Paulus spreekt mij zeer aan, hij is geen standaard prediker, maar in zeer grote mate leefde hij in afhankelijkheid en zichtbare menselijke zwakheid en onzekerheid van zijn Heere, de Heere sterkte Hem en was met Hem.
Centraal in de brieven van Paulus staat de Heere Jezus Christus. Paulus maakt duidelijk dat elk mens tot God kan komen door geloof. Hij kreeg veel tegenstand vanuit de joodse gemeenschap die vond dat men ook de oudtestamentische wetten en gewoonten moest overnemen. Paulus keerde zich hier fel tegen en verklaarde dat een mens alleen tot God kan komen op grond van geloof. Het nauwgezet naleven van voorschriften was niet langer van belang.
Paulus is ook later tot Geloof gekomen, gegrepen letterlijk door de Heere.
Vandaag de dag zijn er nog enkele Reformatorische kerken die betwijfelen of zelfs beweren dat de mens niet tot Christus kan komen ook niet door geloof.
Dit is volstrekt onbijbels en net als in de tijd van Paulus.
Paulus zou vandaag de dag is sommige gemeentes niet aanwezig mogen zijn.
Zelf heb ik de Heere Jezus niet in de kerk leren kennen, maar erbuiten.
Binnen de kerk was er zoveel afleiding en was belangrijker wat wel en niet mag, en de boodschap van Christus raakte (wellicht niet altijd zo bedoeld) op de achtergrond, of kwam over als van mindere waarde. Waarde en Normen binnen de kerk voerden / voeren nu nog soms de boventoon (gelukkig niet in de gemeente waar we nu in opgenomen zijn als broeders en zusters in de Heere in de midden rechtse hoek, ja het kan gelukkig ook nog)
Wat een bevrijding, wat een verademing.
Daarna was ik ook niet meer welkom in bepaalde Reformatorische Omgevingen, maar ik heb Christus in mijn hart en niemand, niemand, maar dan ook niemand kan dat afnemen.
Zelfs op internet is de vijandschap groot in Reformatorische hoek, hoe ongelooflijk, want kansen om mensen die gegrepen zijn, terug gegrepen zijn worden niet zoals in de gelijkenis van de verloren zoon met blijdschap ontvangen, maar met verdachtmakende schuine blikken gade geslagen en de deur gewezen.
Dat kan toch niet naar de wil van de Heere Jezus zijn
Ik ben hier nog altijd erg van onder de indruk en leg dit alles dagelijks voor aan de Heere of de harde harten week gemaakt mogen worden in Liefde, Liefde voor de Heere Jezus en vandaaruit pas kan dit uitgedragen worden om je heen.
Gelukkig is de mens die mag weten ondanks alles.
Ik wandel in het licht met Jezus,
het donkere dal ligt achter mij,
en 'k weet mij in Zijn Trouw geborgen.
En de last van de wetten en regeltjes door mensen ingesteld zijn weggevallen, waardoor er een geheel onbelemmerde vrije weg tot de Heere Jezus ontstaat.
Want geen menselijk bedacht regeltje of wat dan ook kan je meenemen na dit leven, alles, maar dan ook alles zal vergaan, enkel je ziel zal overblijven waardoor het van Levensbelang is dat de Heere Jezus woning maakt in je hart.
Zingt u mee, of bid u mee, als u dat niet (meer) kan, lees de woorden stilletjes mee in en met uw hart, de Heere zal u oprecht mens horen in onmateloze Liefde en Trouw want zijn Goedertierenheid is groot.
https://www.youtube.com/watch?v=1-El5EXDSSU1 Op U, mijn Heiland, blijf ik hopen.
Verlos mij van mijn bange pijn!
Zie, heel mijn hart staat voor U open
en wil, o Heer, uw tempel zijn.
O Gij, wien aard' en hemel zingen,
verkwik mij met uw heil'ge gloed.
Kom met uw zachte glans doordringen,
o zon van liefde, mijn gemoed!
2 Vervul, o Heiland, het verlangen,
waarmee mijn hart uw komst verbeidt!
Ik wil in ootmoed U ontvangen,
mijn ziel en zinnen zijn bereid.
Blijf in uw liefde mij bewaren,