Bambi schreef:Dus ook de mening van Marnix accepteren, ook al is hij van jouw kerkverband.
Ik begrijp even niet waar je je mee bemoeit.
Marnix kan heel goed zelf antwoorden!
Ik accepteer zijn mening, maar hij de mijne niet, DAT is het probleem.
Moderator: Moderafo's
Bambi schreef:Dus ook de mening van Marnix accepteren, ook al is hij van jouw kerkverband.
naamloos schreef:Waarom zeg je dan dat Marnix zijn mening opdringt als hij die gewoon opschrijft? Dat noem ik geen respecteren hoor!
schelpje3 schreef:Ik begrijp even niet waar je je mee bemoeit.
Marnix kan heel goed zelf antwoorden!
Ik accepteer zijn mening, maar hij de mijne niet, DAT is het probleem.
Spreeuw schreef:Leer en leven moeten met elkaar samengaan. Maar gebeurt dit in de praktijk ook altijd? Hoe brengen jullie het eigen geloof in de praktijk van alle dag? En dan bedoel ik met name datgene wat zichtbaar is voor andere mensen. Voorbeelden kunnen zijn: evangeliseren, het helpen van de ander, een gezond leven lijden, kruisdragen enz.. Misschien zijn er bepaalde zaken die wij belangrijk of het belangrijkste vinden. Zelfs in ogenschijnlijk kleine dingen kunnen mensen al zien waar je voor staat. Ik zou graag van jullie willen weten hoe jullie het geloof concreet in praktijk brengen.
schelpje3 schreef:Als je dit zegt: Als we iets van God willen laten zien moeten we elkaar liefhebben en dienen
moet je dat ook in de forumpraktijk toepassen Marnix.
En niet telkens erboven op springen met: ja maar....
En dan laat ik verder die oude koeien maar in de sloot, want die zijn inmiddels niet zichtbaar meer.
Marnix schreef:
Dat probeer ik ook in de praktijk toe te passen, lieve schat....Het probleem is alleen dat jij alles wat ik schrijf door een donkere bril leest en als aanval op rechts ziet. Ik heb op je reactie gereageerd dat we ons niet in de eerste plaats moeten richten op wat niet mag maar ook heel sterk op wat we wel doen. Lijkt me volop Bijbels. Jammer dat je het gelijk zo in het negatieve trekt en in de verdediging gaat waar het geen aanval maar een aanvulling op je reactie was. Dat is niet nodig. Ik accepteer je mening namelijk helemaal, ik was het er mee eens... maar probeerde het nog wat aan te vullen en uit te werken van hoe ik het zie.
Zullen we weer terug nar het onderwerp gaan?
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 18 gasten