verschillende ouderlingen.
3 kwartier en dan krijg je de leer van de dogmatiek.
Maar echt een persoonlijk goed gesprek niet echt.
Als ik hoor hoe dat gaat binnen andere gemeentens.
Moderator: Moderafo's
columbus schreef:ik heb eens een preek gehoord, gelezen door een ouderling, die zeer boeiend was. de manier van lezen is bepalend vaak, kan een ouderling 'mooi' voorlezen, prima toch!
Unknown schreef:Nou die ervaring had ik zeker NIET met ds. Sonnevelt.
het pastoraat kan prima weer terug naar de gemeenteleden, zo is het ook bedoeld.BJ schreef:Ja dat kan natuurlijk, maar dan alleen met hele goede afspraken met de werkgever. Want het predikant zijn is nogal flexibel denk ik. Het is niet alleen op zondag preken. Wat te doen als er iemand heel ernstig ziek is? De predikant wordt dan gevraagd om langs te komen, maar ja die kan niet want hij moet werken bij zijn andere baas.... Of een begravenis moet 2 dagen worden uitgesteld omdat de predikant die dagen helaas niet kan komen.
BJ schreef:Ja dat kan natuurlijk, maar dan alleen met hele goede afspraken met de werkgever. Want het predikant zijn is nogal flexibel denk ik. Het is niet alleen op zondag preken. Wat te doen als er iemand heel ernstig ziek is? De predikant wordt dan gevraagd om langs te komen, maar ja die kan niet want hij moet werken bij zijn andere baas.... Of een begravenis moet 2 dagen worden uitgesteld omdat de predikant die dagen helaas niet kan komen.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 15 gasten