eo-jongerendag

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JopieK
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor JopieK » 17 jan 2004 19:01

Jo met de banjo schreef:aragorn schreef:

HOE WAS DIE DUSCSSIE IN DE KLAS DAN?

de discussie ging o.a. over of de mensen die er komen komen voor de artiesten of voor God, of de mensen zo enthousiast zongen door de muziek of door God. daarnaast begon de leraar nog over de kleding. maar de kleding vind ik niet zo belangrijk. dat zijn van die bijzaken.

Het is helaas wel waar dat God muziek wil gebruiken tot Zijn eer. En tja, daar gaat de kerk zelf nog wel eens de mist mee in met de remonstrantse liederen van Laus Deo Salus populo etc.
Cognito Ergo Credo, Credo Ergo Sum

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 17 jan 2004 21:22

Nou, wat ik gezien heb, is dat iedereen er voor Jezus komt, verder niks! En men is daar erg enthousiast en blij, vanwege Gods liefde, en das nou zo fijn, die sfeer.........

Stacie

Berichtdoor Stacie » 18 jan 2004 13:49

Ik weet zeker dat niet iedereen naar de eo jdag gaat voor Jezus, helaas.
Ik moet er zelf ook op letten dat ik de artiesten niet als hoogtepunt van de jdag ga beschouwen.
Maar wat wel het gaafste is, is de sfeer die er hangt. Zoveel christenen bij elkaar wordt je echt helemaal blij van :D

JopieK
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor JopieK » 18 jan 2004 14:05

Stacie schreef:Ik weet zeker dat niet iedereen naar de eo jdag gaat voor Jezus, helaas.
Ik moet er zelf ook op letten dat ik de artiesten niet als hoogtepunt van de jdag ga beschouwen.
Maar wat wel het gaafste is, is de sfeer die er hangt. Zoveel christenen bij elkaar wordt je echt helemaal blij van :D

Neej idd, maar als er maar genoeg mensen daar wel voorkomen dan kan dat een mooie gelegenheid om toch zulke mensen te gebruiken!
Cognito Ergo Credo, Credo Ergo Sum

Stacie

Berichtdoor Stacie » 18 jan 2004 14:16

Zeker, vergeet niet de hoeveelheid mensen die aangeraakt worden tijdens zulke evenementen!

everlastingman
Mineur
Mineur

Berichtdoor everlastingman » 18 jan 2004 19:43

Stacie schreef:Ik weet zeker dat niet iedereen naar de eo jdag gaat voor Jezus, helaas.

Ik weet zeker dat niet iedereen naar de kerk gaat voor jezus. Maar dat is in feite met alles zo. Ik denk niet dat het verkeerd is om van die muziek te genieten dat deed David immers ook. Hoe vaak lezen we niet in de Bijbel dat mensen jubelden of dansten tot eer van God. Zolang het jouw niet in de ban heeft is het ok vind ik. Mijn motto is: God is de schepper en de duivel is een nepperd.
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 jan 2004 09:47

JopieK schreef:
Jo met de banjo schreef:aragorn schreef:

HOE WAS DIE DUSCSSIE IN DE KLAS DAN?

de discussie ging o.a. over of de mensen die er komen komen voor de artiesten of voor God, of de mensen zo enthousiast zongen door de muziek of door God. daarnaast begon de leraar nog over de kleding. maar de kleding vind ik niet zo belangrijk. dat zijn van die bijzaken.

Het is helaas wel waar dat God muziek wil gebruiken tot Zijn eer. En tja, daar gaat de kerk zelf nog wel eens de mist mee in met de remonstrantse liederen van Laus Deo Salus populo etc.

Zonder er bij na te denken dat er een eo jongerendag aan de gang is zet ik de tv. aan. En kom ik beelden te zien van. Felle disco lampen, behoorlijk blote dames (en soms heren) er staat een een of andere gozer te (schreeuwen) op het podium waar van ik denk hij verknald heel zijn stembanden. En ik zie jongeren joelen bij een voorganger die iets gaat vertellen over iemand. (maar wie dat is? geen idee). Ik zit gelijk te denken aan de wereld.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 jan 2004 09:50

Lees de reactie's eens:

http://www.ronduit.nl/jc/loc_centrum/lo ... at=3583915

en wat valt jou op?

Vin

Berichtdoor Vin » 19 jan 2004 10:36

Evelien schreef:en wat valt jou op?
Eo jongeren hebben een beperkte vocabulaire? :lol:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 jan 2004 13:19

caprice schreef:Ds. W. Pieters had daar onlangs een vraag over beantwoord hier op Refoweb, maar daar ontstond wel nogal commotie over. :roll:

Tja, daar vroeg hij dan ook nadrukkelijk om.

caprice

Berichtdoor caprice » 19 jan 2004 17:13

Ik vind de EO vrij oppervlakkig en teveel overhangen naar de Remonstrantse kant.

(D'r zullen er wel gaan protesteren...)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 jan 2004 17:46

(D'r zullen er wel gaan protesteren...)

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 20 jan 2004 00:31

Hmmzzz kweet eigenlijk niet zo goed of k hier weer op zal gaan reageren, volgens mij is hier ieder jaar weer een discussie over.

Maar goed ik zal alleen maar kort mn mening geven!
Ik vind de EO-jongerendag gewoon supergaaf!!!:-)
Alleen vind ik wel dat er ieder jaar minder goede artiesten komen (denk aan Toby Mac, Zoegirl enz..) Maar dat kan ook mijn smaak zijn...

* nu zullen er mensen zijn die me hierop gaan aanvallen om te zeggen dat ik voor de artiesten kom...* Naja gedeeltelijk is dat ook waar. Ik ga niet naar de jongerendag als er 3 artiesten komen die ik helemaal nix vind. Ik ga om er goede muziek te horen en dmv die muziek God te prijzen met alle mesnen die er zijn...

*Naja dat wast wel, btje vaag uitgelegd enzo, maar goed...*
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"

-Narnia-

menachem
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor menachem » 20 jan 2004 00:47

De Eo-jongerendag is niet helemaal wat heet mijn `ding´, maar ik weet zeker dat veel jongeren zich erin kunnen vinden en erdoor gesteund worden.
Wat mij betreft is het dan OK (al heb ik bezwaar dat zulk soort zaken altijd op Sjabbat zijn).

Voor de een is het te oppervlakkig, te luid, de evangelisch.

Het ZAL wel.

Wie vindt dat het echt de poort tot de Hel is, die moet maar met een beter alternatief komen.
Dan zullen de Israëlieten weer verlangen naar J*H*W*H, hun God, en hun koning David (de Masjieach);

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 20 jan 2004 02:59

caprice schreef:Ik vind de EO vrij oppervlakkig en teveel overhangen naar de Remonstrantse kant.

Hoe kun uitgesproken jij hier wat van zeggen. Je bent er nog nooit geweest.

Altijd maar dat gezeur over mensen die hun geloof anders beleven dan jij en dan die mensen lopen af te kraken. Je moet eens bij jezelf te rade gaan.

In het algemeen is het zo dat Refo's altijd gelijk hun oordeel klaar hebben, maar niet in de gaten hebben dat hun manier van geloven langzamerhand uniek op de wereld begint te worden. Het zal wel aan de anderen liggen volgens jullie.

P.S. Ik wind mij op, dat merken jullie wel, maar

WAAROM ALTIJD DAT OORDELEN EN DIE KORTZICHTIGHEID????????????

Terug naar “Archief”