Wat wil God met jou leven?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 20 apr 2004 10:41

Het Weermannetje schreef:God heeft ons niet voor niets geschapen. Maar wij zullen nooit weten wat God met ons van plan is. Misschien mogen sommige van de bekeerden wel eens een blik in de toekomst werpen, maar God zal nooit laten zien wat Hij met ons van plan is. Wij kunnen hier dan ook niet mee werken, maar wij moeten ons richten naar Zijn Woord. Daar staat geschreven dat wij ons moeten bekeren en leven naar Zijn Heilige Wet.

Je zegt: Wij zullen nooit weten wat God met ons van plan is!!!
Ben ik het echt niet mee eens: Als je bid om leiding in je leven, dan kan het zeker wel zo zijn dat God je een bepaalde richting in stuurt. Je ziet dat ook heel vaak in de psalmen, bijvoorbeeld de psalm die Hijwel noemt een paar posts hiervoor.

We kunnen hier dan ook niet mee werken zeg je.
Juist wel!! Bid erom, verwacht het, zoek ernaar, let op dingen in je omgeving, en vraag veel om Gods leiding!! Je moet juist met dit onderwerp aan de slag!! Zolang je dingen doet die niet sporen met het plan dat God met je heeft gaat het niet goed met je, en loopt het niet lekker!! Je zult dan terug moeten, om je plannen te wijzigen!! Net als die gebeurtenis in Paulus zendingsreis. Op gegeven moment wil hij naar een bepaald land, maar dat mag niet, hij word terug gestuurd om naar macedonie te gaan. (Als ik het goed heb.)

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 20 apr 2004 12:14

Gaat het er bij jou in je leven om of je bekeerd wordt, of wat God met jou van plan is? En ik denk dan dat het het belangrijkste is dat we weten of we voor eeuwig behouden zijn of dat we voor eeuwig zijn verloren. En dat heeft vrijwel direct te maken met wat God met jou van plan is. Ik wilde alleen aangeven dat je nooit van tevoren kunt weten wat God met jou van plan is. Als jij bidt dan weet jij nog niet of God het aan jou wil geven.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 20 apr 2004 12:18

Het Weermannetje schreef:Gaat het er bij jou in je leven om of je bekeerd wordt, of wat God met jou van plan is? En ik denk dan dat het het belangrijkste is dat we weten of we voor eeuwig behouden zijn of dat we voor eeuwig zijn verloren. En dat heeft vrijwel direct te maken met wat God met jou van plan is. Ik wilde alleen aangeven dat je nooit van tevoren kunt weten wat God met jou van plan is. Als jij bidt dan weet jij nog niet of God het aan jou wil geven.

OFF-TOPIC reactie: het gaat er niet om of we weten of we behouden zijn of niet, maar het gaat erom dat we in Christus geloven. HEt zou wel heel krom zijn dat we tevreden zouden zijn met de wetenschap: ik ben verloren...

ON-Topic:
Met je idee ben ik het wel eens: het gaat erom om God te dienen, en dan te volgen op de weg die Hij voor jouw persoonlijk heeft, ook al is dat zoals Abraham, niet wetend waar je uitkomt.

kootje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kootje » 20 apr 2004 12:30

Ik weet dat Hij het beste met me voor heeft. Welke kant, zou ik niet weten. Prachtig vind ik het door TheKeimpe aangehaalde voorbeeld van Abram: God roept, en wij hebben slechts te volgen, al weten we niet waar de reis naar toe gaat.

Enkele sleutelteksten:
"Zo iemand achter Mij wil komen, die verloochene zichzelven, en neme zijn kruis dagelijks op, en volge Mij.
Want zo wie zijn leven behouden wil, die zal het verliezen; maar zo wie zijn leven verliezen zal, om Mijnentwil, die zal het behouden." (Luk. 9:23-24)

"Niemand, die zijn hand aan den ploeg slaat, en ziet naar hetgeen achter is, is bekwaam tot het Koninkrijk Gods." (Luk. 9:62)
Laat ons dan met vrijmoedigheid toegaan tot den troon der genade, opdat wij barmhartigheid mogen verkrijgen, en genade vinden, om geholpen te worden ter bekwamer tijd. (Hebr. 4:16)

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 20 apr 2004 12:35

Het Weermannetje schreef:Gaat het er bij jou in je leven om of je bekeerd wordt, of wat God met jou van plan is? En ik denk dan dat het het belangrijkste is dat we weten of we voor eeuwig behouden zijn of dat we voor eeuwig zijn verloren. En dat heeft vrijwel direct te maken met wat God met jou van plan is. Ik wilde alleen aangeven dat je nooit van tevoren kunt weten wat God met jou van plan is. Als jij bidt dan weet jij nog niet of God het aan jou wil geven.
Je bent er wel als je bekeerd bent, maar je christelijke leven begint dan pas, dan moet je de wedloop gaan lopen. Je kunt niet met je armen over elkaar gaan zitten "zo ik ben bekeerd" zolang er nog miljarden anderen zijn die datniet zijn
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Jos de klos

