Moderator: Moderafo's
wat feitelijk minder schadelijk is (eindje fietsen op zondag) en het andere accepteert (direct na de kerkdienst een sigaret op steken)...
tanteoranje schreef:Wat Caprice schrijft: goed om over na te denken (farizeen en sadduceen). Inderdaad: een middenweg zien te vinden...
hijwel schreef:tanteoranje schreef:Wat Caprice schrijft: goed om over na te denken (farizeen en sadduceen). Inderdaad: een middenweg zien te vinden...
Waarom zou de middenweg goed zijn?
Dit is echt onzin, je kan natuurlijk denken van, de "zwaarde" zal wel wat goed hebben en de "lichtere" ook. En dan ga je daar maar tussen in zitten.
Dit is niet goed, God vraagt te leven naar Zijn wil, en hij vraagt niet om een tussenweg te zoeken.
essieee schreef:Wel wat betreft de wet. Er is zeker geen midden weg. God vraagt de rustdag te heiligen. Als jij voor God kan verantwoorden om zomaar een rondje te gaan fietsen en een ander niet. Laat iedereen in zijn waarde!
essieee schreef:Wel wat betreft de wet. Er is zeker geen midden weg. God vraagt de rustdag te heiligen. Als jij voor God kan verantwoorden om zomaar een rondje te gaan fietsen en een ander niet. Laat iedereen in zijn waarde!
caprice schreef:essieee schreef:Wel wat betreft de wet. Er is zeker geen midden weg. God vraagt de rustdag te heiligen. Als jij voor God kan verantwoorden om zomaar een rondje te gaan fietsen en een ander niet. Laat iedereen in zijn waarde!
Daar zit het hem nu juist. Ik kan het met mijn geweten niet overeenstemmen om 's zondags een rondje te gaan fietsen voor mijn eigen plezier. Ik voel gewoon: 'Dit mag niet, dit wil God niet.'
Dat is wel met meer dingen zo, en dat begrijpen dus andere mensen weer niet.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten