Vasten (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Erna82

Berichtdoor Erna82 » 27 feb 2004 10:06

Dat hoorde ik ook afgelopen zondag voor het eerst (had gewoon nog nooit het aantal dagen geteld van Aswoensdag tot Pasen en dus ook nog niet ontdekt dat dat er 46 zijn.

charlie
Mineur
Mineur

Berichtdoor charlie » 27 feb 2004 10:55

Lalage schreef:
joris schreef:(ik bid liever als ik wel wat in mijn mond stop)

Ik ook, als ik honger heb, kan ik me heel moeilijk concentreren... Daarom lees ik bij mijn ontbijt altijd iets uit de bijbel of een boek waarin de bijbel veel geciteerd wordt. Voor de 40-dagentijd lees ik (samen met mensen van mijn kring en Borkdude) een boek getiteld 'Doelgericht leven' van Rick Warren. Zo wordt het een tijd van bezinning voor mij.

Heej, wat leuk dat je over dat boek begint. ik heb het ook gelezen, (in het engels, uit de Fillipijnen) Ik was eigenlijk van plan er een topic over te openen, (om eventuele vragen daar te kunnen overleggen) maar dat is er nog niet van gekomen.
In het boek wordt ook iets uitgelegd over vasten, meer als manier van aanbidding. (k weet ff niet precies wat er in het boek stond, het is al een half jaar terug da tik het las. maar k zal ff kijken wat erin staat)
"I AM Too blessed to be stressed!" The shortest distance between a problem and a solution is the distance between your knees and the floor.

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 27 feb 2004 13:37

Lalage schreef:Op zondag hoef je niet te vasten, tenminste, zo doen katholieken dat in de 40-dagentijd voor Pasen.

Ah, vandaar!
De vorige keer toen ik ging vasten, hield ik aan het eind van de vastentijd ineens een paar dagen over.... :D
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.

Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

Erna82

Berichtdoor Erna82 » 01 mar 2004 14:14

TheEdge schreef:
Lalage schreef:Op zondag hoef je niet te vasten, tenminste, zo doen katholieken dat in de 40-dagentijd voor Pasen.

Ah, vandaar!
De vorige keer toen ik ging vasten, hield ik aan het eind van de vastentijd ineens een paar dagen over.... :D

Onze dominee (o nee, hij kwam ergens anders vandaan) was zo aardig om even te vertellen hoe het zat op "carnavalszondag" :wink:

Terug naar “Archief”