engelen herbergen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 07 okt 2003 21:36

lizzz schreef:
Night schreef:
Zoals je aangeeft is het een opinie, waarvoor je zelf wat aanwijzingen ziet in Gods Woord.
Wat mij betreft blijft het een grijs gebied waarbij het vaak gebeurt dat we door redenatie allerlei theoriën hebben ontwikkeld, waarbij we dan wat aanwijzingen gebruiken om de opinie te onderstrepen. (ik zeg dus niet dat jij dit doet) In die manier van redeneren zie ik een gevaar, vandaar mijn roep om voorzichtigheid.
We hebben maar een beperkt verstand waarmee hemelse zaken niet ingevuld kunnen worden.

Mee eens hoor. Maar ik vraag me af in hoeverre een engel op aarde alleen een hemelse zaak is...

Al lijkt het me vrij ondergeschikt hóe engelen voorkomen. Ik denk niet dat dat de essentie is van engelen herbergen, maar naastenliefde. En onwetende engelen herbergen. Geeft denk ik wel aan dat het niet belangrijk is hóe engelen verschijnen.
Wat niet betekent dat je je er geen voorstelling van mag maken, toch? Misschien zijn we vaak té makkelijk, laks, door discussie/overdenking niet mogelijk te laten zijn. De bijbel is niet Gods knop om ons verstand uit te schakelen, hoor...

Mee eens. Ik beschrijf een uitwas waarmee ik voorzichtig wil zijn. De andere kant op is misschien wel net zo gevaarlijk.

In hoeverre geldt Gods gebod ons geen beelden te maken? Das ook een discussie waard die evt hierin betrokken zou kunnen worden. (Met evt het uitwas de andere kant op ;-) )

Een reactie op iets anders:
Wanneer ik op een bijzondere manier Gods bescherming ervaren heb, dan maak ik me op dat moment ( ook door mijn voorzichtigheid niet te kort te willen aan de heiligheid) me daarvan niet een voorstelling of dat een engel was, zo ja, in mij, bij mij of wat ook....dan dank ik de Heere dat Hij nog mij wilde sparen en beschermen, en dat op een heel bijzondere persoonlijke wijze. Dan doet het er niet toe op welke wijze dat nu precies was.

Dit alleen ter illustratie van mijn voorgaande teksten.
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Terug naar “Archief”