Berichtdoor Jos de klos » 20 apr 2004 12:36

Amen.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 20 apr 2004 12:57

@mic schreef:
Je bent er wel als je bekeerd bent, maar je christelijke leven begint dan pas, dan moet je de wedloop gaan lopen. Je kunt niet met je armen over elkaar gaan zitten "zo ik ben bekeerd" zolang er nog miljarden anderen zijn die datniet zijn

Nee, maar dat heeft ook niks te maken met wat God met jou van plan is. Maar het bekeerd worden of niet bekeerd worden is een onderdeel van wat God met jou van plan is.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 20 apr 2004 12:58

Het Weermannetje schreef:
@mic schreef:

Nee, maar dat heeft ook niks te maken met wat God met jou van plan is. Maar het bekeerd worden of niet bekeerd worden is een onderdeel van wat God met jou van plan is.
Dat heeft juist alles te maken met wat God met jouw van plan is. En dat tweede deel is wat Hij met iedereen voorheeft!
Afbeelding

@mic: amic.filternet.nl

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 20 apr 2004 13:04

Jij kiest er zelf voor of jij zendingswerker wordt of niet. Je kiest dus op dat moment zelf. God wist wel dat jij dat ging doen, maar toch kun je met andere zaken bijvoorbeeld tegen Gods wil ingaan.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 20 apr 2004 13:09

@mic schreef:
Aragorn schreef:Ow..?
Ja :P (of dacht je dat Hij jouw voor niets geschapen had?)

Nouja, misschien dacht Hij ook wel toen ik verwekt werd: he, dat was niet de bedoeling! :mrgreen:

Jij kiest er zelf voor of jij zendingswerker wordt of niet. Je kiest dus op dat moment zelf. God wist wel dat jij dat ging doen, maar toch kun je met andere zaken bijvoorbeeld tegen Gods wil ingaan.

He weermannetje zo ken ik je niet! Ga zo door. :wink:

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 20 apr 2004 13:40

Eh Aragorn, dat doe je dan op grond van je historisch geloof als je nog niet bekeerd bent. Dat heeft niks met de bekering te maken!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 20 apr 2004 13:42

Het Weermannetje schreef:Eh Aragorn, dat doe je dan op grond van je historisch geloof als je nog niet bekeerd bent. Dat heeft niks met de bekering te maken!

Maakt niet uit, het gaat om het principe. Het heeft idd niks met bekering te maken, het komt erna pas. Want je gaat natuurlijk geen zendingswerker worden als je nog niet bekeerd bent. En dus niet op grond van je historisch geloof. (Hoe kom je daar eigenlijk aan?)

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 20 apr 2004 13:52

Het gaat er in het leven om dat je doet wat God met jou wil!! Dat heeft verschillende aspecten.

1. God wil heeeel graag dat jij je bekeert.
2. God heeft een plan met jou verdere leven. (Als God als enige doel met het leven zou hebben het tot geloof komen, dan zou ieder die tot geloof komt dus van de aarde weggenomen worden.)

Je kunt van te voren weten wat Gods doel is met je leven: Dat je tot eer van Hem gaat leven! Dat is zijn doel!!!! Als jij ervoor kiest om tot eer van jezelf gaat leven is dat blijkbaar jouw doel. Maar Gods doel is duidelijk!!!

Als je bid weet je niet of God het aan jou wil geven zeg je. God geeft alleen dingen als ze voldoen aan deze voorwaarden:
-Als het goed voor je is!!!
-Als je het nodig hebt!!!

Dus..reken maar uit wat God het liefst aan jou wil geven!

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 20 apr 2004 14:01

Aragorn schreef:
Het Weermannetje schreef:Eh Aragorn, dat doe je dan op grond van je historisch geloof als je nog niet bekeerd bent. Dat heeft niks met de bekering te maken!

Maakt niet uit, het gaat om het principe. Het heeft idd niks met bekering te maken, het komt erna pas. Want je gaat natuurlijk geen zendingswerker worden als je nog niet bekeerd bent. En dus niet op grond van je historisch geloof. (Hoe kom je daar eigenlijk aan?)

Ik wilde even aangeven dat je ook kunt kiezen voor bijvoorbeeld het zendingswerk gewoon op grond van je historische kennis van de Bijbel.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 20 apr 2004 14:04

(Als God als enige doel met het leven zou hebben het tot geloof komen, dan zou ieder die tot geloof komt dus van de aarde weggenomen worden.)

Dat heb ik ook niet gezegd! Bovendien is er nog de algemene genade. Als je niet bekeerd bent, kan God je ook onderhouden door de algemene genade. Als je niet bekeert bent, is het de algemene genade dat je nog leeft.

Terug naar “Archief”