is God afhankelijk van de gedragingen van mensen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 05 nov 2003 11:24

Ikke21 schreef:Waarom waarlijk, bid-geloof als een kind staat er in de bijbel, denk je dat kinderen dat kunnen? Nee toch?! Kom maar met al je zonde en gebreke naar Hem toe, dat alleen vraagt de Heere van ons.

Ja, inderdaad. Als we ons zelf zouden moeten veranderen voordat we naar God zouden mogen komen, dan werd niemand behouden.

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 05 nov 2003 12:56

ik geloof dat God zo machtig is, dat Hij de mens veel invloed gegeven heeft op zijn eigen leven en op de loop der dingen..

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 05 nov 2003 12:59

Ik ook. Ik denk dat God heel goed onafhankelijk van de mens kan werken, maar dat Hij meestal toch de mens een bepaalde vrijheid geeft.
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

padvinder
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor padvinder » 05 nov 2003 13:51

Storyteller schreef:Emmm... volgens mij ben ik de enige persoon die gelooft dat God een gevolg is van het geloof van mensen. Het zou me eigenlijk verbazen als dat anders was. :P

Storyteller, het spijt me heel erg, maar ik begin langzamerhand gevoelens van irritatie te krijgen als ik jouw berichten lees. Ik zal niet zeggen dat je niet op een christelijk forum mag komen omdat jij onchristelijk bent, dat zij verre, join the club, maar waarom plaats je iedere keer van die losse flodders die werkelijk helemaal niets met de topic te maken hebben?
Wat jij zegt, is toch weer een heel andere discussie? Of ben je er bewust op uit om verwarring te zaaien? Ik zie dit gewoon een beetje als provoceren en kijken wie er reageert. Open dan een nieuwe topic, zou ik zeggen.
Het instinct, dat een God eist, wint het van de vernuftigheid, die Hem verwerpt (Vinet.)

Terug naar “Archief”