Gods Woord faalt

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Ruben Hadders
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Ruben Hadders » 19 okt 2003 23:32

Uhm.... 1 keer is wel duidelijk genoeg hoor :D

Free Believer
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

noet onmiddelijk en niet dwingend vanuit de mens.

Berichtdoor Free Believer » 21 okt 2003 13:26

hijwel schreef:
joris schreef:geloof je dan niet in de bijbel? of is je geloof (nog) te klein?

Tuurlijk verhoort God gebeden, maar er staat wel een zinnetje bij volgens mij, namelijk dat een gebed naar zijn wil moet zijn!

Ik geloof in de Bijbel zeker, maar ik geloof dat mijn eigen geloof nog niet sterk genoeg is om dingen te vragen en te geloven dat ik het ook altijd ontvang.

Wat doe je dan met deze texten?
- En al wat gij in het gebed gelovig vragen zult, zult gij ontvangen. Mt 21:22
- Daarom zeg Ik u, al wat gij bidt en begeert, gelooft, dat gij het hebt ontvangen, en het zal geschieden. Mr 11:24
- Indien echter iemand van u in wijsheid te kort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt; en zij zal hem gegeven worden. Jak 1:5
- en ontvangen wij van Hem al wat wij bidden, daar wij zijn geboden bewaren en doen wat welgevallig is voor zijn aangezicht 1Jo 3:22
- Joh 14:14 Indien gij Mij iets vraagt in mijn naam, Ik zal het doen.

Ik geloof echt dat als je God wat vraagt, en wijst op deze beloftes in de bijbel dat Hij het ook echt geeft. Ik heb dit vaak gemerkt! Maar grote dingen durf ik niet te vragen omdat ik nog niet kan geloven dat hij het ook echt geeft.

(tuurlijk komt Gods wil ook om de hoek kijken)
Eén ondeelbare God, één ondeelbare Bijbel = één ondeelbare Groot Geluk: Zijn Liefde en Barmhartigheid

Free Believer
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Free Believer » 21 okt 2003 13:34

Even terug naar het onderwerp ''Gods woord faalt'', want daar gaat het hier toch om??? Het antwoord is al herhaald en welhaast eenduidig gegeven .... NEEN !!

Gods Woord faalt niet en kan niet falen omdat het Gods WOORD is. Het is de aanmatigende mens die steeds maar weer meent de wijsheid in pacht te hebben en Zijn WOORD meent te moeten of kunnen weerleggen. Ook hier is het weer een wedstrijdje van heel knappe hoofden die elkaar aftroeven in het aandragen van moeilijke woorden en vreeeeselijk belangrijke teksten of vertalingen, om vooral één ding duidelijk te maken... zij hanteren vooral veel geschreeuw om de kwaliteit van de wol te verbergen.

Het antwoord op de ''topic'' is en blijft eenvoudig, zoals alles in Gods WOORD. NEEN Gods woord faalt nimmer.
Eén ondeelbare God, één ondeelbare Bijbel = één ondeelbare Groot Geluk: Zijn Liefde en Barmhartigheid

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 21 okt 2003 13:43

Jac. 4:
2. Gij begeert, en hebt niet; gij benijdt en ijvert naar dingen, en kunt ze niet verkrijgen; gij vecht en voert krijg, doch gij hebt niet, omdat gij niet bidt.
3. Gij bidt, en gij ontvangt niet, omdat gij kwalijk bidt, opdat gij het in uw wellusten doorbrengen zoudt.

In de NBG vertaling staat het duidelijker, maar die kan ik op internet niet vinden. :(

Als je de betekenis echt wil weten, dan moet je heel Jac. 4 even lezen. Dan wordt je ook duidelijk waarom niet elk gebed verhoort lijkt te zijn.

everlastingman
Mineur
Mineur

Berichtdoor everlastingman » 21 okt 2003 15:04

Allereerst wil ik even kwijt dat ik er heel zeker van ben dat God's woord nooit faalt. Een bewijs daarvan is de profetien die erin staan. Om maar een voorbeeld te noemen in Lukas 21 : 20 tot en met 24 word de verwoesting van Jeruzalem en de tempel door Jezus geprofeteerd.

