zingen op Danielkamp

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 mar 2004 17:39

*diepe zucht* ik bedoel het helemaal niet negatief!
waarom denk jij zo negatief over mij?
ik toon zelfs interesse in hoe het eraan toegaat op zo'n kamp...

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 20 mar 2004 17:39

Kga een rokkenkamp leiden deze zomer 8) :D En de lurven uit mn lijf zingen uit de JBGGbundel.

Echt heel veel zin... :) Khoop dat ik mee mag helpen een groep tieners een gave en goede vakantie te geven.
Laatst gewijzigd door meschianza op 20 mar 2004 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 20 mar 2004 18:51

Lalage schreef:*diepe zucht* ik bedoel het helemaal niet negatief!
waarom denk jij zo negatief over mij?
ik toon zelfs interesse in hoe het eraan toegaat op zo'n kamp...

Ja, nee, laat maar. Ik denk niet negatief over jou hoor, dacht alleen een beetje een laatdunkende ondertoon te proeven, maar dat was blijkbaar mijn verbeelding, vergeet het maar. Is ook niet echt belangrijk ofzow...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 mar 2004 19:04

meschianza schreef:Kga een rokkenkamp leiden deze zomer 8) :D En de lurven uit mn lijf zingen uit de JBGGbundel.

Echt heel veel zin... :) Khoop dat ik mee mag helpen een groep tieners een gave en goede vakantie te geven.

ha cool
vond het wel grappig dat ik je ineens tegenkwam...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 mar 2004 17:41

meschianza schreef:Kga een rokkenkamp leiden deze zomer 8) :D En de lurven uit mn lijf zingen uit de JBGGbundel.

dat zal vast wel lukken.......

Claire
Mineur
Mineur

Berichtdoor Claire » 23 mar 2004 18:25

waarheen? ff nieuwsgierug, ga zeluf namelijk ook! Op kamp dan e!

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 26 mar 2004 19:58

Het enige wat ik van Daniel weet is dat mijn neef niet in een spijkerbroek naar de kerk mocht. Nou is iedere leiding toch anders, maar voor mij is er dus echt nooit sprake van dat ik er zelfs over na zal denken om met zo'n kamp mee te gaan. HGJB heb ik 3 keer gedaan. Was erg leuk. 2 keer met beter-uit meegeweest. ook gaaf...btje vrijheid op de vakantie is leuk; een voorgekauwd programma niet...
Engaged @ 07-01-2005

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 27 mar 2004 15:12

M@rije schreef:Het enige wat ik van Daniel weet is dat mijn neef niet in een spijkerbroek naar de kerk mocht. Nou is iedere leiding toch anders, maar voor mij is er dus echt nooit sprake van dat ik er zelfs over na zal denken om met zo'n kamp mee te gaan. HGJB heb ik 3 keer gedaan. Was erg leuk. 2 keer met beter-uit meegeweest. ook gaaf...btje vrijheid op de vakantie is leuk; een voorgekauwd programma niet...

Sorryhoor, omdat je neef niet met zn spijkerbroek naar de kerk mocht, is er voor jou geen sprake om met zo'n kamp mee te gaan. Vind ik ietwat kinderachtige argumentatie. Het is toch normaal dat een (reformatorisch )kamporganisatie regels stelt? Dat is gewoon te verwachten als je daar mee meegaat. Een kamp, vooral met een bepaalde identiteit moet gewoon grenzen stellen. En terecht. En geen spijkerbroek in de kerk vid ik niet zo'n gestoorde regel hor. Anders vin ik het als ze gaan eisen dat meisjes in een rok moeten gaan kayakken ofzo. Kijk dat je met de HGJB gaat omdat ze daar wat makkelijker denken over invulling en kleding ect..kan ik me voorstellen...maar omdat je neef niet met spijkerbroek naar de kerk mocht op Danielkamp :roll:

Ik ben 1 keer meegeweest op DANielkamp , en dat beviel me niks. Geen leuke groep en veel te gestructureerd. Vanaf mn 16 ging ik vervolgens met een groep vrienden ieder jaar op vak, trektocht ect. Dat was geweldig, lekker vrij.Ik had dus ook niet een super beeld van Danielkamp door minder leuke ervaring. Totdat mn zussie vorig jaar zwaar enthousiast van een survivel-danielkampt terug kwam. Toen zag ik dat het ook anders kon.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 28 mar 2004 18:34

wat is het verschil, in principe, tussen een jongen die geen spijkerbroek aanmag naar de kerk en een meisje die dan opeens in de kayak geen rok aanhoeft?
regels zijn regels, die mag je dan niet omzeilen he? eerlijk is eerlijk, die meiden moeten zich daar dan ook in de kayak aan houden hor.
en dat is dus gelijk de kern van mijn probleem met daniel, maar ook met heel veel meer reformatorisch dingen. het moet zijn meten met 1 maat.
ff voorbeeld. die meiden van zo´n refoschool moeten in een rok op school zijn, maar ze mogen wel met een broek fietsen omdat het zo koud is, en dan in de school omkleden. dat is dan toch ook zondig? dan moet je dat helemaal niet toelaten. en geen spijkerbroek aan in de kerk is een van die heerlijk farizeeise (dit schrijf ik fout) regels, waar ik een gruwelijke hekel aan heb.
Engaged @ 07-01-2005

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 29 mar 2004 10:17

M@rije schreef:wat is het verschil, in principe, tussen een jongen die geen spijkerbroek aanmag naar de kerk en een meisje die dan opeens in de kayak geen rok aanhoeft?
regels zijn regels, die mag je dan niet omzeilen he? eerlijk is eerlijk, die meiden moeten zich daar dan ook in de kayak aan houden hor.
en dat is dus gelijk de kern van mijn probleem met daniel, maar ook met heel veel meer reformatorisch dingen. het moet zijn meten met 1 maat.
ff voorbeeld. die meiden van zo´n refoschool moeten in een rok op school zijn, maar ze mogen wel met een broek fietsen omdat het zo koud is, en dan in de school omkleden. dat is dan toch ook zondig? dan moet je dat helemaal niet toelaten. en geen spijkerbroek aan in de kerk is een van die heerlijk farizeeise (dit schrijf ik fout) regels, waar ik een gruwelijke hekel aan heb.

Ik denk dat de schoolleing helemaal niet blij is met die omkledende meiden. Bij mij op m'n oude school iig niet!! Ze hebben liever idd dat meiden gewoon hun rok aanhouden, ook op de fiets. Maar ja.. niet iedere leerling of ouder denkt er ook zo over. Over de kleding op school kan de leiding wat zeggen, maar over de kleding onderweg natuurlijk niet!!!

En dat meten met een maat... dat proberen veel ouders ook wel (de mijne iig) maar je moet ook de redelijkheid in het oog houden. Mijn ouders wilden het liefst dat ik nooit in een broek zou lopen. Maar het wandrek in met een rok is gewoon heel erg onkuis. Dus dan MOET je wel toelaten dat je dochter een broek aan doet. Is dat inconsequent? Ik vind van niet

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 29 mar 2004 10:50

dan ga je dat wandrek maar niet in...

geen rok is geen rok..

want dan bega je wat volgens de schoolleiding een zonde is, en dat nog met hun toestemming ook!

redelijkheid is ok, ben ik ook voor...maar zo verloedert de wereld wel hor, door redelijkheid. ik heb het dan over de wat grotere dingen (JP zou zeggen: normen en waarden).

ik ben echt ANTI-reformatorische regeltjes...ik ben wel zo opgevoed hor, maar ik walg er soms gewoon van. we lijken echt op de Farizeeen uit de Bijbel
Engaged @ 07-01-2005

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 29 mar 2004 10:59

M@rije schreef:dan ga je dat wandrek maar niet in...

geen rok is geen rok..

want dan bega je wat volgens de schoolleiding een zonde is, en dat nog met hun toestemming ook!

redelijkheid is ok, ben ik ook voor...maar zo verloedert de wereld wel hor, door redelijkheid. ik heb het dan over de wat grotere dingen (JP zou zeggen: normen en waarden).

ik ben echt ANTI-reformatorische regeltjes...ik ben wel zo opgevoed hor, maar ik walg er soms gewoon van. we lijken echt op de Farizeeen uit de Bijbel

haha.. frustraties frustraties ;) :)

Kben het voor een deel met je eens. Maar ik mis eigenlijk het respect voor de mening van de 'refo's'. Mijn ouders deden en doen, echt hun best, om mij heel netjes op te voeden, zoals hun denken dat het beste is. Daarbij hoorde volgens hun dat ik geen broek aanmocht. Maar helaas, op school is gym verplicht, en daarbij hoorde oa wandklimmen... tja... jammer jammer, maar dan moest r toch maar een gymbroek aangeschaft worden. (Wel zo meisjesachtig mogelijk).

Kortom: ze doen hun best, ze denken er over na, hebben er moeite mee als het anders gaat, zijn niet schijnheilig en handelen volgens hun geweten!!! Ik heb daar echt respect voor!!!

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 29 mar 2004 11:00

Hum... we zijn n beetje afgedwaald van het onderwerp.... foutje :? :? :roll:

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 29 mar 2004 11:06

ja, ik ben het ermee eens wat je zegt. mijn ouders hebben dat ook gedaan. maar ik vind er ook veel dingen bij zitten die ik anders zou doen. ik zeg dan niet dat hun ding nou weer fout is ofzo, misschien ben ik wel fout. maar ik ben 1 van die mensen die best streng (voor mijn doen) is opgevoed, en die er een hekel aan heeft gekregen.
mijn schoonouders zijn ogg en hun regels volg ik ook niet op. bijv. rok aan in huis etc. is misschien slecht, en geen respect, maar het werkt visa versa
Engaged @ 07-01-2005

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 29 mar 2004 11:19

terug naar het onderwerp maar weer dan! :)

Terug naar “Archief”