Mozes vraagt de heerlijkheid des HEREN te zien

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jvslooten

Re: Mozes vraagt de heerlijkheid des HEREN te zien

Berichtdoor Jvslooten » 24 jul 2014 07:38

mohamed schreef:Dus dood willen is een heilige begeerte?
Nee, zei ik dat?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 24 jul 2014 08:30

Jvslooten schreef:Dat is een heilige begeerte hoor spreeuw. Paulus kon er ook zo naar uitzien, getuige zijn (eerste?) Korinthebrief. Maar het is wel een begeerte die pas na dit leven vervuld wordt. Dan zullen wij zien van aangezicht tot aangezicht.

Dat klopt, maar in het oude verbond was dat volgens mij wel wat anders? De hogepriester mocht 1x per jaar het heilige der heiligen binnengaan. Niemand kan God zien en leven. De Israelieten konden niet eens naar Mozes kijken toen hij een glimp van God zag. Onze zondigheid en Gods heiligheid gaan niet samen. Paulus verlangt er naar om bij Christus te zijn. Als Hij sterft scheurt het voorhangsel. Door Hem mogen we nu allen met vrijmoedigheid naar God gaan. In Hem is er een nieuw, beter verbond. We mogen er naar uitzien om Zijn aangezicht te zien. En we mogen hier al groeien in het lijken op Hem en iets van Zijn heerlijkheid weerspiegelen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

moderngelovige
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor moderngelovige » 24 jul 2014 09:15

Vind ik het jammer dat bij dit forum (te) vaak subdiscussies worden gehouden!
Jammer, leidt heel erg af van de originele vraagstelling.

On topic dus: ik neem het "letterlijker":
Mozes wilde bij leven God aanschouwen.
Mozes had immers intens contact met God!

Kunnen wij als "sterveling" hier op aarde die heerlijkheid des Heren aanschouwen?
Daar bedoel ik dus mij een treffen van aangezicht tot Aangezicht.
Wij zijn dat volgens mij niet waard......
Hoe denken jullie daarover?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 24 jul 2014 10:28

mohamed schreef:Jezus zei dat wie hem gezien had de vader had gezien (Joh 14,9) en waar staat dat de doden naar de hemel gaan?

Anoniem_89 schreef:Bedoel je met doden de ongelovigen?

Of vraag je je af of gelovigen ook naar de hemel gaan, en ik dat moet onderbouwen?

Ja ik bedoel waar staat dat de gelovigen naar de hemel gaan? Jezus zei immers duidelijk dat niemand is opgevaren naar de hemel (Joh 3,13) en mensen gingen toen ook dood.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 24 jul 2014 10:32

mohamed schreef:Dus dood willen is een heilige begeerte?

Jvslooten schreef:Nee, zei ik dat?

Volgens jou bedoelde Paulus dat we na onze dood van aangezicht tot aangezicht zullen zien maar Prediker leert heel wat anders. Of kies je gewoon welke tekst je leuker vindt en die is dan waar? :roll:

Misschien kan je dan Prediker maar beter uit je Bijbel rukken, want de doden weten niets is niet te verenigen met jouw leerstelling die je Paulus in de mond legt. Als de beste leerschool volgens jou het kerkhof is, wat moeten we dan met boeken op aarde?

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 24 jul 2014 10:48

mohamed schreef:Volgens jou bedoelde Paulus dat we na onze dood van aangezicht tot aangezicht zullen zien maar Prediker leert heel wat anders. Of kies je gewoon welke tekst je leuker vindt en die is dan waar? :roll:

Misschien kan je dan Prediker maar beter uit je Bijbel rukken, want de doden weten niets is niet te verenigen met jouw leerstelling die je Paulus in de mond legt. Als de beste leerschool volgens jou het kerkhof is, wat moeten we dan met boeken op aarde?

Jezus zei: "God nu is niet een God van de doden, maar van de levenden, want voor Hem leven zij allen."

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 24 jul 2014 12:01

mohamed schreef:Ja ik bedoel waar staat dat de gelovigen naar de hemel gaan? Jezus zei immers duidelijk dat niemand is opgevaren naar de hemel (Joh 3,13) en mensen gingen toen ook dood.

Lucas 23 (De kruisiging van Jezus)
39 Eén der gehangen misdadigers lasterde Hem: Zijt Gij niet de Christus? Red Uzelf en ons! 40 Maar de andere antwoordde en zeide, hem bestraffende: Vreest zelfs gij God niet, nu gij hetzelfde vonnis ontvangen hebt? 41 En wij terecht, want wij ontvangen vergelding, naar wat wij gedaan hebben, maar deze heeft niets onbehoorlijks gedaan. 42 En hij zeide: Jezus, gedenk mijner, wanneer Gij in uw Koninkrijk komt. 43 En Hij zeide tot hem: Voorwaar, Ik zeg u, heden zult gij met Mij in het paradijs zijn.

Terug naar “Archief”