Ongeveer 40 jaar later word Jeruzalem door de Romeinen omsingeld. De christenen die in die tijd in Jeruzalem woonden zijn in die tijd inderdaad gevlucht naar het plaatsje Pella. De overige Joden hebben hard gevochten maar Jeruzalem is uiteindelijk overwonnen door de Romeinen en de stad en de tempel zijn verwoest. Nu leert de geschiedenis ons dat de Romeinse legeraanvoerder Titus ten strengste heeft bevolen de tempel te sparen, en toch is van de tempel niet de ene steen op de andere blijven staan zoals Jezus geprofeteerd heeft. Vele Joden zijn omgekomen, de overlevenden zijn gedeeltelijk naar Rome weggevoerd een ander gedeelte van de Joden zijn als slaven weggevoerd in boten naar Egypte en zo is het Joodse volk over de hele wereld verspreid zoals Jezus had voorspeld.

Je kunt de bijbel dus naast de geschiedenis leggen en je zult zien dat de Bijbel zeer betrouwbaar is en op geen punt faalt.
Afbeelding

everlastingman
Mineur
Mineur

Berichtdoor everlastingman » 24 okt 2003 14:49

Taytelbaum schreef:Ik begrijp de vraag hoe het toch mogelijk is dat mensen die Dezelfde Heilige Geest hebben ontvangen tot andere conclusies komen bij een tekst. Mogelijkheden:

Men denkt de Geest te hebben, maar is misleid, heeft Hem namelijk niet;
men heeft de Geest ontvangen, maar wandelt en dus leest (verstaat) Daarin niet:;
men heeft de Geest maar heeft teveel over deze tekst gelezen/gehoord en is zo bevooroordeeld dat de openbaring niet aangenomen wordt.

Wanneer kan men er zeker van zijn de Geest te hebben en hoe blijf je in de Geest ?
Afbeelding

Tirreg
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Tirreg » 24 okt 2003 14:51

Gods woord faalt nooit!!!

caprice

Berichtdoor caprice » 25 okt 2003 05:16

Het Woord van God faalt nooit. Wij wel.

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 22 sep 2004 15:29

Idd. Gods Woord faalt nooit.

Een oude vrouw werd eens aangevallen omdat ze geloofde dat Jona door een walvis werd opgeslokt. Daar kwam veel op af. De oude vrouw zei:"Al zou er gestaan hebben dat Jona die walvis had opgeslokt dan had ik het nog geloofd, want Gods Woord zegt het".
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 22 sep 2004 16:48

Maar wat als je ergens om bid en je krijgt het niet. Terwijl er in de bijbel staat: Al wat gij den Vader zult bidden in Mijn Naam, dat zal Hij u geven

Krijgen we het niet??? Of krijgen we niet het op het tijdstip dat wij willen???
Maar we moeten er ook rekening mee houden dat God het goede met ons voor heeft en dat we dus niet alles krijgen wat we willen.

Als ik bid of iemand genezen mag worden van een ernstige ziekte, en diegene overlijd. Dan ben ik niet boos op God, maar probeer ik te begrijpen dat God het met die persoon en met mij het beste voor heeft. Dus dat Hij het beter vond voor die persoon om die bij Zich tenemen.
Is er dan reden voor mij om boos te zijn??? nee. En dat zeg ik niet: ik heb erom gebeden, dus wil ik het ook krijgen. (tis maar een voorbeeld)
[/quote]
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

alex leusink
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor alex leusink » 22 sep 2004 17:04

En wat, als iemand op zijn sterfbed ligt, en jij bid voor hem, maar hij bekeerd zich niet?? En tot zijn laatste moment blijft hij zich van God afkeren?
Hardere aanpak wildplassers: Dweilen met de kraan open!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 22 sep 2004 17:41

alex leusink schreef:En wat, als iemand op zijn sterfbed ligt, en jij bid voor hem, maar hij bekeerd zich niet?? En tot zijn laatste moment blijft hij zich van God afkeren?

dan kan alleen maar voor diegene blijven bidden. Kan ik meer doen???
Boos worden op God helpt ook niet!!!! Toch???
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 22 sep 2004 17:42

nee idd vrij weinig boosheid op God :( dat helpt niks. :|

PeterD

Berichtdoor PeterD » 22 sep 2004 18:27

Ik ben ervan overtuigd dat Gods woord nooit faalt. Wel als mensen dat woord doorvertellen. Dan kan het wat mooier of wat afgzwakt worden.

Kan dat ook met de Bijbelboeken gebeurd zijn?

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 22 sep 2004 18:33

Tip: misschien moeten we eerst definieren wat Gods woord precies is? Gods Woord faalt niet, omdat God het zelf gesproken heeft. Wat heeft God gezegd?
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Terug naar “Archief”