Aragorn schreef:Je ds. heeft gewoon andere (foute) opvattingen over dezelfde God. Hoe kun je nu iets stelen dat je gratis aangeboden wordt?
Ik vraag me dan altijd af hoe die man zelf tot bekering is gekomen.
Moderator: Moderafo's
Het Weermannetje schreef:Dat fout zou ik maar weglaten Aragorn! Het is te hopen dat we het ware geloof door Jezus Christus recht bezitten mogen. Geloven in God doet een mens niet zo gauw. Daar is een Ander voor nodig. Het ware geloof wordt gekenmerkt door hetgeen hiervoor al eerder is geciteerd uit de Heidelbergse Catechismus.
hijwel schreef:is een wedergebore mens altijd in zijn geloof? en als hij geloof bezit voldoet zijn leefwijze dan aan het ware geloof?
Spyg schreef:als het goed is natuurlijk wel maar wij mensen maakt nog steeds fouten(zonden) dus kan het gewoon weg niet
Gandalf schreef:We gaan hier toch niet weer over de zonde tegen de Heilige Geest beginnen? Volgens mij was die discussie net over.
Christa schreef:Het geloof nu is een vaste grond der dingen, die men hoopt, en een bewijs der zaken, die men niet ziet.
hijwel schreef:Christa schreef:Het geloof nu is een vaste grond der dingen, die men hoopt, en een bewijs der zaken, die men niet ziet.
die men hoopt? wat is dat voor hopen. Volgens mij is hopen een vertrouwen in de toekomst. hoop op God (vertrouw op God in de toekomst)
een bewijs van zaken die men niet ziet?
geloof is het bewijs dat God bestaat? of hoe moet ik dat precies zien?
Christa schreef:Weet je wat de Bijbel zegt over het geloof?
Het geloof nu is een vaste grond der dingen, die men hoopt, en een bewijs der zaken, die men niet ziet.
Kijk, dat is geloven!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten