mealybug schreef:Toch weer fijn, zulke reacties.
Want wie het van jongs af aan al niet snapt, gaat er misschien een hekel aan krijgen.
Daarom is het ook zo vreselijk, dat ouders geen tijd meer hebben om zaken uit te leggen, en van de predikant begrijpen velen in die leeftijd ook weinig.
Toen ik heel voorzichtig aan mijn familie vroeg of er misschien al uit de HSV werd gepredikt inmiddels (of thuis voorgelezen) was het antwoord daarop helaas ontkennend.
Op mijn vraag of dat dan niet beter begrijpbaar was en weer tijd scheelde in het uitleggen, was het antwoord, ''Dan leren ze dat maar, op school, of catechesatie etc)
Gevalletje kam en scheren. Kun je nou echt niet anders dan afgeven op de gereformeerden? Misschien kun je je het niet voorstellen maar he, ik ben serieus bezig met het zieleheil van mijn kinderen. Lees ze voor uit de kinderbijbel niet omdat ik bang ben dat ze er misschien een hekel aan krijgen maar omdat ze morgen of wat, over een uur de eeuwigheid in kunnen gaan!! Boeit jou dat nou of ik mijn kinderen leer uit de HSV of de SV, al leer ik ze de waarheid uit die dikke A Brakel boeken, tssss, zo sorry dat moest er even uit

*haalt adem
Het is echt grote kolder om te denken dat kinderen van nu niets begrijpen van de SV. Geef ze een laptop en een paar seconden later toveren ze een spelletje tevoorschijn. En weten in no-time wat creapers en minecraft betekend (nee, dat mogen ze nu niet meer spelen voor t geval ik daar dan ook weer commentaar op ga krijgen) Als je ze van jongsaf aan voorleest wordt het 'eigen'. Net als gebarentaal bij dove kinderen. Dus, de kinderbijbel is ter illustratie heeeel fijn en gebruik ik dus ook echt vaak maar de SV is mij helemaal prima. Mijn man zei onlangs nog, als ik de HSV lees voel ik me een vreemde in mijn eigen huis. Leven en laten leven graankever.