Er hadden wel artsen geweest enzo ja, maar ze zouden niet weten hoe het lichaam werkte dan. Niet genoeg om kennis te verkrijgen om organen te transplanteren die ik dan in theorie makkelijk zou moeten kunnen doneren aan een individu. *krabt hoofd* Daarvoor is namelijk flink in lijken gesneden. Luguber, maar ja...rosekapje schreef:Vin ik weet ook dat de wetenschap (medische) ver is gekomen dankzij anderen die organen gedoneerd hebben en dat is heel mooi (alhoewel ik het niet met je eens ben er anders geen ziekenhuizen waren en geen artsen, ik denk alleen dat het dan minder ontwikkeld zou zijn, maar daar ga ik nu niet verder op in), maar waarom zou jij het makkelijker vinden om je organen af te staan aan de wetenschap dan aan iemand die een orgaan nodig heeft (ben je bang dat het orgaan bij diegene toch nog afgestoten wordt of doe je liever aan de wetenschap omdat er dan misschien meer mensen bij gebaat zijn, ik noem een aantal dingen die ik kan bedenken....)
Daarom zou ik sneller aan de wetenschap afstaan, omdat zonder die wetenschap men niet eens had geweten wat er met de long (bv.) mis was, laat staan dat ze hem konden transplanteren.