan het Vaticaan haar volledige politieke spel weer spelen en zo, vestigd zij haar tweespaltige karakter, door aan de ene zijde met de wereldpolitiek bezig te houden en aan de andere kant, de mensen voor zich te winnen door te doen, alsof zij Christus Regering op aarde zal (gaan) vertegenwoordigen. Die Zwei Staten Roms (Augustinus)

Beste Optimatus, hetv ligt geenzins in de bedoeling om RK gelovige een voet dwars te zetten of hen te beoordelen. In het verleden (Curaçao en Zuid Amerika) heb ik heel at hulp gebioden aan RK instellingen en dat zal, wat mij betreft, niet veranderen. Als gelovigen dienenn we elkaar te helpen en ook te begrijpen. Maar dat neemt niet weg dat de profetie en de oproepen van Jezus en Zijn God en Vader de Almachtige Vader, aan Waarheid niet hebben ingeboet.
In dat opzicht dienen we uit te gaan"als ons duidelijk is als een instellinge niet dat is, dan waar het zich voordoet, dat wel te zijn. We kunnen en mogen kiezen en daarmee raken we de essentie van het Geloof aan.

De Heilige Schrift leert ons dat de Tegenstander maar ook de Heiland zich een volk zullen verzamelen. Als we dat ontkennen, lezen we of de Bijbel onvoldoende, danwel zijn we niet bereid, zoals Nikodemus, de Adventgemeente (=alle mensen die Christus, oprecht verwachten) alswel ons geloof in een Geestelijke Israël te zien en te herkennen.

Als we in een Leeuwenkuil zitten, durven we dan een Daniël te zijn
Laatst gewijzigd door Boudewijn op 09 mei 2004 11:29, 5 keer totaal gewijzigd.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 09 mei 2004 10:37

Geachte Optimatus,

Hartelijk dank voor de reactie,

Interessant!

Uw historische redernering klopt maar ten dele. Nog in 1860 ontnam de Italiaanse regering de Staten aan het Pausdom en voleindige deze in beslagname in 1870 door zich de stad Rome toe te eigenen. Zo werd de Paus de gevangene van het Vatikaan genoemd. Dat het op verschillende plaatsen op andere, vergelijkbare wijze wordt ingevuld, maar historisch dan klopt, moet duidelijk zijn. Zelfs Rooms katholieke uitleggers zien deze profetie als juist, zo groot is haar impact, wat natuurlijk ook niet anders kan, als de Heiland Zelf de Openbaringen er van leidt! Het herstel zette, ondanks dus de acties van Frankrijk, wel door. Daarom verkondigde Pius IXe in zijn "Syllabus der dwalingen", als functie van zedelijke en geestelijke Leider (der wereld) die de Paus dus nooit op zou geven, dat het Vaticaan het centrum van de wereld moest zijn. Want in die Syllabus werd aangegeven dat er voor:

-nationalisme
-democratie
-en gewetensvrijheid

geen plaats was en is in een door het Vaticaan geleidde (Theocratische) Staat!

En ik weet zeker, dat als Rome straks, als zij daadwerkelijke macht gaat uitoefenen, zoals Openbaring 13 ons leert, gewoon dezelfde "historische"en "wettelijke"gerechtvaardigde wetten van de Jezuiten en alsook de Inquisitie en die dus van die Syllabus der dwalingen van 1864, zal toepassen, om de "verloren en geleden" schaamte weer uit te voeren op het volk, dat Rome niet zal navolgen. Het volk, dat tot de Reine vrouw (Geestelijke Israël) behoort, en tegenover de Hoer (Geestelijke Babylon) staat.

De haren rijzen ons te beregen als we lezen wat de RKK tegenover de mensheid heeft misdaan en waar Pausen, bewust en moedwillig de mensen hebben aangedaan, dat op geen enkele wijze is te rechtvaardigen, laat staan te moeten zien in het licht van Christus. Dat alleen al bewijst de Hoerig Geestelijke achtergrond van de Kerkstaat (dus niet de RK gelovige) van haar misbruikte macht.

De heruitbreiding van de Pauselijke macht beperkt zich niet tot het nieuwe begin op 15 februari 1929. Reeds Paus XIe overtuigde de wereldhersers er van dat ër niets aan de hand was" en dat er eveneens ook niet "ouderwets was aan de RKK"' en dat alleen zijn de oplossingen heeft voor de wereldproblemen.

