Maar het zou hun geloofwaardigheid ten goede komen als ze ook wisten hoe die te realiseren ipv uit te gaan van oneindige middelen...

Moderator: Moderafo's
Vin schreef:Wat Col zei.
Ik denk niet dat de barmhartige samaritaan naar 't tempelplein is gerend om te vertellen hoe aardig ie wel niet was geweest en dat de rest dat ook maar moet doen.
columbus schreef:niet iedereen wil etaleren wat hij of zij over heeft voor de armen of goede doelen, of wat hij of zij verder doet naast werk of school.
maar ik ken veel mensen, ook mensen waar je het niet van verwacht, die veel geven uit naastenliefde aan arme mensen, goede doelen en die altijd klaarstaan om mensen in nood te helpen maar die het nooit zouden laten zien.
waarom eigenlijk?
meschianza schreef:Was dat iets met je linkerhand niet weten wat je rechterhand doet? Heel bijbels. Mensen die arrogant izjn over hoe goed ze doen voor hn naasten, zijn slechts bezig met goede werken om zelf iets beters te verdienen (aanzien of misschien wel de hemel) mar over die mensen heb ik het niet!! VErschuil je daar dan ook niet achter. Ik heb het over mensen die echt bewogen zijn met de ellende van hun naasten.
God weet hoe bewogen jij bent voor de naasten, en wat je er aan doet om leed te verzachten. In persoonlijke sfeer of via een professionele organisatie.
Soms denk ik wel eens. Als je in een rijk land woont, gezond bent , liefdevol ben opgegroeit. Dat is iets om heel dankbaar voor te zijn, om van te genieten. Maar tegelijkertijd legt dat zo'n grote verantwoording op je vanuit de bijbel. namelijk dat het jou taak is om de mensen die dat niet gehad hebben, die leed en pijn hebben te helpen in hoeverre dat voor je mogelijk is.
Alles hier op aarde heb je slechts in bruikleen gekregen, je kennis, je gezondheid, het geld wat je verdient, de auto die je koopt. Kan je het ook zo weer inleveren als dat van je gevraagd wordt?
Vin schreef:'t was niet mijn bedoeling om me te verschuilen hoorMaar wat bereik ik er dan mee als ik opnoem wat ik allemaal voor goeds doe? Dat weten we toch voor onszelf, wat we willen en kunnen? Voelt gewoon een beetje raar.
Vin schreef:'t was niet mijn bedoeling om me te verschuilen hoorMaar wat bereik ik er dan mee als ik opnoem wat ik allemaal voor goeds doe? Dat weten we toch voor onszelf, wat we willen en kunnen? Voelt gewoon een beetje raar.
columbus schreef:Vin schreef:'t was niet mijn bedoeling om me te verschuilen hoorMaar wat bereik ik er dan mee als ik opnoem wat ik allemaal voor goeds doe? Dat weten we toch voor onszelf, wat we willen en kunnen? Voelt gewoon een beetje raar.
Preciesdat bedoelde ik ook met mijn reactie
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten