naamloos schreef:Verdienen wij dat? Nee! Hadden we daar recht op? Nee! Mogen we Hem eraan houden? Absoluut!
Iemand die niet doet wat hij beloofd is onbetrouwbaar. En daarom is het geen misschientje of Hij geeft wat Hij belooft heeft.
Laat ik voorop stellen dat het me er niet om gaat hoe een ander mens erover denkt. Omega is het 'einde' niet. al komt ie vaak op mij over alsof hij dat zelf wel denktChaya schreef:Dus toch rechthebbend?
Dan wordt er tekort gedaan aan de mail en het antwoord van Omega dus niet verstaan?
Wat Omega zei:
Ik heb aan het sterfbed van diverse kinderen van God mogen staan. Opvallend dat daar altijd maar één ding over blijft: de bedelaarsgestalte. Of zoals ds. Pronk het verwoordt: Wie ben ik voor die heilige God! Zo ook Luther: "Wij zijn bedelaars. Dat is waar."
heb ik ook zo ervaren.
Wat jullie beiden zeggen is: we zijn rechthebbend want God heeft het beloofd.
Ik hoop dat Omega hier meeleest.
Ik vind het heel fijn dat dit hier nog zo geschreven wordt. En beleefd.
Verder moet je gewoon goed lezen. We hebben geen recht omdat we iets verdient hebben, of dat er iets in ons is. God beloofd vrijwillig en uit pure genade.
Als jij iemand iets beloofd, vind je dan niet dat je verplicht bent om dat na te komen? Ik ga er vanuit dat je een vrouw van je woord bent.
En waarom zou God minder zijn? Dus waarom zou ik er niet vanuit gaan dat hij doet wat hij beloofd?