Moderator: Moderafo's
Bookman schreef:Ja die ken ik. Ongeveer 20000 mensen zijn terechtgekomen in een bepaalde sekte. Ze houden op zondag kerk. Hebbem weinig voorgangers want dat is HET TEKEN, leren dat er vooral geen genade te verkrihjgen is en de leden plaatsen de voorgengers op hoge voetstukken, met als hoop[ dat ze dan heel misschien nog zalig kunnen worden. Ze zijn gevaarlijk. Heerszuchtig, vrrom maar niet wijkende van het kwaad. Vul maar in. Het is aan u......
caprice schreef:Bookman schreef:Ja die ken ik. Ongeveer 20000 mensen zijn terechtgekomen in een bepaalde sekte. Ze houden op zondag kerk. Hebbem weinig voorgangers want dat is HET TEKEN, leren dat er vooral geen genade te verkrihjgen is en de leden plaatsen de voorgengers op hoge voetstukken, met als hoop[ dat ze dan heel misschien nog zalig kunnen worden. Ze zijn gevaarlijk. Heerszuchtig, vrrom maar niet wijkende van het kwaad. Vul maar in. Het is aan u......
Gaat dit niet tegen het 9e gebod in...
Ik weet niet welke van de 2 kerkverbanden die ik in gedachten heb jij bedoelt, maar ik vind dit wel een soort van bijna schofterig om dit te schrijven.
Er zit ook nog volk van God tussen hoor.
PB...
Bookman schreef:Blijf nuchter. De kentekens van een sekte zijn er te vinden. En sekte heeft een negatieve klank. Kan ik niets aan doen. Moeten ze hun gedrag aanpassen. Ook Gods volk dat daar nog zit.
Aragorn schreef:Bookman schreef:Blijf nuchter. De kentekens van een sekte zijn er te vinden. En sekte heeft een negatieve klank. Kan ik niets aan doen. Moeten ze hun gedrag aanpassen. Ook Gods volk dat daar nog zit.
Dat advies zou ik jou graag willen geven: blijf nuchter! Want hoeveel er dan ook op de GGiN aan te merken zou zijn, het is heel iets anders dan een sekte. Als je nuchter kijkt naar wat daar de kenmerken en criteria van zijn kun je niet anders dan concluderen dat dat bij de GGiN niet het geval is.
Aragorn schreef:Ondanks dat je een tijdje bent weggeweest ken ik je nog wel een beetje Bookman.En weet ik dus ook van je kruisvaart tegen de GGiN en zijn de grote aantallen mensen, weinige voorgangers en hun visie op genade ook kenmerken van die kerk (maar niet van een sekte).
Bookman schreef:Aragorn schreef:Ondanks dat je een tijdje bent weggeweest ken ik je nog wel een beetje Bookman.En weet ik dus ook van je kruisvaart tegen de GGiN en zijn de grote aantallen mensen, weinige voorgangers en hun visie op genade ook kenmerken van die kerk (maar niet van een sekte).
Jij zegt het.
Bookman schreef:Misschien bedoel ik de oud-orthodox Katholieke gemeente op gereformeerde grondslag buiten verband wel....
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten