Baptistische en Amerikaanse re-born zending in Afrika

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Faramir

Re: Baptistische en Amerikaanse re-born zending in Afrika

Berichtdoor Faramir » 12 jul 2014 08:27

naamloos schreef:Denk je?

Ik zeg wellicht. Het zou dus zo kunnen zijn, en het zou niet zo kunnen zijn.
Idiote verdachtmakerij zeg! Zooooo gristelijk, bahh!

Je zou je woede beter kunnen richten richting de groepering/groeperingen die op deze manier bezig zijn in Afrika.
En weet jij alle reacties van pinkster en baptistenkerken? Bovendien zijn ze heel niet aan elkaar verbonden. ](*,) ](*,) ](*,)

Dat is natuurlijk een leuke om je achter te verschuilen. O, maar dat is pinksterkerk x, dat is een dorp verderop daar hebben wij helemaal niets mee te maken en wat ze doen interesseert ons ook helemaal niet, ze doen maar fijn. Ook als je niet aan elkaar verbonden bent kan je in overleg treden met elkaar. Bijvoorbeeld via de raad van kerken of de wereldraad van kerken.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 12 jul 2014 08:42

Dat soort lui doet mij altijd hartgrondig hopen dat mijn onderschrift volledig op hen van kracht zal zijn.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 12 jul 2014 09:33

Mortlach schreef:Dat soort lui doet mij altijd hartgrondig hopen dat mijn onderschrift volledig op hen van kracht zal zijn.

Lekker positief ingesteld? :roll:

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 12 jul 2014 10:07

Anoniem_89 schreef:Lekker positief ingesteld? :roll:

Met de hoeveelheid bloed die aan hun handen kleeft en de ellende die zij direct hebben veroorzaakt vind ik het niet nodig erg mild te zijn.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

maaarten

Berichtdoor maaarten » 12 jul 2014 10:16

Ik denk dat sommige mensen in dit topic het totale gebrek aan overkoepelende organisatie en communicatie in het charismatisch-evangelische en pinker wereldje ernstig onderschatten. Ik denk dat nagenoeg niemand in evangelische en pinksterkerken in Nederland weet dat dit soort dingen gebeuren. Hoe kunnen ze afstand nemen van iets waar ze geen weet van hebben?

Overigens is dat IHOP (International House of Prayer) wel enigszins bekend in het charismatische wereldje in NL. Maar wederom, ik denk dat zelfs degenen die bekend zijn met IHOP geen flauw idee hebben wat die lui uitspoken in Oeganda. Ik denk dat 99% van de mensen in NL die zich daar mee inlaten als je het ze rustig vraagt er best afstand van zouden nemen. Maar als je gelijk zo aanvallend afkomt op mensen die er totaal niets van weten of mee te maken hebben en ze gelijk kwalijk neemt dat ze er geen afstand van hebben genomen, dan kun je hopelijk wel begrijpen dat je ook geen heel begripvolle reacties terug krijgt. Als je ze rustig en beleefd verteld had over wat IHOP uitspookt in Oeganda en ze gevraagd had wat ze ervan vinden, dan had je misschien al een zinnegere reactie gekregen.

Verder is die heksenjacht in Oeganda op homo's natuurlijk afgrijselijk. Ik heb die docu gisteravond gekeken en zeker die Scott Lively is echt afgrijselijk bezig, met de complottheorieën die hij de wereld inhelpt waarvoor iedereen hem uitgelachen had als hij dat in de westerse wereld aan de man had proberen te brengen. Hoewel die docu absoluut terecht laat zien dat er vreselijke dingen in Oeganda gebeuren, lijkt die docu ook weinig inzicht te hebben in hoe het Evangelische wereldje in Amerika in elkaar steekt trouwens. Daar wordt zo nu en dan ook nogal eens over een kam geschoren! Ook het grootste deel van de Evangelische kerken in Amerika moet volgens mij niets van IHOP hebben en niemand in Amerika heeft ooit gehoord van Scott Lively of dat soort nog obscuurdere lui. En toch worden christelijke conservatieven of Evangelischen in een adem genoemd met die mafkezen. Dat is dus geheel onterechte zwartmakerij.

Ik heb genoeg preken van bekende Evangelische predikanten uit Amerika gehoord, waar ze juist waarschuwen voor IHOP en aanverwante mafkezerij.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 12 jul 2014 10:58

Faramir schreef:Ik zeg wellicht. Het zou dus zo kunnen zijn, en het zou niet zo kunnen zijn.
Jaja, de tactiek vanuit het paradijs, is het ook dat....??? (Het zou kunnen, maar ook niet) Eerst iets smerigs suggereren en dan kan je je daarna achter je letterlijke tekst verschuilen. Complimenten :neeschudden: :neeschudden: :neeschudden: :neeschudden: :neeschudden:
Faramir schreef:Je zou je woede beter kunnen richten richting de groepering/groeperingen die op deze manier bezig zijn in Afrika.
Het één sluit het ander niet uit.
Faramir schreef:Dat is natuurlijk een leuke om je achter te verschuilen. O, maar dat is pinksterkerk x, dat is een dorp verderop daar hebben wij helemaal niets mee te maken en wat ze doen interesseert ons ook helemaal niet, ze doen maar fijn. Ook als je niet aan elkaar verbonden bent kan je in overleg treden met elkaar. Bijvoorbeeld via de raad van kerken of de wereldraad van kerken.
Lees de reactie van Maaarten, die denkt tenminste na.
Ik heb er net zo min mee te maken als jij. En ik heb van niemand desinteresse vernomen, dat schuif jij even in de schoenen.
En roomsen, die zelf eeuwen nodig gehad hebben om verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen misdaden, zouden de laatste moeten zijn om ongeduldig met de vinger te wijzen.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Faramir

Berichtdoor Faramir » 12 jul 2014 12:20

naamloos schreef:Jaja, de tactiek vanuit het paradijs, is het ook dat....??? (Het zou kunnen, maar ook niet) Eerst iets smerigs suggereren en dan kan je je daarna achter je letterlijke tekst verschuilen. Complimenten :neeschudden: :neeschudden: :neeschudden: :neeschudden: :neeschudden:

Iets smerigs nog wel. Toe maar. Misschien moet jij gewoon wat minder tussen de regels tekst lezen die er niet staat.
Lees de reactie van Maaarten, die denkt tenminste na.

Dat Maaarten nadenkt blijkt zonder meer uit zijn reactie. Maar dat wil niet zeggend at mensen met een andere invalshoek of een andere mening in deze niet nadenken.
Ik heb er net zo min mee te maken als jij. En ik heb van niemand desinteresse vernomen, dat schuif jij even in de schoenen.

Toch grappig. Als er ergens in de wereld iets gebeurd binnen mijn denominatie staan mensen zoals jij te trappelen om alle 1,2 miljard katholieken ter verantwoording te roepen. Gebeurd er iets binnen jouw denominatie dan ga je vol in de aanval en meldt je pas terloops dat ook jij het erg vindt.
En roomsen, die zelf eeuwen nodig gehad hebben om verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen misdaden, zouden de laatste moeten zijn om ongeduldig met de vinger te wijzen.

Nog zo'n klasse argument van lik mijn vestje. Omdat jij Nederlander (of Belg kan natuurlijk ook) bent heb je geen enkel recht om de verkrachting van vrouwen aan de kaak te stellen, of uitroeiing van dorpen. Nederlanders (en Belgen) hebben in het verleden namelijk ook flink huisgehouden her en der. Lachwekkend argument natuurlijk, spijtig dat jij dat niet inziet.

Maar goed, je toont prima aan dat dit ook binnen de denominatie zelf niet bespreekbaar is. De moordpartijen zullen dus nog wel even doorgaan.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 12 jul 2014 21:57

Faramir schreef:Toch grappig. Als er ergens in de wereld iets gebeurd binnen mijn denominatie staan mensen zoals jij te trappelen om alle 1,2 miljard katholieken ter verantwoording te roepen.
Toch grappig dat je mij zo goed meent te kennen, mensen zoals ik... =D> =D> =D>
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit iemand uit jouw kerk ter verantwoording heb geroepen. :^o :^o :^o
Faramir schreef:Gebeurd er iets binnen jouw denominatie dan ga je vol in de aanval en meldt je pas terloops dat ook jij het erg vindt.
Er gebeurt iets in een stroming die zich toevallig ook pinkster, evangelisch, baptist noemen.
Echter heeft mijn gemeente niks met die stroming te maken, bij ons is niks geen homohaat. We hebben het daar niet eens over.
En met dat 'terloops' geef je ook weer een leugensignaal af.
Faramir schreef:Nog zo'n klasse argument van lik mijn vestje. Omdat jij Nederlander (of Belg kan natuurlijk ook) bent heb je geen enkel recht om de verkrachting van vrouwen aan de kaak te stellen, of uitroeiing van dorpen. Nederlanders (en Belgen) hebben in het verleden namelijk ook flink huisgehouden her en der. Lachwekkend argument natuurlijk, spijtig dat jij dat niet inziet.
Het was niet zozeer als argument bedoelt, maar veel meer als een koekje van eigen deeg.
Heeft het gesmaakt? Anders heb ik nog wel een paar recepten, al ben ik bang dat je die ook niet te pruimen vindt.
Faramir schreef:Maar goed, je toont prima aan dat dit ook binnen de denominatie zelf niet bespreekbaar is. De moordpartijen zullen dus nog wel even doorgaan.
Niet bespreekbaar :lol: :lol: :lol: wij zijn niet gewend om open deuren in te trappen.
Als die moordpartijen doorgaan ligt dat niet aan onze gemeente.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

moderngelovige
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor moderngelovige » 12 jul 2014 22:29

Ik zie nog weinig echte refo-reacties trouwens....

Faramir

Berichtdoor Faramir » 13 jul 2014 10:32

naamloos schreef:Toch grappig dat je mij zo goed meent te kennen, mensen zoals ik... =D> =D> =D>
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit iemand uit jouw kerk ter verantwoording heb geroepen. :^o :^o :^o

Mensen die veelvuldig gebruik maken van scheldwoorden zoals roomsen. Daarnaast mensen uit een bepaalde denominatie.
Er gebeurt iets in een stroming die zich toevallig ook pinkster, evangelisch, baptist noemen.
Echter heeft mijn gemeente niks met die stroming te maken, bij ons is niks geen homohaat. We hebben het daar niet eens over.
En met dat 'terloops' geef je ook weer een leugensignaal af.

Daar is niets toevalligs aan het heeft met de kaders te maken. Pas in je derde reactie in dit topic (nadat je een oud topic omhoog had gekickt om je je ongenoegen kenbaar te maken) neem je afstand van de gebeurtenissen, dat is terloops. Dus leugen? Slechts voor degene die de waarheid niet aankunnen.
Het was niet zozeer als argument bedoelt, maar veel meer als een koekje van eigen deeg.
Heeft het gesmaakt? Anders heb ik nog wel een paar recepten, al ben ik bang dat je die ook niet te pruimen vindt.

Het was gewoon meer een domme opmerking dus die uiteindelijk tegen je werkte. Een koekje van eigen deeg is in de context van dit topic wat compleet anders. Dan had je bijvoorbeeld op een recent topic gewezen waar een misstand in de katholieke Kerk langskwam en waarin ik actief ben en geen openlijke afstand ervan heb genomen.
Niet bespreekbaar :lol: :lol: :lol: wij zijn niet gewend om open deuren in te trappen.
Als die moordpartijen doorgaan ligt dat niet aan onze gemeente.

Zeker niet direct, maar je laat in dit topic wel prima zien waarom dit kan dooretteren binnen deze denominatie.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 13 jul 2014 11:47

Faramir schreef:Mensen die veelvuldig gebruik maken van scheldwoorden zoals roomsen. Daarnaast mensen uit een bepaalde denominatie.
1. Ik wist niet eens dat rooms een scheldwoord is. 2. Iets met generaliseren.
Faramir schreef:Daar is niets toevalligs aan het heeft met de kaders te maken. Pas in je derde reactie in dit topic (nadat je een oud topic omhoog had gekickt om je je ongenoegen kenbaar te maken) neem je afstand van de gebeurtenissen, dat is terloops. Dus leugen? Slechts voor degene die de waarheid niet aankunnen.
Toevallig las ik gisteren dat topic voor het eerst, en dat was meteen ook de eerste keer dat ik vernam wat er gebeurt was.
Voor mij is het zo vanzelfsprekend dat ik tegen dergelijke misdaden ben dat het niet eens in me opkwam dat nadrukkelijk te zeggen.
Jij kent mijn kaders helemaal niet, al verbeeld je je van wel.
En de kaders van evangelische, pinkster en baptisten (die je evenmin allemaal kent blijkens je reacties) verschillen onderling zoveel dat je de één niet kunt aanrekenen wat de ander uitvreet, enkel en alleen omdat ze zich van van een zelfde naam bedienen.
Het werkt bij ons een beetje anders dan bij jullie en bij de gereformeerden.
Als je met zulke argumenten werkt moet je het ook breder opvatten, christen i.p.v. één bepaalde stroming.
Ga alles na wat christenen doen, en overal waar je het niet mee eens bent moet je openlijk afstand van doen want jij bent ook een christen.
En dat moet je op zo'n manier dat de hele wereld het weet anders telt het niet. Succes, 24/7 is te kort.
Faramir schreef:Het was gewoon meer een domme opmerking dus die uiteindelijk tegen je werkte. Een koekje van eigen deeg is in de context van dit topic wat compleet anders. Dan had je bijvoorbeeld op een recent topic gewezen waar een misstand in de katholieke Kerk langskwam en waarin ik actief ben en geen openlijke afstand ervan heb genomen.
Denk wat je wilt.
Faramir schreef:Zeker niet direct, maar je laat in dit topic wel prima zien waarom dit kan dooretteren binnen deze denominatie.
](*,) ](*,) ](*,)

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 14 jul 2014 12:54

moderngelovige schreef:Ik zie nog weinig echte refo-reacties trouwens....

Wat versta jij daar onder?

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 14 jul 2014 15:41

Rozijn schreef:Wat versta jij daar onder?

Bron ; Wikipedia

Protestantse Kerk in Nederland (Gereformeerde Bond) * 290.000 schatting
Gereformeerde Gemeenten 106.782 1 januari 2014
Hersteld Hervormde Kerk 58.821 1 januari 2014
Gereformeerde Gemeenten in Nederland 24.037 1 januari 2014
Christelijk Gereformeerde Kerk ('Bewaar het Pand') 20.000 schatting
Oud Gereformeerde Gemeenten in Nederland 18.500 schatting
Vrije gemeenten 5.500 schatting [4]
Thuislezers 3.000 schatting
Gereformeerde Gemeenten in Nederland (buiten verband) 1.500 schatting
Totaal 527.360 schatting

Jvslooten