Boos worden op God

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

xsidd
Majoor
Majoor

Re: Boos worden op God

Berichtdoor xsidd » 15 aug 2014 11:08

@Boerin

Weet dat je met Hem bent gezet in de hemelse gewesten, en wat je op aarde bind zal in de hemel gebonden zijn! En je hebt alle macht gekregen over de vijand.

Efeze 2 vers 6 (HS)
en heeft ons met Hem opgewekt en met Hem in de hemelse gewesten gezet in Christus Jezus,

Matheüs 18 vers 18 (HS)
Voorwaar, Ik zeg u: Alles wat u op de aarde bindt, zal in de hemel gebonden zijn; en alles wat u op de aarde ontbindt, zal in de hemel ontbonden zijn.

Lukas 10 vers 19 (HS)
Zie, Ik geef u de macht om op slangen en schorpioenen te trappen en de macht over alle kracht van de vijand; en niets zal u schade toebrengen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 aug 2014 12:00

Spreeuw schreef:
Is het dan ook niet goed als je bij jezelf afvraagt: had God dat niet anders kunnen doen? Mij bekruipt dit gevoel nog weleens als ik nadenk over de zondeval. Had God het niet kunnen voorkomen dat Eva en Adam van de verboden vrucht zouden eten? Als ik deze gedachte heb, ben ik dan boos op God?

Daar mag je best over nadenken. Daarmee wordt je niet boos toch?

Maar stel, je wordt wel boos op God omdat de zondeval heeft plaatsgevonden. Je vraagt aan Hem waarom. Later ontdek je de waarheid. Echte liefde bestaat niet zonder vrije wil. God had best robots kunnen maken die niet konden zondigen, geen vrije wil hadden en automatisch God zouden dienen. Maar je zou dan geen relatie met Hem hebben, je zou Hem niet werkelijk liefhebben, je zou het allemaal automatisch doen. De zondeval en verlossing van de zonde is uiteindelijk veel beter dan een wereld vol robots. Beter voor Hem omdat Hij een relatie met ons wil en beter voor ons omdat in die relatie volmaakt geluk ligt. En dan ontdek je dat God groter is dan jij, dat Zijn plannen dieper zijn.

En daarom moet je dus niet boos worden. Vragen stellen mag. Je gaat er door ontdekken dat Hij groter is dan je wist. Hij wordt steeds groter. En hoe meer je dat ontdekt, hoe meer je niet meer boos wordt als je dingen niet snapt maar het aan Hem overgeeft. Het niet boos worden ondanks je vragen heeft te maken met het vertrouwen in Hem dat wat Hij doet uiteindelijk goed is.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 15 aug 2014 12:08

Spreeuw schreef:
Is het dan ook niet goed als je bij jezelf afvraagt: had God dat niet anders kunnen doen? Mij bekruipt dit gevoel nog weleens als ik nadenk over de zondeval. Had God het niet kunnen voorkomen dat Eva en Adam van de verboden vrucht zouden eten? Als ik deze gedachte heb, ben ik dan boos op God?

Wij mensen menen het zo vaak beter te weten. Waarom gebeurt dit, waarom werd dat vliegtuig uit de lucht geschoten en heeft God dit niet verhinderd?
Het gevoel dat je hierboven beschrijft, is eigenlijk gevaarlijk. Want dat zou betekenen dat jij God de schuld geeft. Hij had het kunnen verhinderen.
Maar Eva en Adam waren gewaarschuwd! Als je van die boom eet, bega je een grote zonde.
En dat zit nu in de mens, altijd die grenzen verkennen, er liefst overheen gaan. Want waarom mag je iets niet.
Na dezen zullen we het verstaan Spreeuw.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 15 aug 2014 12:52

xsidd schreef:@Boerin

Weet dat je met Hem bent gezet in de hemelse gewesten, en wat je op aarde bind zal in de hemel gebonden zijn! En je hebt alle macht gekregen over de vijand.

Efeze 2 vers 6 (HS)
en heeft ons met Hem opgewekt en met Hem in de hemelse gewesten gezet in Christus Jezus,

Matheüs 18 vers 18 (HS)
Voorwaar, Ik zeg u: Alles wat u op de aarde bindt, zal in de hemel gebonden zijn; en alles wat u op de aarde ontbindt, zal in de hemel ontbonden zijn.

Lukas 10 vers 19 (HS)
Zie, Ik geef u de macht om op slangen en schorpioenen te trappen en de macht over alle kracht van de vijand; en niets zal u schade toebrengen.

