Moderator: Moderafo's
Aragorn schreef:Nou, die mannen en die dominee zijn erbij geweest.
En nee, je hoeft het niet te geloven van mij hoor, moet jij weten.
In ieder geval is het wel grappig dat dit altijd aangehaald wordt als gevraagd wordt of engelen hier bestaan en niemand in zwaardere kringen het in twijfel trekt (want die ds. smytegelt was een populaire jongen en heeft nog aardig autoriteit).
Mariamagdalena schreef:Maar toch denk ik dat het echt was.
joepie schreef:Mooi verhaal maar dat hoef ik niet te geloven toch? Want wie is er bij geweest? Dus hoe controleer je dat het waar is?
hijwel schreef:joepie schreef:Mooi verhaal maar dat hoef ik niet te geloven toch? Want wie is er bij geweest? Dus hoe controleer je dat het waar is?
Zolang ik geen God gezien heb, bestaat hij ook niet voor mij. mensen kunnen er wel over spreken, maar wie controleerd het. Zolang ik geen bewijs heb geloof ik het dus niet.
Zolang jij deze eraring niet meemaakt kan je blijven zeggen, engelen komen niet meer op aarde tegenwoordig. Maar ik vindt dat je je mede christenen mag vertouwen op hun woorden. tenslotte maak het God alleen maar groter
joepie schreef:hijwel schreef:joepie schreef:Mooi verhaal maar dat hoef ik niet te geloven toch? Want wie is er bij geweest? Dus hoe controleer je dat het waar is?
Zolang ik geen God gezien heb, bestaat hij ook niet voor mij. mensen kunnen er wel over spreken, maar wie controleerd het. Zolang ik geen bewijs heb geloof ik het dus niet.
Zolang jij deze eraring niet meemaakt kan je blijven zeggen, engelen komen niet meer op aarde tegenwoordig. Maar ik vindt dat je je mede christenen mag vertouwen op hun woorden. tenslotte maak het God alleen maar groter
Ik geloof zeker in God en in Engelen, maar ik geloof dus niet dat de engelen nog aan mensen verschijnen. En inderdaad staat er niet voor niets in de Bijbel of je moet navorsen of de dingen wel uit de Vader zijn. Dus of het nu christenen zijn of niet, je zult kritisch naar ze moeten luisteren. En zijn tenslotte ook dominees die beweren dat je niet zomaar bekeerd kunt zijn en zomaar aan het avondmaal mag. En als er iemand sterft je niet kunt zeggen dat zo iemand in de hemel is.
Kijk die geloof ik ook niet!
Ik geloof wat de Bijbel mij leerd.
joepie schreef:Ik geloof zeker in God en in Engelen, maar ik geloof dus niet dat de engelen nog aan mensen verschijnen. En inderdaad staat er niet voor niets in de Bijbel of je moet navorsen of de dingen wel uit de Vader zijn. Dus of het nu christenen zijn of niet, je zult kritisch naar ze moeten luisteren. En zijn tenslotte ook dominees die beweren dat je niet zomaar bekeerd kunt zijn en zomaar aan het avondmaal mag. En als er iemand sterft je niet kunt zeggen dat zo iemand in de hemel is.
Kijk die geloof ik ook niet!
Ik geloof wat de Bijbel mij leerd.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten