Moderator: Moderafo's
hijwel schreef:joris schreef:geloof je dan niet in de bijbel? of is je geloof (nog) te klein?
Tuurlijk verhoort God gebeden, maar er staat wel een zinnetje bij volgens mij, namelijk dat een gebed naar zijn wil moet zijn!
Ik geloof in de Bijbel zeker, maar ik geloof dat mijn eigen geloof nog niet sterk genoeg is om dingen te vragen en te geloven dat ik het ook altijd ontvang.
Wat doe je dan met deze texten?
- En al wat gij in het gebed gelovig vragen zult, zult gij ontvangen. Mt 21:22
- Daarom zeg Ik u, al wat gij bidt en begeert, gelooft, dat gij het hebt ontvangen, en het zal geschieden. Mr 11:24
- Indien echter iemand van u in wijsheid te kort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt; en zij zal hem gegeven worden. Jak 1:5
- en ontvangen wij van Hem al wat wij bidden, daar wij zijn geboden bewaren en doen wat welgevallig is voor zijn aangezicht 1Jo 3:22
- Joh 14:14 Indien gij Mij iets vraagt in mijn naam, Ik zal het doen.
Ik geloof echt dat als je God wat vraagt, en wijst op deze beloftes in de bijbel dat Hij het ook echt geeft. Ik heb dit vaak gemerkt! Maar grote dingen durf ik niet te vragen omdat ik nog niet kan geloven dat hij het ook echt geeft.
(tuurlijk komt Gods wil ook om de hoek kijken)
Taytelbaum schreef:Ik begrijp de vraag hoe het toch mogelijk is dat mensen die Dezelfde Heilige Geest hebben ontvangen tot andere conclusies komen bij een tekst. Mogelijkheden:
Men denkt de Geest te hebben, maar is misleid, heeft Hem namelijk niet;
men heeft de Geest ontvangen, maar wandelt en dus leest (verstaat) Daarin niet:;
men heeft de Geest maar heeft teveel over deze tekst gelezen/gehoord en is zo bevooroordeeld dat de openbaring niet aangenomen wordt.
alex leusink schreef:En wat, als iemand op zijn sterfbed ligt, en jij bid voor hem, maar hij bekeerd zich niet?? En tot zijn laatste moment blijft hij zich van God afkeren?
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 14 gasten