Bedankt! Ik ben nu het huis aan het vullen.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 15 aug 2014 14:06

Boerin schreef:Ik ben nou 10000 jaar gescheiden en nog wordt elke dag je hele rotleven gecontroleerd. Daar word ik giftig van.
Hoppa maar weer een demoon eruit dan. Verder helpt toch niks.
https://www.youtube.com/watch?v=gG_XLL3cmOo

Wat is er Boerin?
Gaat het wel goed met je?
Snap je bericht niet helemaal, aangezien je dit zo opeens zegt.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 15 aug 2014 14:18

Anoniem_89 schreef:
Wat is er Boerin?
Gaat het wel goed met je?
Snap je bericht niet helemaal, aangezien je dit zo opeens zegt.

Ja nu gaat het weer, ik kon er even niet meer tegen om continu in de stress te zitten dat m'n ex binnen komt vallen om te controleren of mijn huis wel proper genoeg is. Vorig jaar dat geintje gehad en nu al een jaar gedoe met Jeugdzorg om die grapjurk. Ik hou het nu ziekelijk schoon, de mevrouw van Jeugdzorg vond het goed zoals het was, maar ik hou me wel weer aan meneers eisen, net als toen ik nog getrouwd was. Laatst weer een inval, maar het was schoon, het is nu altijd schoon en dan nog commentaar dat er een paar prullen lagen. Ik heb het ook bij die vrouw aangegeven dat ik er niet goed van werd en heb het speciaal gelaten zoals het was, zodat ze het zelf kon beoordelen. Je kunt er ook verder niks aan doen, want als ik zeg dat ze ervoor moeten zorgen dat ie het niet doet denkt ie weer dat het een zooi is en krijg ik de kinderen niet.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 15 aug 2014 14:35

Boerin schreef:Ja nu gaat het weer, ik kon er even niet meer tegen om continu in de stress te zitten dat m'n ex binnen komt vallen om te controleren of mijn huis wel proper genoeg is. Vorig jaar dat geintje gehad en nu al een jaar gedoe met Jeugdzorg om die grapjurk. Ik hou het nu ziekelijk schoon, de mevrouw van Jeugdzorg vond het goed zoals het was, maar ik hou me wel weer aan meneers eisen, net als toen ik nog getrouwd was. Laatst weer een inval, maar het was schoon, het is nu altijd schoon en dan nog commentaar dat er een paar prullen lagen. Ik heb het ook bij die vrouw aangegeven dat ik er niet goed van werd en heb het speciaal gelaten zoals het was, zodat ze het zelf kon beoordelen. Je kunt er ook verder niks aan doen, want als ik zeg dat ze ervoor moeten zorgen dat ie het niet doet denkt ie weer dat het een zooi is en krijg ik de kinderen niet.

Oké gelukkig dat het weer gaat.
Je hebt gebed nodig of niet? Ik zal je aan Hem opdragen.
Als je ooit je verhaal kwijt wilt stuur je maar een PM, het is hier toch zo anoniem als mijn nickname. :wink:
Wens je het allerbeste toe!

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 15 aug 2014 15:29

Een zendelings-echtpaar had een roeping van God gekregen naar een bepaalde plaats.
Toen ze daar een tijd aan het werk waren werden ze op een nacht overvallen.
De man werd voor de ogen van zijn vrouw doodgeschoten, en de vrouw werd voor de ogen van hun 3 kinderen verkracht.
Toen was ik heel kwaad op God, en ik vind het nog steeds heel moeilijk om eraan terug te denken.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

moderngelovige
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor moderngelovige » 15 aug 2014 16:17

@ Boerin,

Heb bij een collega (man weliswaar) hetzelfde van nabij meegemaakt. Het verschrikkelijke dwarszitten, is dit in het belang van de kinderen?
Alleen om de ex-partner de ouderlijke macht te ontzeggen. Een korte-termijnoverwinning.
Hoe moeilijk moet dit zijn voor je.
Ik vind het moeilijk om uit te spreken: ik bid voor je, maar ik zal het wel doen.
Zelf wat "relatie" en daardoor "geloofsproblemen" momenteel....

@ Naamloos,
Ja zo'n ingrijpende gebeurtenis, groot onrecht, is moeilijk te bevatten.
Is dit Gods bedoeling? Het leven van deze vrouw en kinderen is "getekend".
Moeilijk voor mij om te zeggen (nu) We bidden voor haar en haar kinderen....
Al is dit wel nodig!

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 15 aug 2014 17:32

kHeb wel eens een voorbeeld gehoord waar ik wel een beetje houvast aan heb:
Iemand ging in een café koffie drinken. Per ongeluk stootte iemand anders tegen zijn arm, zodat de koffie tegen de muur spatte. (die net geverfd was).
De eigenaar baalde als een stekker. Toen vroeg één van de andere gasten of hij er iets aan mocht doen.
De eigenaar stemde toe, er was toch niets meer te verknoeien.
Die bewuste gast was een heel goede kunstenaar, en hij maakte van die lelijke vlek een prachtig schilderij. En toen werd zijn café een soort museum.
God maakt van iets heel lelijks wat goeds, denk aan Jozef!
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Terug naar “Archief”