Bambi schreef:Ik blijf het typisch vinden, wat bij de gereformeerden ook steeds weer terugkomt:
Chaya schreef: 
hoor jij daar ook niet bij?
Dit is weer zo'n opmerking, maar goed ik zal het nog een keer uitleggen: ja ik ben nog steeds dooplid van de Ger.Gem. maar met bepaalde dingen niet eens.
Ben bovenal een volgeling van Christus en een kind van God waar ik dmv de Heilige Geest een relatie mee heb.
En daardoor weet ik hoe groot God's liefde is en dat als je in relatie met Hem aan Hem vraagt wat bepaalde Bijbelteksten betekenen, dan kom je nog wel eens tot de verrassende ontdekking, dat veel dominees de uitleg volgen van oud/kerkvaders en er helemaal naast zitten.
En die verrassing slaat dan om in verbazing, met de vraag of ze niet zelf een levende relatie met God onderhouden en waarom ze niet aan God Zelf vragen wat Hij met een Bijbeltekst bedoelde.
En nog zo verrassend is het, dat er maar gehamerd wordt op dat God een verterend vuur is en de zondaars die Hem nog niet aangenomen hebben dus bang moeten worden, maar er staat ook dat wie de liefde niet heeft, dat die net zo goed te maken krijgen met dat verterende vuur.
Ook staat er dat een ieder die door de Heilige Geest geleid wordt, een kind van God genoemd wordt.
Dus waarom voelen vele wedergeboren Christenen niet de liefde van God voor zondaars, als de Heilige Geest in hen woont en waarom horen velen niet Zijn stem?
Maar die mensen weten wel allemaal heel feilloos aan te wijzen, waar het om moet draaien in de zondekennis van een ander en afkeurend te vertellen dat anderen hun uiterlijk of muzieksmaak of iets dergelijk,s aantonen dat ze geen kind van God zijn.
Ja sorry, maar daar zakt mijn damesbroek van af.
Want ik besef heel goed dat wat anderen doen, van moorden tot vloeken, vanuit het zondige hart komt en dat iedere Christen datzelfde zondige hart heeft.
Met als enig verschil dat een wedergeboren Christen vergeven wordt door genade.
Maar ik weet ook dat een iedere zondaar tot zijn dood de tijd krijgt, om zich te bekeren en dat de gelovige geen haar beter is in zijn hart en ook zelf eerst een ongelovige zondaar was, die in de wereld leefde.
Dus waarom zou je dan van God willen, dat Hij die persoon wel zou straffen op aarde door een ramp of iets dergelijks?
Zou je die persoon niet hetzelfde gunnen als jezelf?
Chaya schreef:Ik heb hier een link naar een Bijbellezing op radio 5, uitgezonden door de EO:
Ik kan geen gedeeltes kopiëren nl., want dan is de tekst onleesbaar.
Want onze God is een verterend vuurdat is dus niet iets wat ik verzonnen heb, of "de gereformeerden" die hier steeds op terugkomen, dit is Bijbels!
Het is Bijbels door te vertellen dat God bij de wederkomst de veroordeelde in het eeuwige vuur gooit.
Daar gaan die Bijbelteksten dat God een verterend vuur is in het Nieuwe-Testament over.
Bambi schreef:Dus als jij vindt dat God de goddeloze maar moet bestraffen en de genadetijd voor die persoon moet opheffen, dan beslis jij dus even, voor wie het het offer van Christus bestemd moet zijn.
Chaya schreef:Nee dat vind ik niet!
Het zal de discussie ten goede komen wanneer je iemand juist citeert en het maken van bepaalde opmerkingen achterwege laat.
Lees je eigen posten nog maar eens terug.
Waarin je bijv. schrijft dat een natuurramp niet alleen een natuurverschijnsel is en zoals je wel weet komen in een natuurramp ook veel mensen om.