Teus schreef:Beste Zoeker, zoek de Schepper van Hemel en aarde en alsjeblieft geen reformatorische kerk. De kerk kan je niets van waarde geven voor hetgeen wat je nodig hebt.
Vraag God om Zijn ontferming over jou, je man en kinderen. Hij wil je helpen, als je het maar van Hem verwacht.
Veel zegen.
schelpje3 schreef:Als je je mond zo vol vroomheid hebt, zoals jij, past het zeker niet om op deze manier over Gods gemeente te praten Teus!
God zal Zijn Volk ook uit deze kerken halen.
Ik lees bepaald geen vruchten van vriendelijkheid en lankmoedigheid bij je.
@schelpje, In de eerste plaats heb ik niet over Gods gemeente , dat is heel wat anders als wat jij beoogd. Zijn gemeente is Zijn kinderen en niet een groep kerkgangers in het algemeen.
Als jij meent dat de kerk wat te bieden heeft zit je eer ook naast.
Alleen door de Liefde en de Genade van God en het bloed van Zijn Zoon krijg je iets van waarde. Je gaat het bij mensen zoeken als je het niet direct van God verwacht en het in de kerk zoekt.
Je gaat toch naar de dokter als je ziek bent? Trouwens dan verwacht je het nog van God, als het goed is.
Wat verwacht je van een kerk? Ik ken mensen die 83 jaar in een kerk gezeten hebben en nog nooit van Gods Liefde hebben kunnen getuigen, wat is het doel van je leven dan geweest? Een langdurige kerkgang? God zegt zelf dat het ijdelheid is.
Zegt Hij niet, Ik ben de Weg en de Waarheid, moet je dan niet bij Hem zijn? Die Mij zoeken zullen Mij vinden, zoek je dan een kerk of Hem Zelf?
De kerk is een ondersteuning in de weg die je moet gaan na bekering, ter lering, maar niet als prioriteit. Dat doe je dan in afhankelijkheid van Hem en dan maakt het niet uit waar Hij je brengt.
Ik ben zelf ook die weg gegaan maar het is verloren tijd, ik dacht het ook in de kerk te vinden, een halve eeuw lang, een halve eeuw tegen God geweest omdat ik het in de kerk verwachtte.
God wilde een Verbond met me sluiten maar ik geloofde Hem niet, ik nam Hem niet serieus en zocht het in de kerk. Bij mensen die ach en wee klaagden over hun zonden en een weg voor me uitstippelden, hoe ik die moest gaan, door een diep dal, een patroon te volgen om bij God te komen terwijl Hij Zelf zegt “kom zoals je bent”.
Schelpje als je het van God verwacht zal Hij je brengen op een plaats die je wellicht nooit zal verwachten.
Dat God Zijn Kinderen uit deze kerken haalt staat vast maar dat geldt voor alle kerken.
Jij vindt het onvriendelijk omdat je meer bewogen bent met mensen als met God. Het is voor mij alleen een constatering.