TheShadow schreef:Tegen !
want dan heb ik ook nog wel een lijstje.
non-argument: je bent ook vrij om dat lijstje in te brengen en als je dat niet doet hoef je dat ook niet als argument te misbruiken om andere subforums tegen te houden...
filosoferen met de bijbel zegt dit, kan volgens mij helemaal niet!!! net als je al zei vin, maar je kunt wel die situaties vergelijken. Wel moeten wij als christelijke refowebbers rekening houden en ook begrijpelijk blijven voor onze mede refowebbers!!
niet dat wij beter zijn, maar het moet allemaal ook duidelijk zijn!! voor iedereen!!
Volgens mij kan filosoferen met de bijbel heel goed. Het topic over eeuwigheid en tijd is daar mi. een goed voorbeeld van. Je verhaal over duidelijkheid enzo volg ik niet echt...
is niet zo duidelijk...
En Vin, waarom zou filosofie altijd in combinatie met religie moeten zijn? Het kan toch ook over algemene dingen gaan? En bij filosofie gaat het om rationeel argumenteren op grond van de rede dus, terwijl het bij religie gaat om wat je gelooft en op grond van de bijbel. Deze dingen kunnen elkaar overlappen, maar dat hoeft zeker niet altijd zo te zijn. Als mensen in een filosofische discussie gaan zeggen: ja maar de bijbel zegt dit, zonder op rationele gronden aannemelijk te maken waarom de bijbel er hier bij betrokken moet worden, zijn zij dus uitgeluld. En als ze dat niet begrijpen zitten ze op het verkeerde subforum en mogen ze weer terug naar religie...