Wat een "grootspraak tegen de Allerhoogste". In het "Renum Novarum" de bekende encycliek greep Rome politiek in om de eerbied en de steun van de werkende klasse die steeds meer groeiden de was. De RKK deed zich voor als de zorgzame zielenherder van de arbeiders klasse, zoals zij eerst de regelateur was voor de Rijken. Ik zelf woon nu in ee Rooms katholiek land. Ik verbaas me over de "slavernij"waarin mensen hier moeten werken. Hun slaafse volgzaamheid aan hun chefs. De vrachtwagenchauffeurs die als slaven, en soms "zwart"betaald worden worden. Die soms lange tijd moeten wachten op "de uitbetaling van hun overuren en een 40 urige werkweek meer een droom is dan werkelijkheid. Waar mijnheer pastoor de moed nog heeft om mensen, die trouw Rooms katholiek hun geloof beleden, niet in gewijdde aarde te willen begraven, omdat een familielied vergeet om mijnheer pastoor mee te nemen, in de auto. Een broeder in Christus vertelde me eens, dat hij het "gevoel"had reeds onder de "druk"van het Beest te leven, als hij na enkele maanden in Nederland te zijn geweest, weer terug kwam in zijn eigen land.

Ik ervaar dat zelfde nu ook. Europa één? Onder Rome en met de mentaliteit, alswel de politiek-religieuze onnavolgbare drang naar alleenheerschappij en zich steeds meer opwerpende als het Christelijke
fundament van Europa, zal inderdaad Europa één worden, politiek en religieus. De vrienden die Jezus heeft, zoals Hij zijn discipelen graag noemt, zullen de slavernij ervaren, zoals de RK en de politieke leiders van deze wereld in hun hart, met een "Dictator"zoals Satan is, laten welgevallen.

Wat volgens de Curia Romana, is de Paus:

Zo groot zijn de waardigheid en uitnemendheid van de Rooms Paus, dat zij het menselijke verstand te boven gaat, en dat hij niet alleen een mens schijnt te zijn, maar in zekere zin God (quasi Deus) en de Plaatsvervanger van God. (De Curia Romana 1911)

Petrus en Jezus

Indien u aangaande het gesprek tussen Petrus en Jezus goed leest, dan zult u zien dat niet Petrus de macht van Jezus ontvangt, om op deze aarde een regime uit te oefenen, maar dat Petrus slechts Jezus erkent (belijdt). De Petrus die door de RKK wordt aangemerkt, is in feite een andere persoon, die voortgekomen is uit een christengemeente en als voorbeeld is gesteld, zoals ook zij menen met Maria en Jezus zelf.

In Mattheüs 16 gaat heter om dat Petrus, belijdt dat Jezus de Zoon is, in tegenstelling tot datgene wat de Schriftgeleerden en Farizeeën beweerden. In Mattheüs 16 zien we dan ook dat het gaat om:

Mattheüs 16
1 Op een dag kwamen er Farizeeërs en Sadduceeërs naar Jezus toe om Hem op de proef te stellen. Zij vroegen Hem om een teken uit de hemel. Hij moest maar eens bewijzen dat Hij de Zoon van God was.

Vervolgens zien we dit:

Matheüs 16
11 Waarom denken jullie dan dat Ik het zojuist over brood had? Ik waarschuwde jullie voor de gist van de Farizeeërs en Sadduceeërs!"
12 Eindelijk begrepen zij dat Hij met 'gist' de leer van de Farizeeërs en Sadduceeërs bedoelde.

En als we dus Petrus in diezelfde situatie plaatsen; terecht dat de RKK dan Petrus als (hun) Rots willen zien, want de RKK leer is, als Staatsvorm (dus niet in de gelovige relatie van de Rooms-katholieke mens) juist datgene wat hier als "gist"wordt betiteld, zoals we leren uit hetgeen Jezus (notabene) wil uitleggen aan de Schriftgeleerden en Farizeeën.

Eigenlijk dom om Petrus dus als voorbeeld van een Staatskerk te nemen, als we de geschiedenis van dit hoofdstuk Mattheüs 16 in ogenschouw nemen, alsof de Heilige Geest ons dat niet openbaren kan.

Petrus wordt dus als voorbeeld gesteld van een trouwe ( en Geestelijke)
volgeling van Jezus aangetoond, Immers hij belijdt de Christus als de Petra, de Rots waarop de mens kan bouwen. kijk maar:

Mattheüs 16

16 Simon Petrus zei: "U bent de Christus, de Zoon van de levende God."17 "Gelukkig ben jij, Simon, zoon van Jona! Mijn hemelse Vader heeft je dit persoonlijk duidelijk gemaakt. Je hebt dit niet van een mens.18 Jij bent Petrus. Op deze rots zal Ik mijn Gemeente bouwen. De poorten van het dodenrijk zullen nooit macht over haar krijgen.
19 Ik zal je de sleutels geven van het Koninkrijk van de hemelen. De deuren die jij op aarde sluit, zullen in de hemel gesloten zijn. En de deuren die jij op aarde opent, zullen in de hemel geopend zijn."

We zien dus nu in het bruine deel dat Petrus, door de Heilige Geest geleid, (zoals Jezus hier beaamt) Jezus als de Enige en Ware Rots gezien moet worden. Jezus erkent Petrus daarmee als iemand die de Waarheid (Jezus) mag en kan verkondigen. Net zoals aan Nikodemus Jezuws bekend maakte dat "men het Koninkrijk kan zien en binnengaan"als men Hem navolgt, zo "gaf"Jzus dus de "sleutels"van het Hemelse Koninkrijk in "Geestelijk opzicht"dus aan Petrus. Met andere woorden; Openbaring 12:17 Petrus behoort tot het volk dat daar wordet genoemd:

Openbaring 12 17 De draak werd woedend op de vrouw en ging weg om de rest van haar kinderen de oorlog aan te doen. Dat zijn de mensen die zich houden aan wat God gezegd heeft en die er openlijk voor uitkomen dat zij bij Jezus horen

De fantasierijke RK geestelijken van die tijd en van nu, misbruiken dus Gods woord. Ik kan me herinneren dat de Petrus, welke de RKK toepast in haar beweringen als ontvangen hebbende, de macht op aarde, in werkelijkheid uit een christengemeente komt welke afvallig was geworden aan de Heiland. Geen wonder!

Elke politicus, elke RK gelovige weet en wordt er op gewezen dat de Heilige Stoel in Rome staat. Dat doet niets af of aan het feit dat Petrus misbruikt wordt als zou die "Heilige Stoel" Petrus zelf of zijn woonzetel was.

In deze zelfde Curia Romana staat overigens nog het volgende:

Iedereen is verplicht zich gehoorzaam te houden aan de Paus van Rome; keizers, prinsen, koningen, patriarchen, kardinalen, door de "Goddelijkheid"van de RKK.

En terwijl dPaus Alexander III zijn voet heeft geplaatst op de schouder van Keizer Frederik Barbarossa, wordt deze keizer op het marktplein van Venetië boetedoening afgedwongen en trouw afgedwongen aan het Vaticaan en zijn Paus.

Ziet u Jezus Christus al Zijn voet op uw schouder zetten en u te dwingen Hem na te volgen?

Zo, en leest u nu nog eens Openbaring 13, vele eeuwen vastgelegd, over "historische"en vooral profetische juistheden gesproken.

Openbaringen kunnen we niet zien in een "historisch"perspectief, maar kunnen we alleen in een "Geestelijk"aspect ervaren van de werking van de Heilige Geest, dan pas zijn we in staat om (ook) de historische feiten te ontdekken, zoals deze in het juiste profetische licht kunnen staan. En dan kan de menselijke interepetatie een struikelblok zijn. Die profetiche inzichten moeten we dan ook, net als onze persoonlijke relatie met de Heiland, eveneens persoonlijk zien, als te hebben ontvangen. tenslotte plaatst Jezus alles in het licht van onze persoonlijke ervaringen, mate van inzicht (in het Evangelie) en plaatselijke omstandigheden (geboortegrond of cultuur). Immers, Jezus openbaart hier de laatste dingen, door Johannes aan de Christengemeenten en vraagt hen het Grote Babylon met de Hoer als haar bruid (van Satan) te verlaten, om deel te kunnen hebben aan de Reine Vrouw en de Bruidegom.

Mussolini

Het zal zo zijn dat Mussolini niet zo'n "krachtige"figuur was zoals u aangeeft. Toch ervaren wij en de wereld hem als een dictator met politieke macht. En we hebben zo juist geszien aan het bovenstaande, dat de Paus kan aanwijzen wie wel of wie niet politiek kan en mag regeren in deze wereld. Wie de achtergronden vand e Vrijmetselarij en bijv de Maffia kent, weet dat maar al te goed.

Vlak voordat op 15 februari 1929 Mussolinin als middelpunt werd gebruikt, om namens de Italiaanse Staat de bezittingen van de RKK weer terug te geven, stond er in de Münchener Zeitung (Beieren = top katholiek):

"De wereld bevindt zich tegenover een volledige verzoening tussen de Heilige Stoel (ziet u) en de Italiaanse Staat."

Daarmee beste vriend, kon het Vaticaan haar volledige politieke spel weer spelen in de wereld en leiding geven aan allen die haar gezindt zijn en hen die dat weigeren, dwingen door burgerlijke wetten (USA) toe te passen en zo, vestigd zij haar tweespaltige karakter, door aan de ene zijde met de wereldpolitiek bezig te houden en aan de andere kant, de mensen voor zich te winnen door te doen, alsof zij Christus Regering op aarde zal (gaan) vertegenwoordigen. Zich voordoen als Lam maar spreken als een Draak (Openbaring 13). Die Zwei Staten Roms (Augustinus)

En laten we eens kijken hoe "eensgezindt" de RK kerkstaat het Vereintes Europa van Hitler en andere politieke giganten, toejuicht en zo graag wil leiden omdat zij de animatoren zijn (over eeuwen) van dir verenigt Europa. Laten we ons eens richten op dit stukje je proza:

Christelijke waarden (!)

Afwisselend zullen personaliteiten van kerkelijke, politieke en sociale bewegingen hun gemeenschappelijke waarden in het licht stellen en zo de broederschap in Europa bevorderen. (Broederschap? Welke!)

De 10 tenen en de voeten van het Beeld van Nebukadnessar geven aan dat zij nooit één geheel zullen vormen, hoe "gebroederlijk" of "gedwongen" met beide voeten op de schouders van de mensen, Rome of Brussel danwel Berlijn (economisch centrum) de verschillen ook zullen bij leggen.

Er zullen getuigenissen zijn over realisaties die er nu al tot stand zijn gekomen over de grenzen heen, ook in de 10 nieuwe Europese landen.

Jongeren zullen hun visie en verwachtingen uitspreken over het Europa van de toekomst.
Het geheel wordt afgewisseld met verschillende artistieke momenten.

´Als jong en oud klaar zijn...´

Georges Berthoin, erevoorzitter van de Internationale Europese Beweging, gewezen kabinetschef van Europees Commissievoorzitter Jean Monnet, zegt in een boodschap:
“Bij de dag jong zijn en klaar staan voor de toekomst, is altijd al de beste manier geweest om een voortdurende zin aan je leven te geven en het boven de dagelijkse betrekkelijkheden te verheffen.

Historische drama´s

Dit opbrengen voor de Europese eenheid, betekent de drama’s overstijgen van een geschiedenis vol oorlogen omwille van veroveringsdrang, broedermoord of imperialisme. (what is political the differents between the past and the future, if Satan is, still, ruling the world)
Het welslagen vereist een persoonlijk en collectief engagement. Dat van het geloof in het beste van de mens, de hoop op onze capaciteit om antwoorden te bedenken op uitdagingen zonder voorgaande, en de liefde voor de ander omwille van hemzelf, zijn lijden, wat hij gelooft; de ander die, in het diepste van zichzelf, niet zo verschilt van ons in zijn waardigheid en zijn dromen.

(Waar staat hier Jezus centraal als de wereld voorrang krijgt in een menselijk streven naar de (nieuwe) toren van Babel! Het grote Babylon, dat volgens de Bijbel gewoonweg al verloren en vergaan is.)

Over Grootspraak tegen de Allerhoogste gesproken en de misleiding van de mens!!

Morele keuzes

We starten een nooit gezien tijdperk, waarin de mensheid materiële middelen zonder voorgaande te beschikking heeft die niet door ruimte of tijd beperkt worden…
[color=darkblue]Het hangt enkel af van de morele keuzes van elke man en vrouw, gemaakt in het geheim van zijn geweten en zijn wil, of deze naar zijn geluk of ongeluk leiden.

(Nooit gezien?: Augustinus, Karel de Grote, Napoleon, Bismarck, A. Hitler, Tindemans + de Europese leiders o.l.v. Rome.......)
En dan de Euro €, waarvan het fundament de muntwetsregel is van de Reichsmark uit het Derde Rijk)

(Stemmingmakerij of de voet op de schouder)

Uw bijeenkomst is het antwoord dat uw voorvaderen, oudsten en de toekomstige generaties van u verwachten. Jullie hebben het geluk om de wegen naar het antwoord te kennen.”

Deze laatste alinea, gericht naar de bijeengekomen mensen, is natuurlijk een drogreden van de eerste orde. Ten eerste snappen maar weinig mensen de -werkelijke- achtergrond van de redenen om Europa te verenigen en ten tweede maakt het Vaticaan alleen dat bekend aan de 'horige mens' dat zij mogen en (moeten) horen.

(Zie voor de volledige tekst: http://www.rorate.com/rorate/scripts/nw ... hp?id=6959

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 10 sep 2004 00:59

Ik vind het allemaal nogal heel erg vergezocht.

Waar komt de idioterie vandaan dat de euro een plan van de RKK is? En iets meer respect voor Bismarck graag. Die man heeft meer voorelkaar gekregen dan menig andere staatsman en past rustig in het rijtje van Churchill, Roosevelt, Kant en De Witt.

Boudewijn, "In der Beschränkung zeigt sich der Meister". Misschien iets om te onthouden.

Pivo
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pivo » 10 sep 2004 11:04

vanuit mn opvoeding had ik het idee dat de Roomse kerk fout is vanwege verering van beelden en maria verering. de laatste tijd kom ik er steeds meer achter dat het ook christenen zijn! als ik een roomse kerk binnenkom heb ik echt het idee dat het een huis van God is! er zijn natuurlijk wel dwalingen maar zoals al eerder gezegd is, zijn die er binnen onze kerken ook! We moeten dus oppassen met het veroordelen van de roomse kerk. de mystiek is wel heel mooi eigenlijk vergeleken met onze sobere kerkdiensten!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 sep 2004 14:40

Het is in de katholieke kerk erg breed, van mensen die 1 keer per jaar naar de kerk gaan tot hele oprechte christenen.... het beeld wat we van RK-mensen hebben is vaak een karikatuur en doet een deel van deze mensen tekort.

De stukken van Boudewijn vind ik ook vergezoht en niet kloppend...
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Josh

Berichtdoor Josh » 10 sep 2004 16:00

Gaat het er niet om, dat alle mensen doen wat GOD van hen verlangt door Zijn Woord en zijn Geest.... ?

Hoe kan je eigenlijk spreken van 'oprechtheid' en van 'mensen tekort doen' als ze noch GOD noch Geboden noch Gods Zoon aanbidden, maar in plaats daarvan:

* de paus hebben als plaatsvervanger van God op Aarde
* heiligen, Maria, iconen en beelden aanbidden
* de Geboden van God op eigen wijze vorm gegeven hebben + houden (2e, 4e en 10de Gebod veranderd...)
* niet (bijbels) dopen, maar besprenkelen
* geen Bijbel nodig hebben, maar slechts 'een catechismus... Zouden we niet leven door en voor Het Woord alleen?!
* etc.

Zij doen op die wijze GOD tekort en doen aan afgoderij van de grofste soort....

En zoals al werd opgemerkt... zou 1x of 2x per jaar naar 'de mis' gaan leiden tot inzichten in Het Woord...of zou dat juist prima zijn om mensen in misleiding te houden?!

Het is het hart van juist die mensen dat niet opzoek is naar Waarheid en Gerechtigheid.... Ze dorsten niet naar Gods Woord... En wat ze dus krijgen is valse leer en hun eigen wil en woord.....

Josh

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 10 sep 2004 16:17

Josh schreef:Hoe kan je eigenlijk spreken van 'oprechtheid' en van 'mensen tekort doen' als ze noch GOD noch Geboden noch Gods Zoon aanbidden, maar in plaats daarvan:
(.......)
* niet (bijbels) dopen, maar besprenkelen
(.......)

Leg eens uit? De Rooms-Katholieken doen het dus fout, en zijn onbijbels bezig. De protestanten ook? Wat is bijbels dopen?

Ik vraag me trouwens af of je ooit wel eens met een Rooms-Katholiek hebt gesproken. Wat je hier allemaal vertelt over het Rooms-Katholieke geloof komt uit boekjes, en weet je gewoon helemaal niets van de praktijk.

Terug naar “Archief”