*diepe zucht* ik bedoel het helemaal niet negatief!
waarom denk jij zo negatief over mij?
ik toon zelfs interesse in hoe het eraan toegaat op zo'n kamp...
Moderator: Moderafo's
Lalage schreef:*diepe zucht* ik bedoel het helemaal niet negatief!
waarom denk jij zo negatief over mij?
ik toon zelfs interesse in hoe het eraan toegaat op zo'n kamp...
M@rije schreef:Het enige wat ik van Daniel weet is dat mijn neef niet in een spijkerbroek naar de kerk mocht. Nou is iedere leiding toch anders, maar voor mij is er dus echt nooit sprake van dat ik er zelfs over na zal denken om met zo'n kamp mee te gaan. HGJB heb ik 3 keer gedaan. Was erg leuk. 2 keer met beter-uit meegeweest. ook gaaf...btje vrijheid op de vakantie is leuk; een voorgekauwd programma niet...
M@rije schreef:wat is het verschil, in principe, tussen een jongen die geen spijkerbroek aanmag naar de kerk en een meisje die dan opeens in de kayak geen rok aanhoeft?
regels zijn regels, die mag je dan niet omzeilen he? eerlijk is eerlijk, die meiden moeten zich daar dan ook in de kayak aan houden hor.
en dat is dus gelijk de kern van mijn probleem met daniel, maar ook met heel veel meer reformatorisch dingen. het moet zijn meten met 1 maat.
ff voorbeeld. die meiden van zo´n refoschool moeten in een rok op school zijn, maar ze mogen wel met een broek fietsen omdat het zo koud is, en dan in de school omkleden. dat is dan toch ook zondig? dan moet je dat helemaal niet toelaten. en geen spijkerbroek aan in de kerk is een van die heerlijk farizeeise (dit schrijf ik fout) regels, waar ik een gruwelijke hekel aan heb.
M@rije schreef:dan ga je dat wandrek maar niet in...
geen rok is geen rok..
want dan bega je wat volgens de schoolleiding een zonde is, en dat nog met hun toestemming ook!
redelijkheid is ok, ben ik ook voor...maar zo verloedert de wereld wel hor, door redelijkheid. ik heb het dan over de wat grotere dingen (JP zou zeggen: normen en waarden).
ik ben echt ANTI-reformatorische regeltjes...ik ben wel zo opgevoed hor, maar ik walg er soms gewoon van. we lijken echt op de Farizeeen uit de Bijbel
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten