Faramir schreef:Mensen die veelvuldig gebruik maken van scheldwoorden zoals roomsen. Daarnaast mensen uit een bepaalde denominatie.
1. Ik wist niet eens dat rooms een scheldwoord is. 2. Iets met generaliseren.
Faramir schreef:Daar is niets toevalligs aan het heeft met de kaders te maken. Pas in je derde reactie in dit topic (nadat je een oud topic omhoog had gekickt om je je ongenoegen kenbaar te maken) neem je afstand van de gebeurtenissen, dat is terloops. Dus leugen? Slechts voor degene die de waarheid niet aankunnen.
Toevallig las ik gisteren dat topic voor het eerst, en dat was meteen ook de eerste keer dat ik vernam wat er gebeurt was.
Voor mij is het zo vanzelfsprekend dat ik tegen dergelijke misdaden ben dat het niet eens in me opkwam dat nadrukkelijk te zeggen.
Jij kent mijn kaders helemaal niet, al verbeeld je je van wel.
En de kaders van evangelische, pinkster en baptisten (die je evenmin allemaal kent blijkens je reacties) verschillen onderling zoveel dat je de één niet kunt aanrekenen wat de ander uitvreet, enkel en alleen omdat ze zich van van een zelfde naam bedienen.
Het werkt bij ons een beetje anders dan bij jullie en bij de gereformeerden.
Als je met zulke argumenten werkt moet je het ook breder opvatten, christen i.p.v. één bepaalde stroming.
Ga alles na wat christenen doen, en overal waar je het niet mee eens bent moet je openlijk afstand van doen want jij bent ook een christen.
En dat moet je op zo'n manier dat de hele wereld het weet anders telt het niet. Succes, 24/7 is te kort.
Faramir schreef:Het was gewoon meer een domme opmerking dus die uiteindelijk tegen je werkte. Een koekje van eigen deeg is in de context van dit topic wat compleet anders. Dan had je bijvoorbeeld op een recent topic gewezen waar een misstand in de katholieke Kerk langskwam en waarin ik actief ben en geen openlijke afstand ervan heb genomen.
Denk wat je wilt.
Faramir schreef:Zeker niet direct, maar je laat in dit topic wel prima zien waarom dit kan dooretteren binnen deze denominatie.
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)