de wereld naar het woord toe.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Skoezie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Skoezie » 03 mar 2004 13:14

Wedden dat hij geen vrienden en familie meer heeft in zijn land? en dat hij niet lang meer zal leven.... jah leuk voor hem
Je hoeft er niet aan te twijfelen of ik gek ben ... die conclusie heb ik zelf al getrokken . JA IK BEN

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 mar 2004 13:23

En wedden dat hij zijn geloof ook aan onbekenden kan verkondigen! En dat hij als hij daar niet lang meer leeft een stuk betere toekomst tegemoet gaat dan wanneer hij daar altijd gebleven zou zijn en na 80 jaar doodgegaan zou zijn!

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: de wereld naar het woord toe.

Berichtdoor hijwel » 03 mar 2004 14:14

columbus schreef:
Hier, in Nederland, moesten bejaardentehuizen sluiten wegens bezuinigingen. De bejaarden die er woonden, vaak ook in hun geboorteplaats, werden door het hele land 'verdeeld' in andere bejaardentehuizen. Dat is gebeurt.
zodra die bejaardentehuizen leeg stonden, werden ze opgeknapt en konden 'vluchtelingen' erin.

moet je dan dankbaar zijn omdat de oma van Jantje opeens 40 km verder weg moest gaan wonen, in een omgeving die ze niet kent?
en dat Achmed met zijn gezin in in Jantje's oma's voormalige appartement word gezet incl. nieuwe fietsen en koelkast?
daar kan ik niet dankbaar voor zijn.

Wij zijn wel heel zielig he, elke huishuiden heeft zo ongeveer 2 computers, 1 auto, 1 tv, 3 stereros, eet elke dag genoeg. Gaat 1 keer per week vlink op vakantie, jha we hebben het hier echt moeilijk in nederland.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 03 mar 2004 14:16

DireStraits schreef:
hijwel schreef:Dank u HEERE GOD dat u zoveel asielzoekers hier heen brengt.
Dank u HEERE voor alle gelukzoekers en economische vluchtelingen in ons land. Dank u Heere dat u de wereld naar het woord toe brengt.

Ik vind het wel bijzonder naïef om de ogen te sluiten voor alle economische, sociale en maatschappelijke problemen die (onterechte) asielzoekers meebrengen, alleen omdat je dan meer mogelijkheden hebt voor evangelisatie.
Volgens mij is wat dat betreft ook onder de autochtone bevolking nog zat werk.

Ik vindt ook absoluut niet dat wij daar de ogen voor moeten sluiten, maar daar houd den Haag zich wel mee bezig. Wij mogen danken en bidden voor de mensen die naar het Woord toe komen.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 03 mar 2004 14:18

Skoezie schreef:We hebben hier denk ik zo'n 4 miljoen mensen die aan God nog Gebod doen. Nederland is zendingsland, God verplaats zijn kandelaar. En sinds die lui hier zijn, groeien godsdiensten als Islam en Boedhisme en andere oosterse meug heel hard.

Moeten we daarom blij zijn?

Ik niet... en ik heb mijn handen wel vol aan me zelf, heb echt geen tijd voor onze allochtone medemens.

Het is toch mooi dat mensen hierheen komen, in een vrij land waar God nog spreekt. Het is jou verantwoordelijkheid als jij ze er niet van verteld.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 03 mar 2004 14:21

Cathy schreef:Hoe bedoel je..... de wereld naar het woord?
Dit is een citaat van Marc v.d. Woude, van de eo-site, 2 jaar geleden

Wat is zending? je brengt dan het Woord van God naar de wereld toe. Met veel moeite kom je op gevaarlijke plaatsen. Waar mensen nog nooit van de Bijbel hebben gehoord.

Maar wat doet God nu? Hij brengt de wereld naar het Woord toe. Zodat wij ze kunnen vertellen over God.

btw: marc kenk niet, (maar zal best wel een aardig goser zijn :wink: )

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 03 mar 2004 14:25

Marnix schreef:Ik hoorde laatst in een kerk in Zwolle van een moslim uit Jemen die gevlucht was naar Nederland. Daar kwam hij tot geloof. Hij moest later terug naar het Jemen. Maar hij ging terug als christen en zal daar van Jezus gaan vertellen. Cool he!

