trijntjejohanna schreef:caprice schreef:Ik wil eerst zekerheid hebben in het geestelijke leven. Ik kan niet met een misschientje naar de eeuwigheid.
en hoe krijg je die dan???
Door een sterk geloof.
Moderator: Moderafo's
Het is een mooi en nobel streven om deze 'verklote' aarde inderdaad enigszins dragelijk te maken (het leven er op althans)... Maar ik vraag me af hoe.. En ik vraag me af of God ook een plan heeft met mij. Hoewel, dat weet ik eigenlijk wel: hij heeft een plan. Maar wat in hemelsnaam?
kurtyo schreef:Het is een mooi en nobel streven om deze 'verklote' aarde inderdaad enigszins dragelijk te maken (het leven er op althans)... Maar ik vraag me af hoe.. En ik vraag me af of God ook een plan heeft met mij. Hoewel, dat weet ik eigenlijk wel: hij heeft een plan. Maar wat in hemelsnaam?
Napoleon schreef:verlangen naar de dood? neuh... ik zou het meer het verlangen naar het Leven willen noemen. Ik had dat een tijdje geleden, het gevoel alsof ik voorbij mijn dood kon kijken, dat ik een blik in de Hemel kon werpen. het was heel raar en vreemd (en wel vaag ook), maar ik werd er wel intens gelukkig van, ook omdat ik net in een geestelijke put zat. ik wist niet meer of en zo ja wat ik geloofde, en kreeg toen echt het gevoel dat God mij dat gezicht gaf om mij te laten zien dat het na de dood niet afgelopen is. aan de ene kant vind ik het onwerkelijk, aan de andere kant heeft het me wel veel zekerheid gegeven, en mijn angst voor de dood weggenomen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten