jongerenavonden met sprekers

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mirjamvandorp
Mineur
Mineur

Berichtdoor mirjamvandorp » 29 sep 2003 13:33

hijwel schreef:
mirjamvandorp schreef:Ben zelf naar jongerenavond in Veenendaal en in Emmeloord geweest. Vond het beide leerzaam. Emmeloord vond ik wat gezelliger (kleinschaliger, meer jongeren, leukere aankleding)
Ben ook wel eens op conforentie geweest (ook door dezelfde mensen georganiseerd) was echt heel mooi en goed.

Oke naar emmeloord ga ik de volgende keer!

MOet je doen is echt gaaf. Zelf kan ik helaas bijna nooit omdat ik op donderdagavond muziekles heb, is echt balen!!
He died for me, I life for Him!

Tears
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Tears » 29 sep 2003 13:52

ik ben laatst naar een avond in Hvel Giessendam geweest. Er was een afrikaanse dominee die sprak over de opwekking in afrika en over opwekking en Heilige Geest in het algemeen. Hoewel het afrikaans niet altijd even goed te volgen was, vond ik het interessant en ook wel leuk. Opmerkelijk wel dat er maar +/- 10 % jongeren waren.
Verder ga ik bijna altijd naar de jeugdcontactavonden van het LCJ, zijn niet altijd even interessant (vaak ook wel) en ook erg gezellig.

Het idee erachter vind ik heel goed....
Declare this an Emergency...

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 29 sep 2003 14:16

Tegenwoordig kom ik er nooit meer, maar ben redelijk vaak op zulke avonden geweest en vondt het altijd best heel leerzaam en de pauze's gezellig

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 29 sep 2003 16:24

De Saambionder, blaadje der Gereformeedegemeente was niet bepaald positivo over de jongerenavonden. Maar toen wilst ik nog niet wat het was en heb ik het ook niet zo bewust gelezen. Weet ook niet meer wat de precieze argumenten ertegen waren...
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 29 sep 2003 16:27

http://www.jongerenavonden.nl/persinfo/saambinder.htm

hier staan de artikelen uit de saambinder. Ik moet er een beetje van huilen. De argumenten tegen zijn me nog steeds niet helemaal duidelijk, ook uit deze stukken niet.

Bovendien weigert de Saambinder in te gaan op een verzoek van het SRA om eens met elkaar te gaan praten, (niet eens weigeren om te gaan praten, maar gewoon niets laten horen).
Laatst gewijzigd door parsifal op 29 sep 2003 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 sep 2003 16:29

ahuibers
Majoor
Majoor

SOLIDAMENTUM

Berichtdoor ahuibers » 17 okt 2003 13:23

zijn hier nog mensen die lid zijn van Solidamentum:

Rhenen
Barneveld
Ede/Wageningen
Gouda

daar worden jongerenavonden gehouden, je moet er lid van worden, er is eerst een spreker, daarna worden er stellingen uitgedeeld die in groepjes behandeld worden, daarna word het nog eens plenair behandeld,

is echt leuk.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 17 okt 2003 13:40

(Reaktie op de saambinderartikelen op de jongerenavonden)

Algemeen reaktiepatroon van de Saambinder op kritiek:
1. Het is niet zo.
of 2. Kijk maar naar [qoute van oudvader of dominee], zie je wel.
of 3. Daar reageren we niet eens op.

Het is is zelden bijbels inhoudelijk.

Het probleem met het quoten van oudvaders en dominee's is, is dat je er altijd wel 1ntje vind die zegt wat je wil. (net als de valse profeten van het oude testament trouwens) Men doet dan gelijk van: Zie je wel! Wij bewandelen de oude paden van onze Godvrezende oudvaders. Het droevige is dat als je een oudvader aanhaald die niet in hun straatje past, dat ze dan zeggen dat die op dat punt misschien wel fout zat. Net alsof het andersom niet mogelijk is.

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 17 okt 2003 16:08

Algemeen reaktiepatroon van de Saambinder op kritiek:
1. Het is niet zo.
of 2. Kijk maar naar [qoute van oudvader of dominee], zie je wel.
of 3. Daar reageren we niet eens op.
Hoezo 'saambinder'? :mrgreen:

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: SOLIDAMENTUM

Berichtdoor Acire » 17 okt 2003 18:40

ahuibers schreef:zijn hier nog mensen die lid zijn van Solidamentum:

Rhenen
Barneveld
Ede/Wageningen
Gouda

daar worden jongerenavonden gehouden, je moet er lid van worden, er is eerst een spreker, daarna worden er stellingen uitgedeeld die in groepjes behandeld worden, daarna word het nog eens plenair behandeld,

is echt leuk.

Tsss.. ik geloof dat jij wat door elkaar haalt!!! Een Studentenvereniging is geeen jongerenavond..!

sweap
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor sweap » 18 okt 2003 15:18

Acire schreef:
@tlantis schreef:
juliagirl schreef:Ben wel eens naar jongerenavonden geweest in driebergen. Echt heel mooi en interessant!!
Ben ook een paar keer naar de jongerenavond in driebergen geweest, is inderdaad een erg mooi initiatief, kan het iedereen aanraden :idea:

Ik kom altijd in Driebergen als er zo'n jongerenavond is!!! Echt geweldig gaaf!!
Voor meer info pb of mail je me maar :)

ik kom ook altijd in Driebergen, en vind het echt super!! tis altijd weer heel anders, en altijd erg gaaf!

ahuibers
Majoor
Majoor

Re: SOLIDAMENTUM

Berichtdoor ahuibers » 21 okt 2003 09:32

Acire schreef:
ahuibers schreef:zijn hier nog mensen die lid zijn van Solidamentum:

Rhenen
Barneveld
Ede/Wageningen
Gouda

is echt leuk.

ik vondt het niet nodig een nieuw topic te openen en dacht het past hier het best,
Tsss.. ik geloof dat jij wat door elkaar haalt!!! Een Studentenvereniging is geeen jongerenavond..!

Terug naar “Archief”