Jha hoorde ik laatst ook geweldig (zelfde man?)
Een man was hier gekomen en had gelogen over zijn situatie. Hij zat in de procedure, maar hij kwam hier eigenlijk alleen maar voor het geld. Hij is hier tot geloof gekomen, en heeft daarna alles eerlijk vertelt. Hij is direct het land uitgezet en bid nu tot God in een moskee. (omdat hij daar heen moet)

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 03 mar 2004 14:25

Skoezie schreef:Wedden dat hij geen vrienden en familie meer heeft in zijn land? en dat hij niet lang meer zal leven.... jah leuk voor hem

Zijn kamer is al klaar in de Hemel!

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 03 mar 2004 14:43

hijwel schreef:Wij zijn wel heel zielig he, elke huishuiden heeft zo ongeveer 2 computers, 1 auto, 1 tv, 3 stereros, eet elke dag genoeg. Gaat 1 keer per week vlink op vakantie, jha we hebben het hier echt moeilijk in nederland.

Applaus :mrgreen: helemaal met je eens :!:
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 03 mar 2004 17:30

Gershwin schreef:
hijwel schreef:Wij zijn wel heel zielig he, elke huishuiden heeft zo ongeveer 2 computers, 1 auto, 1 tv, 3 stereros, eet elke dag genoeg. Gaat 1 keer per week vlink op vakantie, jha we hebben het hier echt moeilijk in nederland.

Applaus :mrgreen: helemaal met je eens :!:

Alleen 1 keer per week op vakantie is een beetje overdreven, ik bedoelde per jaar. :mrgreen:

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 04 mar 2004 13:40

hijwel schreef:
columbus schreef:
Hier, in Nederland, moesten bejaardentehuizen sluiten wegens bezuinigingen. De bejaarden die er woonden, vaak ook in hun geboorteplaats, werden door het hele land 'verdeeld' in andere bejaardentehuizen. Dat is gebeurt.
zodra die bejaardentehuizen leeg stonden, werden ze opgeknapt en konden 'vluchtelingen' erin.

moet je dan dankbaar zijn omdat de oma van Jantje opeens 40 km verder weg moest gaan wonen, in een omgeving die ze niet kent?
en dat Achmed met zijn gezin in in Jantje's oma's voormalige appartement word gezet incl. nieuwe fietsen en koelkast?
daar kan ik niet dankbaar voor zijn.

Wij zijn wel heel zielig he, elke huishuiden heeft zo ongeveer 2 computers, 1 auto, 1 tv, 3 stereros, eet elke dag genoeg. Gaat 1 keer per week vlink op vakantie, jha we hebben het hier echt moeilijk in nederland.

zielig voor oma, ja!
en dat heeft mi niets te maken met op vakantie gaan.
je kan het gewoon niet maken om je eigen landgenoten te verwaarlozen en aan de kant te zetten om zo plaats te maken voor vreemden die meestal nog uit criminele, financiele of andere materiele motieven hierheen komen. (uitzonderingen daargelaten, zoals die paar echte vluchtelingen).
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 04 mar 2004 14:37

columbus schreef:

zielig voor oma, ja!
en dat heeft mi niets te maken met op vakantie gaan.
je kan het gewoon niet maken om je eigen landgenoten te verwaarlozen en aan de kant te zetten om zo plaats te maken voor vreemden die meestal nog uit criminele, financiele of andere materiele motieven hierheen komen. (uitzonderingen daargelaten, zoals die paar echte vluchtelingen).

Als ouderen niet goed behandeld worden is dat niet de schuld van asielzoekers die hier komen. Maar van ons als rijke nederlanders.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 04 mar 2004 15:59

Skoezie schreef:
Marnix schreef:Ik hoorde laatst in een kerk in Zwolle van een moslim uit Jemen die gevlucht was naar Nederland. Daar kwam hij tot geloof. Hij moest later terug naar het Jemen. Maar hij ging terug als christen en zal daar van Jezus gaan vertellen. Cool he!

Wedden dat hij geen vrienden en familie meer heeft in zijn land? en dat hij niet lang meer zal leven.... jah leuk voor hem

Zwaar wordt het wel... maar dat had hij er graag voor over. En wedden dat hij heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang zal leven :)

Terug naar “Archief”