Om je een spiegel voor te houden.
Eh.. haha
Dit is zéér, zéér, vermoeiend. Zolang als ik hier al reageer wordt er niet of nauwelijks vanuit de 3FvE gequoted, maar jij blijft met vaste regelmaat suggereren alsof dat wel zo zou zijn. Ik krijg bijna de neiging om hier op refoweb voorlopig eens een tijdje niet meer naar de Bijbel te verwijzen, maar gewoon naar de 3FvE. Speciaal voor jou.
Dan spreken we toch gewoon af dat als iemand dat doet dat ik even een seintje geef.
In het doopformulier staat ook dat je de formulieren moet onderschrijven, ik geloof best dat het nuttig kan zijn, maar ik zou nooit iets met die formulieren gaan doen.
Ik heb aan de bijbel genoeg.
Ja, ook dat gebeurd nogal hier wou je zeggen?

Ja idd.
Nee, inhoudelijk reageren op wat iemand schrijft, of gewoon niet reageren. Dat lijken mij de meest voor de hand liggende opties.
Marnix vroeg wat, ik heb niet eens op alles antwoord gegeven.
Ik weet ook niet alles.
Hebr. 9
15 Zo is hij dan bemiddelaar van een nieuw verbond; hij is immers gestorven om ons te verlossen van de overtredingen tegen het eerste verbond. Nu kunnen allen die geroepen zijn het beloofde eeuwige erfdeel ontvangen.
Wat daar mis mee is? Dat het helemaal geen antwoord is, want een antwoord impliceert een vraag en aangezien helemaal niemand hier heeft gevraagd, ´Klopt het dat de Heere Jezus Middelaar van het nieuwe Verbond is?´, bestaat er ook geen antwoord. Samengevat: je kan geen antwoord geven op vragen die niet gesteld zijn, snap je?
Ja dat snap ik, maar jullie hebben het over een oud verbond wat besnijdenis genoemd wordt.
Waarom is Jezus dan bemiddelaar van het nieuwe verbond?
Moest er geen bloed gevloeid worden?
Oh nee, er moest besneden worden en dat is nu vervangen door de doop

schelpje3 schreef:De Formulieren staan ook in de Bijbel, achterin welteverstaan, als waardevolle toevoeging.
Alles wat daarin staat, is op de Bijbel gefundeerd!
Bij mijn zoon zit nu een jonge vrouw op belijdeniscatechisatie, (zij komt van buiten de kerk) zij leest dagelijks in de Catechismus, en zoekt dan de bijbehorende Bijbelteksten daarbij. Ze leert hier zoveel van zegt ze.
Ik heb nooit een bijbel gezien waar de formulieren achterin zitten.
Natuurlijk is het goed om voor een pas bekeerde het door te lezen.
Maar je gaat toch ook niet tegen een ongelovige zeggen als diegene vragen heeft over het geloof, jah dat staat in de HC 1.
Je komt toch dan met bijbelteksten aanzetten.
We moeten uit het Woord leren, niet wat mensen maar opgeschreven hebben.
Iedereen kan tegenwoordig lezen, dus ik snap dat maar niet..