stille tijd

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 20 feb 2004 10:01

Inderdaad Marnix, je hebt helemaal gelijk!
Ik merk ook dat als ik een paar dagen weinig/ geen tijd aan God besteed, dat onze relatie begint te verwateren.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 20 feb 2004 19:42

Gek he :) Als je verkering zou hebben, denk je dat je relatie dan lekker zou lopen als je weinig aandacht aan elkaar zou besteden? Lijkt me niet. Daarom is het belangrijk tijd in te ruimen ;)

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 20 feb 2004 20:11

stille tijd is onmisbaar voor me!

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 20 feb 2004 20:37

Marnix schreef:Gek he :) Als je verkering zou hebben, denk je dat je relatie dan lekker zou lopen als je weinig aandacht aan elkaar zou besteden? Lijkt me niet. Daarom is het belangrijk tijd in te ruimen ;)

Nou, door de weeks besteed ik weinig tijd aan mijn vriend hoor. Ik zie hem alleen in het weekend en we bellen op donderdagavond (en dan maar hooguit een kwartier).
Toch lijdt onze relatie daar niet onder. Maar als ik een week niets aan mijn relatie met God doe, dan lijdt m'n relatie daar wel onder.
Maar da's misschien ook wel logisch, want je hebt ieder moment van je leven te maken met God. Je kunt het dus eigenlijk niet maken, om een week lang geen tijd aan God te besteden.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 20 feb 2004 21:11

bloempie19 schreef:
Marnix schreef:Gek he :) Als je verkering zou hebben, denk je dat je relatie dan lekker zou lopen als je weinig aandacht aan elkaar zou besteden? Lijkt me niet. Daarom is het belangrijk tijd in te ruimen ;)

Nou, door de weeks besteed ik weinig tijd aan mijn vriend hoor. Ik zie hem alleen in het weekend en we bellen op donderdagavond (en dan maar hooguit een kwartier).
Toch lijdt onze relatie daar niet onder. Maar als ik een week niets aan mijn relatie met God doe, dan lijdt m'n relatie daar wel onder.
Maar da's misschien ook wel logisch, want je hebt ieder moment van je leven te maken met God. Je kunt het dus eigenlijk niet maken, om een week lang geen tijd aan God te besteden.

en stel dat het andersom zou gebeuren, dat God zich een week (of langer) niets meer van ons aantrok.....

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 20 feb 2004 21:13

essieee schreef:en stel dat het andersom zou gebeuren, dat God zich een week (of langer) niets meer van ons aantrok.....

Dan zouden we gelijk de verkeerde kant op gaan, want zonder God kunnen wij niets goeds doen.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 20 feb 2004 21:14

bloempie19 schreef:
essieee schreef:en stel dat het andersom zou gebeuren, dat God zich een week (of langer) niets meer van ons aantrok.....

Dan zouden we gelijk de verkeerde kant op gaan, want zonder God kunnen wij niets goeds doen.

Daarom is stille tijd zo noodzakelijk. Niet allen voor woord en gebed ,maar ook om je gedachtenn alleen op God te richten en het alleen nog maar van Hem verwachten!

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 20 feb 2004 23:17

Amen!
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 01 mar 2004 14:06

Ik ben het ook met Marnix eens, om een relatie levend te houden, moet je er tijd en energie insteken, datzelfde geldt voor je persoonlijke relatie met God. Wij lezen thuis, als gezin uit de bijbel, praten daar over na, niet altijd, maar regelmatig. Daarnaast, lees ik voor mezelf, dagelijks uit de bijbel, ik lees meestal twee vertalingen, een dagboekje en daarnaast een tekstverklaring. Ik vind het heel verhederend werken en het is fijn om zo bezig te zijn, met Gods Woord. Ik heb niet een vast tijdstip, waarop ik mijn stille tijd houd, dat wisselt van dag tot dag. Het is echt fijn, ik merk echt dat God me door middel van de stille tijd, dingen zegt, verteld en duidelijk maakt!
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 01 mar 2004 14:07

Tof dat je met dit getuigenis de stelling hier bevestigt.

Verder, een vast tijdstip is inderdaad ook niet nodig hoor. ;)

Be blessed!

Terug naar “Archief”