Jezus als baby, Jezus als volwassene

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

caprice

Berichtdoor caprice » 27 dec 2003 14:17

joris schreef:en jij?

Ik heb niet echt een mens als voorbeeld. Ik ben ook niet iemand die de grote massa achternaloopt. Wat dat betreft kan ik soms heel eigenwijs en tegendraads zijn.
Ik probeer Jezus als voorbeeld te nemen voor mijn leven.
En de Bijbel.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 27 dec 2003 14:18

hoop dat je ook johannes als voorbeeld in je leven hebt?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

joris

Berichtdoor joris » 27 dec 2003 14:23

caprice schreef:
joris schreef:en jij?

Ik heb niet echt een mens als voorbeeld. Ik ben ook niet iemand die de grote massa achternaloopt. Wat dat betreft kan ik soms heel eigenwijs en tegendraads zijn.
En de Bijbel.
klinkt eenzaam!

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 27 dec 2003 14:25

je komt denk ook alleen te staan in de strijd om in te gaan. die strijd zal je zelf moeten voeren.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

joris

Berichtdoor joris » 27 dec 2003 14:31

ai, waarvoro zijn er dan gemeenten? waarom vieren we dan avondmaal?

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 27 dec 2003 17:37

avondmaal is alleen voor degene die kunnen zeggen: Hij voor mij daar ik anders de enige dood zou sterven. Voor hen die in Christus zijn, wedergeboren zijn. Niet als je enkel maar gelooft!

Pucca
Mineur
Mineur

Berichtdoor Pucca » 29 dec 2003 10:06

Niet als je enkel maar gelooft!

Volgens mij is dat iets heel vaags... kijk even naar deze tekst:

Afbeelding

Is er dan ook iets als 'enkel geloven'??
Verblijd je in de Here!

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 29 dec 2003 11:21

Pucca schreef:

Afbeelding

Ik had het over mijn geloof. geloven met je verstand, zonder Dat God er aan te pas is gekomen!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 05 jan 2004 19:56

geloven is niet alleen met je verstand, maar met je hele hart!
Jezus liefhebben, dienen, gedenken en bovenal danken voor Zijn grote offer voor ons!!
Samen avondmaal vieren is fijn en sterkt de geloofsband/geloofsleven, het is fijn om met gemeenteleden aan de tafel te zitten en avondmaal te vieren, Jezus te gedenken door het avondmaal te vieren wat HIJ heeft ingesteld.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

jacobH
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jacobH » 05 jan 2004 21:32

Beste mensen.

Joris stelt een indringende vraag. Is het eerlijk om dan terug te slaan met een kloppend dogmatisch argument. Weten jullie niet dat je schuldig bent als je Jezus NIET aanneemt als jouw Zaligmaker.

Jullie hebben wel gelijk met jullie dogmatisch antwoord maar kan je daarmee voor God verschijnen?

Groeten

JacobH

caprice

Berichtdoor caprice » 05 jan 2004 21:43

jacobH schreef:Beste mensen.

Joris stelt een indringende vraag. Is het eerlijk om dan terug te slaan met een kloppend dogmatisch argument. Weten jullie niet dat je schuldig bent als je Jezus NIET aanneemt als jouw Zaligmaker.

Jullie hebben wel gelijk met jullie dogmatisch antwoord maar kan je daarmee voor God verschijnen?

Groeten

JacobH

GELOVEN

Hoe doe je dat?

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 05 jan 2004 22:47

De antwoorden die gegeven worden zijn volgens jou dogmatisch en dat is volgens mij wat anders....
Iedereen heeft recht op een eigen mening (denken over gevoel van/over liefde voor ik weet niet goed hoe te omschrijven) over Jezus Voor mij is Hij mijn Redder (misschien vind je dat wel te dogmatisch) maar ik weet hoe het voor mij voelt! en het voelt goed om te weten, dat ik de Vader mag naderen door Hem!
Hij is mijn Vriend, Heiland en Verlosser!
En daar ben ik God dankbaar voor dat Hij Jezus als baby naar deze aarde gezonden heeft om zo wat voor ons mensen te betekenen! Zijn bloed en Zijn lichaam.......... oneindig veel betekenis!
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

jacobH
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jacobH » 06 jan 2004 09:11

rosekapje schreef:De antwoorden die gegeven worden zijn volgens jou dogmatisch en dat is volgens mij wat anders....
Iedereen heeft recht op een eigen mening (denken over gevoel van/over liefde voor ik weet niet goed hoe te omschrijven) over Jezus Voor mij is Hij mijn Redder (misschien vind je dat wel te dogmatisch) maar ik weet hoe het voor mij voelt! en het voelt goed om te weten, dat ik de Vader mag naderen door Hem!
Hij is mijn Vriend, Heiland en Verlosser!
En daar ben ik God dankbaar voor dat Hij Jezus als baby naar deze aarde gezonden heeft om zo wat voor ons mensen te betekenen! Zijn bloed en Zijn lichaam.......... oneindig veel betekenis!

ik heb het niet tegen jou. Dus voel je maar niet aangesproken.

maar ik hoop dat het gevoel een zeker weten is. Want op gevoel vaart niemand wel!

Met vr gr

JacobH

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 06 jan 2004 12:35

essieee schreef:
Pucca schreef:

Afbeelding

Ik had het over mijn geloof. geloven met je verstand, zonder Dat God er aan te pas is gekomen!
Kun je geloven met alleen je verstand? Als je alleen met je verstand geloof waarom zou je dan niet wedergeboren kunnen zijn? Hebben we weer toch maar een extra eis?
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

jacobH
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jacobH » 06 jan 2004 14:42

@mic schreef:
essieee schreef:
Pucca schreef:

Afbeelding

Kun je geloven met alleen je verstand? Als je alleen met je verstand geloof waarom zou je dan niet wedergeboren kunnen zijn? Hebben we weer toch maar een extra eis?

Ja dat kan. Kijk bijvoorbeeld naar de 10 melaatsen. Ze geloofde in Jezus dat Hij hun beter kon maken. Maar ze bekeerde zich niet. Verder veel gelijkenissen.
Beste voorbeeld vind ik koning Saul.

Markus 7:6 Maar Hij antwoordde en zeide tot hen: Wel heeft Jesaja, van u, geveinsden, geprofeteerd, gelijk geschreven is: Dit volk eert Mij met de lippen, maar hun hart houdt zich verre van Mij.

Terug naar “Archief”