Afgedwaald en geen weg terug

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Afgedwaald en geen weg terug

Berichtdoor schelpje3 » 17 jun 2014 13:50

Teus schreef:
Beste Zoeker, zoek de Schepper van Hemel en aarde en alsjeblieft geen reformatorische kerk. De kerk kan je niets van waarde geven voor hetgeen wat je nodig hebt.
Vraag God om Zijn ontferming over jou, je man en kinderen. Hij wil je helpen, als je het maar van Hem verwacht.
Veel zegen.

Als je je mond zo vol vroomheid hebt, zoals jij, past het zeker niet om op deze manier over Gods gemeente te praten Teus!
God zal Zijn Volk ook uit deze kerken halen.
Ik lees bepaald geen vruchten van vriendelijkheid en lankmoedigheid bij je.

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 17 jun 2014 20:11

Teus schreef:Beste Zoeker, zoek de Schepper van Hemel en aarde en alsjeblieft geen reformatorische kerk. De kerk kan je niets van waarde geven voor hetgeen wat je nodig hebt.
Vraag God om Zijn ontferming over jou, je man en kinderen. Hij wil je helpen, als je het maar van Hem verwacht.
Veel zegen.

Speedy schreef:Volgens mij heb jij zo langzamerhand hulp nodig als je haat tegen het refodom zo groot is dat je nu zelfs een zoeker moet afhouden van het refodom. Is dit nou pastoraal? Het 2e deel van je posting plaats je daarmee in een kwalijk daglicht, terwijl het juist om zou moeten draaien!

@Speedy, Inderdaad heb ik altijd dringend hulp nodig, van mijn Enige Hulp, elke seconde van mijn leven, goed gezien man! Of….zag je het niet zo?
Het gaat niet om haat tegen het refodom het gaat om het medelijden dat ik met deze mensen heb, omdat ze afgehouden worden van de wezenlijke zaken, zaken waar het God om draait. Ik haat degene die het bewerkstelligd dat er zoveel levensbedreigende zaken gaande zijn. Als ik de kans krijg probeer ik iedereen er vanaf te houden, vooral als iemand een advies vraagt zoals in dit geval.
Pastoraal zal ik nooit maar dan ook nooit iemand naar een reformatorisch kerkgenootschap verwijzen, vele komen juist daar vandaan. Überhaupt, zal ik het nooit over een specifiek kerk genootschap hebben. De schepper van hemel en aarde, daar moeten we zijn, als je Hem vertrouwd zal Hij ook zeggen waar je je moet bevinden.
Overigens spreek je jezelf aardig tegen, in het 2e gedeelte noem ik juist waar het om gaat.

rotterdam schreef:
Inderdaad, dank voor je reactie Speedy, als je bij zulke vragen dit soort antwoorden gaat geven ben je wel heel erg "de weg kwijt".

De opmerking " De kerk kan je niets van waarde geven voor hetgeen wat je nodig hebt" is onbegrijpelijk. De oorsprong van het woord 'kerk' is het Griekse 'Kyriakè' ('dat wat van de Here is').

"Dat wat van de Here is" heeft alles in huis om "Gods plan" handen en voeten te geven.

En dat heeft de kerk gedaan, al 2000 jaar, met vallen en opstaan, met veel fouten en gebreken, maar wel rijk gezegend.

@Rotterdam, ik was heel erg de weg kwijt, heb hem door Gods Liefde en Genade gevonden door de refo kerk te verlaten.
Gezien je opmerking over “dat wat van de Heere is” geeft al te kennen dat je het geheel niet begrijpt. Als volgens jou in alle kerken is wat van de Heere is dan wordt het tijd dat je ogen open gaan denk ik. Je weet kennelijk niet hoeveel zegen er wegblijft in vele kerken.
Denk je nou echt dat er zoveel kerken zijn ontstaan omdat er in allemaal dat wat van de Heere is? Denk je nou echt dat het Gods plan is?
Ik denk dat je God eens moet vragen wat Zijn plan is, dan praten we verder.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Faramir

Berichtdoor Faramir » 17 jun 2014 20:16

Wat een hooghartigheid. Wie weet vind een ander wel dat je Gods Liefde en Genade afgewezen hebt en slechts lucifer dient in je huidige gemeente/kerk. Dat je misleid bent door het kwade.

Ayla
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ayla » 19 jun 2014 14:51

Faramir schreef:Wat een hooghartigheid. Wie weet vind een ander wel dat je Gods Liefde en Genade afgewezen hebt en slechts lucifer dient in je huidige gemeente/kerk. Dat je misleid bent door het kwade.

Bedoel je dit serieus of sarcastisch?
~❥ Visit many good books, but live in the Bible -- C.H. Spurgeon ❥ ~

Faramir

Berichtdoor Faramir » 19 jun 2014 16:21

Ik zeg dat het zou kunnen. Iemand die graag polariseert moet niet verbaast staan te kijken als het polariseren ook de andere kant op kan en hij/zij er dan zelf wat minder goed vanaf komt.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 19 jun 2014 16:30

Teus schreef:Ik denk dat je God eens moet vragen wat Zijn plan is, dan praten we verder.

