Precies. Zoals ik al eerder heb gesteld, de wetenschappelijke verklaring is eerg moeilijk en ingewikkeld. Daarom geloven mensen liever in God die alles zó even uit het niets schiep. Dat is lekker makkelijk en je hoeft er niet meer over na te denken.
Beetje simpele opmerking. Enig idee hoeveel mensen er zweren bij de evolutieleer in de overtuiging dat eze leer een bewezen, niet te betwijfelen leer is? Die nooit de moeite hebben gedaan dit ees nader te onderzoeken? Maar die dit als hapklare brokken opeten uit schoolboeken, musea ect.? Niet wetend dat er steeds meer wetenschappers, die helemaal niet in het scheppingverhaal geloven maar zaken binnen de evolutieleer in twijfel trekken? (eventueel wil ik wel het 1 en ander citeren aan uitspraken)
De discussie gaat niet over de aard van het scheppingsverhaal (dat is duidelijk, staat allemaal opgeschreven in de bijbel), maar over de strijd tussen creationisme en de wetenschap.
Creationisme is ook wetenschap. Je hebt Creationistische wetenschappers.
Creationisme en wetenschap is dus geen strijd. Creationisme kan een uitgangspunt binnen de wetenschap zijn.
Ask GRB!
Kortom: het is niet 'makkelijker''om in de schepping te geloven. Het is of een opgedrongen mening, zoals veel mensen hebben, net zoals mensen die in de evolutieleer geloven of in een mengeling van evolutie en schepping. Of het is een conclusie na wat logish denken en wat raadplegen van gerichte bronnen.
Aangezien ik, na het lezen van de boeken van Charles Darwin en andere informatieve boeken, na het lezen van creationisten, nog altijd geen gegrond bewijs heb kunnen vinden waarom de schepping niet zou kunnen
zou ik niet weten waarom het zo raar is om daar in te geloven.
ER zijn hoogstends argumenten tegen de schepping maar die zijn er net zo veel en net zo sterk tegen de evolutieleer!!!
Ik was er altijd al van overtuigd dat God de aarde schiep en dat vervolgens de dieren en mens zich verder ontwikkelde in verschillende variaties. Maar juist door verder te kijken dan mijn neus lang is ben ik diep onder de indruk gemaakt van Gods majesteit en kracht die zich openbaart in de natuur.
Zijn intelligentie, zijn onmetelijke kennis van natuurkunde, scheikunde en voor schoonheid, kracht, perfectie waarmee Hij alles maakte!
En dan proberen wij, mensjes, nog ZIjn handelen te doorgronden...Hem in een hokje te stoppen.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King