Moderator: Moderafo's
babbeltje schreef:Ik zeg ook dat ik er niet over oordeel en ik beslis inderdaad niet hoever God gaat met de Zijne, maar ik geloof (omdat ik het ook van dichtbij heb meegemaakt) niet dat God de Zijne laat sterven door zelfmoord.
God is altijd nog machtiger dan de duivel, en de duivel kan inderdaad met Gods kinderen ver gaan, maar niet zover, dat beslist God.
Maar marnix, tuurlijk is er vergeving van zonde, maar zelfmoord = dood, na de dood bestaat er geen vergeving van zonde meer, dan is het eeuwig wee of voor altijd gelukkig.
Maar marnix, tuurlijk is er vergeving van zonde, maar zelfmoord = dood, na de dood bestaat er geen vergeving van zonde meer, dan is het eeuwig wee of voor altijd gelukkig.
babbeltjen schreef:Ik vind dit een moeilijk onderwerp en je mag er niet over oordelen, maar toch geloof ik dat zelfmoord niet bij God vandaan komt en Hij Zijn kinderen daar ook voor bewaart. Zijn kinderen kunnen ook ver gaan en dwalen, maar toch geloof ik dat God het niet toelaat als Zijn kinderen zelfmoord plegen, zover gaat God toch niet? Hij is de enigste die beslist over leven en dood en dat doet niet de mens zelf!!
babbeltje schreef:Nou ja, waar slaat dat vagevuur nou weer op? Als je in zonde sterft en niet wedergeboren bent en je zonde niet vergeven zijn, geloof ik niet dat je een kind van God kan zijn. Je als je een natuurlijke dood sterft kan je daarna niet meer bekeerd worden....dus je zonde zijn vergeven, misschien zonder dat je hetzelf weet.
Enne ik geloof zeker dat God beslist over leven en dood, dat doet de duivel toch niet? De duivel is machtig maar God is Almachtig.
Marnix schreef:Maar marnix, tuurlijk is er vergeving van zonde, maar zelfmoord = dood, na de dood bestaat er geen vergeving van zonde meer, dan is het eeuwig wee of voor altijd gelukkig.
Waarom bestaat er na de dood geen vergeving van zonde meer? Waarom zou Jezus die laatste zonde dan niet hebben gedragen? Ik vind dat nergens op slaan... dat zou namelijk ook inhouden dat als je zondigt en vervolgens bijvoorbeeld door een verkeersongeluk sterft, die zonde je niet vergeven is omdat je na die zonde niet hebt gevraagd om vergeving... In dat geval hoop ik dat ik 's nachts sterf want ik vraag vaak 's avonds vergeving van zonden... als ik dan geluk heb heb ik daarna geen zonde meer gedaan...
babbeltje schreef:Marnix schreef:Maar marnix, tuurlijk is er vergeving van zonde, maar zelfmoord = dood, na de dood bestaat er geen vergeving van zonde meer, dan is het eeuwig wee of voor altijd gelukkig.
Waarom bestaat er na de dood geen vergeving van zonde meer? Waarom zou Jezus die laatste zonde dan niet hebben gedragen? Ik vind dat nergens op slaan... dat zou namelijk ook inhouden dat als je zondigt en vervolgens bijvoorbeeld door een verkeersongeluk sterft, die zonde je niet vergeven is omdat je na die zonde niet hebt gevraagd om vergeving... In dat geval hoop ik dat ik 's nachts sterf want ik vraag vaak 's avonds vergeving van zonden... als ik dan geluk heb heb ik daarna geen zonde meer gedaan...
Je gaat er een beetje de verkeerde kant mee op, want dit is helemaal niet wat ik bedoel!!! Tuurlijk vergeeft God al onze zonde en ook je laatste zonde, maar met zelfmoord heb ik enige moeite, ik geloof gewoon niet dat God de Zijne zover laat komen, Hij is er voor ons en bewaart ons ook voor zulke vreselijke dingen, echt ik geloof dat God dat echt doet en ons niet laat sterven door zelfmoord.
babbeltje schreef:met zelfmoord heb ik enige moeite, ik geloof gewoon niet dat God de Zijne zover laat komen, Hij is er voor ons en bewaart ons ook voor zulke vreselijke dingen, echt ik geloof dat God dat echt doet en ons niet laat sterven door zelfmoord.
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 20 gasten