Sorry hoor Teus, maar praten met iemand die zo'n vraag stelt staat verder praten "in de weg". Je hebt hiermee de dialoog de nek omgedraaid. Het is de arrogantie ten top.

zoeker_85
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor zoeker_85 » 20 jun 2014 08:45

Verrassend om zoveel berichten te lezen. Ik had al eerder geprobeerd om een reactie te geven maar zodra ik op verzenden klikte was mijn bericht verdwenen.. Iedereen heel erg bedankt voor je reactie. Daarin lijkt het toch (als dat kan of mag)of hierin de leiding van God aanwezig is.

Omdat mijn verhaal niet altijd even positief was, waren er ook sceptische reacties. Mijn verhaal is recht uit mijn hart geschreven en is nooit bedoelt om iemand mee te kwetsen.. Ik hoop dat je mijn excuses wilt aanvaarden als dit toch zo voelt.

Het is inmiddels alweer een tijdje geleden maar het blijft erg complex om een goede keuze te maken. Bij de Gereformeerde Gemeente vind ik de preken veel diepgang hebben, wat zo belangrijk is. Bij de Evangelische gemeente en andere gemeentes ervaar ik de hartelijkheid weer als een heel fijn welkom. Bij de Gereformeerde Gemeente voel ik mij in dat opzicht erg ongemakkelijk.. blikken die mij van boven naar beneden letterlijk opnemen, als een stuk vlees.. Ik hoop altijd dat ik niet te licht wordt bevonden..

Ik ga knopen doorhakken: Ik heb besloten dat ik de PABO ga doen om zo inkomsten te genereren voor ons gezin. Mijn man kan dan thuisblijven en huisvader worden. Zo is er toch iemand thuis om met de kinderen tussen de middag een boterham te eten en naar hun verhalen te luisteren.

Ik neig nog steeds naar de Gereformeerde Gemeente, puur voor de prediking maar alle uiterlijkheden die daar zo belangrijk zijn, leiden zoveel af en zorgen ervoor dat ik krampachtig leef om maar niks fout te doen in hun ogen.. Voor nu sluiten wij ons daarom aan bij de Evangelische Gemeente. Ik weet dat mensen zeggen dat je te snel in Hem geborgen bent en te snel accepteerd.. maar wat ik dan wel moet is zo moeilijk, wat is het juiste pad.. Ik schaam me diep, omdat ik jaren als Reformatorisch lid deze weg naar het Eeuwige Leven nog steeds niet heb gevonden.. Maar ik geef de moed niet op, ik blijf zoeken..

Faramir

Berichtdoor Faramir » 20 jun 2014 09:02

Voordat je aan de Pabo begint zou ik als ik jou was eerst even contact opnemen met wat stichtingen in de omgeving om te vragen hoe zij de arbeidsmarkt voor basisschool leerkrachten in jouw regio zien over 4 a 5 jaar.

zoeker_85
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor zoeker_85 » 20 jun 2014 09:09

Faramir schreef:Voordat je aan de Pabo begint zou ik als ik jou was eerst even contact opnemen met wat stichtingen in de omgeving om te vragen hoe zij de arbeidsmarkt voor basisschool leerkrachten in jouw regio zien over 4 a 5 jaar.

Heb er al veel over gegoogeld en gelezen.. Over een aantal jaar vanaf 2016 komt er een pensioengolf op gang, waardoor er veel onderwijsplekken vrij komen. Mensen werken nu door tot hun 67ste. Daarnaast woon ik in de Randstad, wat denk ik wel mijn grote voordeel is!

Faramir

Berichtdoor Faramir » 20 jun 2014 09:19

zoeker_85 schreef:Heb er al veel over gegoogeld en gelezen.. Over een aantal jaar vanaf 2016 komt er een pensioengolf op gang, waardoor er veel onderwijsplekken vrij komen. Mensen werken nu door tot hun 67ste. Daarnaast woon ik in de Randstad, wat denk ik wel mijn grote voordeel is!

Toen ik aan de Pabo begon vertelde men ook dat het voor mensen die toen op de Pabo zaten en mensen die eraan begonnen geen enkel probleem zou zijn op de arbeidsmarkt. We hebben het geweten. Er was vrijwel geen plek (in deze regio, in de Randstad wel). Sommige van mijn studiegenoten staan nu al 5 jaar in te vallen zonder vast contract. Ik had wel vrij snel een vaste aanstelling. Heb het nu echter na een burn-out helemaal gehad met het onderwijs en ben bezig met omscholing.

De Randstad bied zeker mee kansen op een snelle baan. Weet wel dat de plekken die vrijkomen veelal op scholen zijn waar de werkdruk gigantisch is en de sfeer om te snijden. Weet waar je aan begint, ik kan het in ieder geval niemand aanraden maar ben inmiddels ook wel zwaar bevooroordeeld.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 20 jun 2014 10:37

Ergens lijkt het onderwijs mij een leuke baan, met name op basisscholen als je tenminste geen rotte appels in de mand hebt. Ik ken ook mensen die net als jij met de schaduwkant te maken hebben gehad en doodsbedreigingen kregen van ouders, geïntimeerd werden door leerlingen met slechte cijfers, etc. Als je de pech hebt zulk volk te treffen is het een ware hel.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 20 jun 2014 10:39

mohamed schreef:Ergens lijkt het onderwijs mij een leuke baan, met name op basisscholen. Ik ken ook mensen die net als jij met de schaduwkant te maken hebben gehad en doodsbedreigingen kregen van ouders, geïntimeerd werden door leerlingen met slechte cijfers, etc. Als je de pech hebt zulk volk te treffen is het een ware hel.

De ene leraar kan orde houden, de andere totaal niet.
Of dat aan te leren is, vraag ik me af.
Als de klas je niet respecteert om wat voor reden dan ook, heb je geen leven en kun je beter iets anders gaan doen.

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 25 jun 2014 17:24

Teus schreef:Beste Zoeker, zoek de Schepper van Hemel en aarde en alsjeblieft geen reformatorische kerk. De kerk kan je niets van waarde geven voor hetgeen wat je nodig hebt.
Veel zegen.

schelpje3 schreef:Als je je mond zo vol vroomheid hebt, zoals jij, past het zeker niet om op deze manier over Gods gemeente te praten Teus!
God zal Zijn Volk ook uit deze kerken halen.
Ik lees bepaald geen vruchten van vriendelijkheid en lankmoedigheid bij je.

@schelpje, In de eerste plaats heb ik niet over Gods gemeente , dat is heel wat anders als wat jij beoogd. Zijn gemeente is Zijn kinderen en niet een groep kerkgangers in het algemeen.
Als jij meent dat de kerk wat te bieden heeft zit je eer ook naast.

Alleen door de Liefde en de Genade van God en het bloed van Zijn Zoon krijg je iets van waarde. Je gaat het bij mensen zoeken als je het niet direct van God verwacht en het in de kerk zoekt.
Je gaat toch naar de dokter als je ziek bent? Trouwens dan verwacht je het nog van God, als het goed is.
Wat verwacht je van een kerk? Ik ken mensen die 83 jaar in een kerk gezeten hebben en nog nooit van Gods Liefde hebben kunnen getuigen, wat is het doel van je leven dan geweest? Een langdurige kerkgang? God zegt zelf dat het ijdelheid is.
Zegt Hij niet, Ik ben de Weg en de Waarheid, moet je dan niet bij Hem zijn? Die Mij zoeken zullen Mij vinden, zoek je dan een kerk of Hem Zelf?
De kerk is een ondersteuning in de weg die je moet gaan na bekering, ter lering, maar niet als prioriteit. Dat doe je dan in afhankelijkheid van Hem en dan maakt het niet uit waar Hij je brengt.
Ik ben zelf ook die weg gegaan maar het is verloren tijd, ik dacht het ook in de kerk te vinden, een halve eeuw lang, een halve eeuw tegen God geweest omdat ik het in de kerk verwachtte.
God wilde een Verbond met me sluiten maar ik geloofde Hem niet, ik nam Hem niet serieus en zocht het in de kerk. Bij mensen die ach en wee klaagden over hun zonden en een weg voor me uitstippelden, hoe ik die moest gaan, door een diep dal, een patroon te volgen om bij God te komen terwijl Hij Zelf zegt “kom zoals je bent”.
Schelpje als je het van God verwacht zal Hij je brengen op een plaats die je wellicht nooit zal verwachten.

Dat God Zijn Kinderen uit deze kerken haalt staat vast maar dat geldt voor alle kerken.
Jij vindt het onvriendelijk omdat je meer bewogen bent met mensen als met God. Het is voor mij alleen een constatering.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 25 jun 2014 21:15

zoeker_85 schreef:Voor nu sluiten wij ons daarom aan bij de Evangelische Gemeente.
Zoeker, van harte Gods zegen gewenst. Ik hoop dat je het heel goed gaat krijgen in deze gemeente. Je zegt dat je blijft zoeken, en dat is geweldig, want God zal Zich laten vinden! Lieve groet, Mona
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 26 jun 2014 07:57

Teus schreef:Ik denk dat je God eens moet vragen wat Zijn plan is, dan praten we verder.

rotterdam schreef:Sorry hoor Teus, maar praten met iemand die zo'n vraag stelt staat verder praten "in de weg". Je hebt hiermee de dialoog de nek omgedraaid. Het is de arrogantie ten top.

Dus volgens jou mag je je niet afvragen of iets, ook al is het iets wat in de kerk gebeurd, Gods plan is?
Daarmee zou je een dwaalleer al kunnen handhaven.

Terug naar “Archief”