de wil van mijn oma is wet

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joris

Berichtdoor joris » 04 nov 2003 19:54

Ik zou zeggenL: ik weet dat u moeite hebt met de kleding die ik draag. maar ik ben u niet. Daarom trek ik mijn kleren aan en u de uwe. Ik deel uw overtuiging niet.

Een volwasssen oma kan daar volwassen op reageren.

Is het een oma die verder best oke is, dan kan je ook wat water bij de wijn doen toch? Er bestaan net zoveel lekkere net-niet spijkerbroeken die je aan zou kunnen trekken toch?

Kijk je moet eerbied hebben voor oudere mensen en grijze haren. JE moet overtuigen respecteren. Maar dat geld ook voor je oma natuurlijk.

caprice

Berichtdoor caprice » 04 nov 2003 20:21

Misschien is je oma bang dat zij er op aangekeken wordt dat zij 'met zo'n werelds geklede jongen' in de kerk komt.

Het is in dit geval daarom ook beter om maar gewoon naar haar te luisteren. Als je van mening bent dat het niet vastzit op kleding mag je hier ook geen problemen mee hebben.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 04 nov 2003 23:46

Ik zou me aanpassen. Toen ik bij parsifal naar de kerk ging, heb ik een rok aangetrokken (de tweede keer, want de eerste keer voelde ik me niet zo gemakkelijk in broek daarzo). Je bent daar toch te gast. Verder is je oma al wat ouder en ik weet niet hoe ze precies is, sommigen worden op een gegeven moment wat losser, maar het is een kleine moeite toch?

lorit

Berichtdoor lorit » 05 nov 2003 13:31

Ik vind dat je uit respect voor je oma je toch aan moet passen aan haar wensen. Je bent per slot van rekening een gast van haar.
Je kan er natuurlijk wel een open gesprek met haar over beginnen en als dan blijkt dat zij echt liever heeft dat jij je op een bepaalde manier kleed, dan zou ik dat gewoon doen. Zo erg is dat nou toch ook weer niet?

martijn249
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor martijn249 » 05 nov 2003 14:20

wat zou jij dan anatrekken?

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 05 nov 2003 14:21

Gewoon wat jij wil.

Wil je je volledig aanpassen aan de wil van je oma, dan trek je iets aan wat zij wil.

Wil haar mening wel respecteren maar toch iets aantrekken wat jezelf wilt dan trek je iets aan wat niet al te opvallend is.

Vind je haar mening absoluut niet belangrijk, dan trek je aan wat bovenop de stapel kleren ligt.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 05 nov 2003 21:07

vertel wel ff hoe het afgelopen is :mrgreen:
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

lorit

Berichtdoor lorit » 05 nov 2003 21:50

Bedoel je een 'advies' voor bij haar thuis of bij haar in de kerk. Ik zou naar de kerk gewoon een pak aandoen, evt. zonder stropdas als je daar een hekel aan hebt (wat ik me overigens goed voor kan stellen). Bij haar thuis misschien een gewone broek met trui?

Er schiet me nu ineens een grappig voorval te binnen uit de tijd dat ik nog klein was. Bij kennisen van mij (ook zwaar) ging de oudste zoon een spijkerbroek aantrekken. Dat leidde tot woedende tirades van vaderlief. Hij zou dat ding in stukken knippen, verscheuren en nog veel meer. Inmiddels zijn we 10 jaar verder en loopt deze vader zelf in spijkerbroek.

Dus, wie weet...

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

de wil van mijn oma is wet

Berichtdoor tanteoranje » 09 dec 2003 16:15

Ik zou me wel aanpassen aan de smaak van mijn oma Tegelijk vind ik het niet echt verstandig als ze dit openlijk tegen je zegt , ik weet niet of dat bevorderlijk is voor de band. Het voorbeeld van een andere briefschrijfster sprak me wel aan: zij deed het uit zichzelf uit liefde t.o.v. har grootouders omdat ze had gemerkt dat ze het prettiger vonden als ze anders gekleed bij hen kwam...

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 09 dec 2003 18:11

Ik zou voor romeinen 8 (of was het 14) gaan denk ik: als iemand er moeite mee heeft dat ik een spijkerbroek naar kerk ga, ga dan als je met diegene meegaat wel ff pak aandoen.
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 10 dec 2003 13:54

@mic schreef:Ik zou voor romeinen 8 (of was het 14) gaan denk ik: als iemand er moeite mee heeft dat ik een spijkerbroek naar kerk ga, ga dan als je met diegene meegaat wel ff pak aandoen.

Voorwaarde is dan wel dat diegene een serieus goede bijbelse onderbouwing heeft en oprecht is.
Als oma het om andere redenen niet wil (gewoonte/absurde anti-wereldse gevoelens/schijnheiligheid) ben ik simpel: lak aan hebben.
..

menachem
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor menachem » 10 dec 2003 13:59

Zeg maar dat Jezus at met hoeren en tollenaars en dat gebeurde echt niet in een pak. Bedenk wel dat als je naar de kerk gaat, dat je naar het huis van God gaat. Je respectvol kleden voor God is helemaal zo gek nog niet. Je gaat toch ook niet in je vieze kleding naar een verjaardag e.d.?

mee eens

[als je een eredienst bezoekt hoort gepaste kleding, vind ik ook: ik zie dus niet graag in de zomer korte broek: dat vind ik respectloos: maar een kerkgebouw is niet Gods huis, wel een plaats voor een eredienst: het Huis van God was de Tempel op de Tempelberg: God woont als het goed is door de Geest in ons]
Dan zullen de Israëlieten weer verlangen naar J*H*W*H, hun God, en hun koning David (de Masjieach);

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 10 dec 2003 14:00

Als iemand in een spijkerbroek naar de kerk gaat zou ik zeggen, moet dat nou echt. Je gaat toch niet naar de kerk voor een modeshow? Het gaat om het Woord dat je van de predikant hoort, en niet om de kleding, trek dus daarom netjes een pak aan als je een volwassen iemand bent.

gegroet, tkf
'Real discoveries come from chaos.'
- Chuck Palahniuk

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 10 dec 2003 14:23

Je gaat toch niet naar de kerk voor een modeshow? Het gaat om het Woord dat je van de predikant hoort, en niet om de kleding
Ik zou hieruit de conclusie trekken: dus trek gewoon een spijkerbroek aan :P
Afbeelding

@mic: amic.filternet.nl

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 10 dec 2003 14:27

@mic schreef:
Je gaat toch niet naar de kerk voor een modeshow? Het gaat om het Woord dat je van de predikant hoort, en niet om de kleding
Ik zou hieruit de conclusie trekken: dus trek gewoon een spijkerbroek aan :P

ja dat is ook mijn conclusie uit dat stukje.. het gaat toch niet om de kleding.. dus wat maakt het dan uit wat je aantrekt

Terug naar “Archief”