Moderator: Moderafo's
Jvslooten schreef:Haha dan heb je z'n andere sites (internetbijbelschool.nl & toetsalles.nl) nog niet gezien.![]()
Daar vind je trouwens ook soortgelijke betogen tegen het Katholicisme en de charismatische beweging.
Sinds wanneer zijn Ary Geelhoed, Marc Verhoeven en Dustin Burggraaf één en de zelfde persoon.schelpje3 schreef:Doet mij denken aan onze andere tierende vriend, zelfde websitemaker zeker
Ik denk toch dat jij jezelf voor de gek wil houden (sorry voor de uitspraak Erik).Optimatus schreef:Ik kan je verzekeren dat het in Berkenwoude in ons deel van de PKN nooit binnen is gekomen. Dat heeft onder andere met een goed functionerend liturgisch duo van achtereenvolgende predikanten en twee weerspannige organisten te maken alsmede een gemeente die er geen zin in heeft.
benefietdiner schreef:Sinds wanneer zijn Ary Geelhoed, Marc Verhoeven en Dustin Burggraaf één en de zelfde persoon.
benefietdiner schreef:Waarom zijn er in Berkenwoude twee wijk gemeentes in de PKN, omdat zo één zijn? Waarom kijk je niet eens rond in het super kleine dorp Berkenwoude waar wel meer dan drie / vier kerken zijn die al vechten over de straat rollen?
Sorry hoor maar dan moet je toch echt met oogkleppen op lopen en je verder nergens mee bemoeien in de kleine berk van woude.
Jvslooten en schelpje3Faramir schreef:Wie zegt dat ze één en de zelfde persoon zijn?
Wat niet weet wat niet deert, want de verhouding tussen Ger.Gem. en Ger.Gem. in Ned. zijn totaal niet goed, laat staan dat zij iets met de PKN en zeer zeker niet met jullie wijkgemeente 1 van doen willen hebben. Ik heb het niet over elkaar een onderdak verlenen natuurlijk maar over hun kerkleer en daar begrijp jij niets van dat is wel duidelijk. Daarom begrijp je ook totaal niets van wat Ary Geelhoed bedoeld.Optimatus schreef:
De verhoudingen tussen de GerGem en de GerGeminNed zijn ook goed, gelet op het feit dat de GerGem de GerGeminNed onderdak bood tijdens de verbouwing van 1912.
Wij hebben de Dorpskerk weer opengesteld voor de GerGem toen daar verbouwd werd.
Er rolt hier niemand vechten over straat, wellicht dat je je eerst kunt verdiepen in hoe onze dorpsgemeenschap in elkaar steekt alvorens er iets over uit te slaan.
Afgezien van de onzin die je uitslaat, schreef ik al dat in ons deel van de PKN het evangelicalisme geen kans maakt. Wat de andere wijkgemeente en de beide andere kerkgemeenschappen betreft, dat is hun aangelegenheid. Zij zullen ongetwijfeld zo hun ideeën hebben over het evangelicalisme. Als ik mijn collega-organisten in de andere gemeenschappen zo eens beluister, dan maakt dit evangelicalisme in Berkenwoude in de kerkdiensten weinig kans. Dat lijkt me een gezond gegeven.
benefietdiner schreef:Jvslooten en schelpje3
benefietdiner schreef:Wat niet weet wat niet deert, want de verhouding tussen Ger.Gem. en Ger.Gem. in Ned. zijn totaal niet goed, laat staan dat zij iets met de PKN en zeer zeker niet met jullie wijkgemeente 1 van doen willen hebben. Ik heb het niet over elkaar een onderdak verlenen natuurlijk maar over hun kerkleer en daar begrijp jij niets van dat is wel duidelijk. Daarom begrijp je ook totaal niets van wat Ary Geelhoed bedoeld.
Je doet alsof evangelicalisme een ziekte is.Optimatus schreef: Afgezien van de onzin die je uitslaat, schreef ik al dat in ons deel van de PKN het evangelicalisme geen kans maakt. Wat de andere wijkgemeente en de beide andere kerkgemeenschappen betreft, dat is hun aangelegenheid. Zij zullen ongetwijfeld zo hun ideeën hebben over het evangelicalisme. Als ik mijn collega-organisten in de andere gemeenschappen zo eens beluister, dan maakt dit evangelicalisme in Berkenwoude in de kerkdiensten weinig kans. Dat lijkt me een gezond gegeven.
moderngelovige schreef:Maar wat word er nu precies bedoeld met "nieuwe calvinisme" wat oprukt in evangelische kringen?
Graag een korte uitleg hierover cq. link naar het RD-artikel.
Ben mss te lang los van het calvinisme.
New Calvinism is a movement within conservative Evangelicalism that embraces the fundamentals of 16th century Calvinism while seeking to engage these historical doctrines with present day culture. In March 2009, TIME magazine ranked it as one of the "10 Ideas Changing the World Right Now."
Optimatus schreef:Dat heeft onder andere met een goed functionerend liturgisch duo van achtereenvolgende predikanten en twee weerspannige organisten te maken.
Ik niet.rotterdam schreef:Uit het R.D. van 29 augustus ; Het nieuwe calvinisme rukt op in evangelische kringen. En dat is een zorgelijke ontwikkeling, vindt Ary Geelhoed uit Middelburg. Hij lanceerde een website om evangelischen in Nederland wakker te schudden en te waarschuwen voor deze „vijand.”
Wie deelt deze zorgen van Ary Geelhoed ?
Ik vind de inhoud erger. Het is 1 grote lofzang op de vrije wil van de mens, waarbij God blij mag zijn dat Hij ons mag redden. Een citaat van R.C Sproul: "most christians solute the sovereignty of God, but believe in the sovereignty of man". Dat werkt helemaal door in de theologie.Faramir schreef:Wat een vreselijk amateuristische en zwaar gedateerde site.... Dit kan anno 2014 echt niet meer.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten