Moderator: Moderafo's
Lalage schreef:TheEdge schreef:(...) Maar dat Hij de God is waar de bijbel het over heeft, en dat Jezus voor mijn zonden gestorven is, dat gevoel is bij mij volledig verdwenen.
Het gaat niet om je gevoel, het gaat om wat waar is. [/guote]
Maar hoe weet je dan dat het waar is? Dat is toch slechts een kwestie van geloof???Lalage schreef:Overgave is inderdaad supermoeilijk... maar je mag het elke dag weer proberen. Praat hier eens over met Jezus! Hij wil je vast wel helpen. Trouwens, twijfelen mag, de discipelen twijfelden ook zo vaak.
Vin schreef:Zou je het erg vinden om daar wat meer op in te gaan, wat er precies veranderde en waarom?
@mic schreef:P.s. ik ben ook tot geloof gekomen doordat ik jarloers was op christenen die-het-wel-hebben.
TheEdge schreef:Vin schreef:Zou je het erg vinden om daar wat meer op in te gaan, wat er precies veranderde en waarom?
Da's goed hoor. Ik zal een poging wagen. *lach*
Het probleem is - denk ik - dat andere mensen om me heen het allemaal zo zeker (lijken te) weten. Op de Alphacursus bijvoorbeeld: een atheist die binnen een paar maanden ineens heel sterk de kracht van de Heilige Geest heeft, een ander die de cursus volgt om zijn christelijke vriendin een plezier te doen, die ineens ook zelf God vindt. Maar ook daarbuiten: Mensen die in tongen spreken of die genezen worden, mensen die de stem van God horen, of zo ontzettend vol geduld en liefde zitten en de gave hebben gekregen om ervan overtuigd te zijn dat dat allemaal van God komt... en dan denk ik: waarom zij? Waarom ik niet?
Nou ik was vroeger altijd het lieve brave jongetje thuis. (om boodschappen voor m'n oma, braaf helpen bij de afwas dat soort dingen). M'n broer daartegen was juist altijd veel moeilijker, ruzie schoppebn en zo al shij teveel moest doen, enfin je kent het wel.TheEdge schreef:@mic schreef:P.s. ik ben ook tot geloof gekomen doordat ik jarloers was op christenen die-het-wel-hebben.
Hoe ging dat tot geloof komen bij jou in z'n werk dan? Als ik vragen mag?
Ik vind het namelijk lastig om me daar iets bij voor te stellen.
Aragorn schreef:Helaas is je verhaal zooo herkenbaar, TheEdge...![]()
Maar ik denk dat het voor wel-gelovigen heel moeilijk te begrijpen is en andersom.
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 22 gasten