Het Weermannetje schreef:Heb je niet de kans dat als iedereen iedereen gaat leiden, het afzakt?
Wat bedoel je met 'afzakken'?
En wat versta je onder 'leiden'?
Moderator: Moderafo's
hebben we bij de reformatie niet zoiets als "het ambt aller gelovigen" ingevoerd, ipv alles op de dominee/ ouderlingen neer laten komen zoals dat vroeger in de R.K. was? Volgens mij ben je daar dan weer naar terug aan het gaan. Paulus schrijft dat Hij liever heeft dat het evangelie enigzins fout verkondigd wordt dan dat het niet verkondigd wordt.Het Weermannetje schreef:Ook huiverig dus. Omdat ik bang ben dat je dan dus de verkeerde kant opgaat. Je moet heel zeker weten dat zulk soort groepjes onder een goede leiding staan.
volgens mij is op de kansel staan en een verhaaltje houden gevoeliger voor fouten dan een mentor systeem, want daar kun je lastige vragen krijgen, en als je op de kansel staat gebeurt dat iets minder snel. Bovendien hebben veel mensen een beetje de instellen "hij staat op de kansel dus hij zal het wel weten" terwijl je dat bij een mentor systeem ook minder heb.Het Weermannetje schreef:Yes, dan komen er ook mensen op de kansel die het niet weten. Of iedereen in de kerk moet bij jou bekeerd zijn.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten