De opmars van de Islam

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

StillAwake
Generaal
Generaal

Re: De opmars van de Islam

Berichtdoor StillAwake » 08 apr 2014 12:22

ineke-kitty schreef:StillAwake

De "echte" hadiths werden "sahih" ofwel correct genoemd.
Imam Bukhari [ 809-880 AD] verzamelde 600.000 hadiths, waarvan er slechts 7275 de toets konden doorstaan.
De Sahih Bukhari is een zeer omvangrijke verzameling die uit negen dikke boeken bestaat.
Een andere Imam, die Muslim heette, verzamelde er 300.000, waarvan er 9.200 "sahih" waren.
De Hadith literatuur is dus zeer uitgebreid , en ze gaan bijv. over het priveleven van Mohammed, over de gebeden en de gebedshouding, over begraven, liefdadigheid, de pelgrimsreis naar Mekka, vasten, lenen, hypotheek, handel, echtscheiding, jihad en het onderwerpen van ongelovigen, erfenissene en nog veel meer.

Bukhari wordt in de Islam algemeen als betrouwbaar beschouwd.
De goedgekeurde hadiths staan als gezaghebbend direct na de Koran.

Dan is er nog, naast de Koran en de hadith, de Sira.
De Sira is een gezaghebbende biografie over Mohammed.
Volgens de Hadith, de traditie of de overlevering van de Islam dus, en ik citeer een hadith uit de verzameling van Sahih Muslim:

" In die tijd zal Allah Christus, de zoon van Maria, sturen en hij zal neerdalen bij de witte minaret aan de oostkant van Damascus, gehuld in twee kleden die lichtgeel [ saffraan] geverfd zijn en met zijn handen op de vleugels van twee engelen. Als hij zijn hoofd buigt vallen er kralen van tranen op zijn hoofd, en als hij zijn hoofd opheft, zullen er kralen als parels van gestrooid worden". Dan zal hij zich bij het leger van de Mahdi voegen en achter en met hem bidden:

"Jezus [ vrede zij met hem] zal komen en de voorgeschreven gebeden bidden achter de Mahdi en hem volgen".

Het is heel moeilijk, zo niet onmogelijk om vanuit de grote hoeveelheid hadiths een samenhangend geheel te maken van de Islamitische eschatologie, en kent heel wat varianten.

Bovendien heb ik het verschil tussen Isa en de Here Jezus Christus geciteerd uit de Koran en verschillende Sura's aangehaald.

Imam Bukhari wordt alleen door soenieten als gezaghebbend beschouwd.
Slechts de Koran bindt deze stromingen, die ieder voor zich weer een andere Hadith hebben...

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 08 apr 2014 12:27

StillAwake: " Slechts de Koran bindt deze stromingen, die ieder voor zich weer een andere Hadith hebben...."

Dat zal wel, vandaar dat de Soenieten en de Sjiieten vijandig staan tegenover elkaar.
Echter, zoals ik al uitgelegd heb in jouw topic, zal de komende wereldleider die verschillende stromingen bij elkaar trachten te brengen d.m.v. verzoening.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 08 apr 2014 12:36

ineke-kitty schreef:StillAwake: " Slechts de Koran bindt deze stromingen, die ieder voor zich weer een andere Hadith hebben...."

Dat zal wel, vandaar dat de Soenieten en de Sjiieten vijandig staan tegenover elkaar.
Echter, zoals ik al uitgelegd heb in jouw topic, zal de komende wereldleider die verschillende stromingen bij elkaar trachten te brengen d.m.v. verzoening.

Jij hecht nogal veel waarde aan de persoon van de "Mahdi".
In de Koran wordt de Mahdi niet genoemd (hoewel er ook wordt gezegd dat Isa Ibn Maryam (Jezus uit de Bijbel) de Hahdi zou zijn). Ook in de twee belangrijkste soennitische versies van de Hadith (waar de versie van Bukhari overigens niet toe gerekend wordt) ontbreekt de Mahdi.
Daarnaast is de Mahdi volgens de sjiieten een man die op dit moment al op aarde rondloopt maar eeuwig leeft, terwijl dit volgens de soennieten een soort Messiasfiguur is die zal verschijnen.

Je kunt het concept van de Mahdi dus niet op de (volgens moslims) profetische Koran terugvoeren, en ook niet op de overleveringen vanuit het leven van Mohammed (Hadith).

Je haalt Bijbelse profetieën, profetieën uit de Koran en spreuken uit een soennitische Hadith door elkaar om er één eensluidend verhaal van te maken.
Terwijl je claimt dat de moslimwereld de anti-christ is hecht je blijkbaar wel waarde aan het dan logischerwijs meest anti-christelijke boek wat er bestaat, te weten de Koran.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 08 apr 2014 12:58

Nederland ver islamiseert.

De kans is groot dat Nederland volgend jaar een tweede halalkeurmerk krijgt.

Afbeelding

http://www.trouw.nl/tr/nl/4728/Islam/ar ... merk.dhtml

Bambi

Berichtdoor Bambi » 08 apr 2014 13:02

StillAwake schreef:Je haalt Bijbelse profetieën, profetieën uit de Koran en spreuken uit een soennitische Hadith door elkaar om er één eensluidend verhaal van te maken.
Terwijl je claimt dat de moslimwereld de anti-christ is hecht je blijkbaar wel waarde aan het dan logischerwijs meest anti-christelijke boek wat er bestaat, te weten de Koran.

En zo slinks werkt de antichrist, dat zelfs gelovigen zijn leugens en verleidingen geloven. :-oo

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 08 apr 2014 13:11

StillAwake

Ik claim inderdaad dat de antichrist zal voortkomen uit de Islam, en hecht daar in zoverre "waarde" aan, dat ik uitsluitend waarschuw voor de politieke en de religieuze "agenda" van deze valse godsdienst.

Je mag dat speculatief noemen, zoals ik al eerder tegen je heb gezegd, maar dat is aan jou.
Ik ben er in ieder geval van overtuigd.

Wim2600
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Wim2600 » 08 apr 2014 13:19

Ik vind persoonlijk alle extremen even verwerpelijk, of het nu islamfundamentalisme is of christelijk extremisme à la Ineke-Kitty.

Maar om ze nu als een reële dreiging binnen Europa te zien, nee... zoveel cultuurpessimisme past niet bij mijn (meestal) optimistische levensvisie. Gelukkig zijn de extremisten binnen elke religieuze stroming een minderheid. Een behoorlijk mondige minderheid die de boel aardig weet te verzieken, da's waar... maar niettemin een minderheid, die het niet zomaar voor het zeggen zal krijgen.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 08 apr 2014 13:27

ineke-kitty schreef:StillAwake

Ik claim inderdaad dat de antichrist zal voortkomen uit de Islam, en hecht daar in zoverre "waarde" aan, dat ik uitsluitend waarschuw voor de politieke en de religieuze "agenda" van deze valse godsdienst.

Je mag dat speculatief noemen, zoals ik al eerder tegen je heb gezegd, maar dat is aan jou.
Ik ben er in ieder geval van overtuigd.

Hoewel ik je angst voor de groeiende invloed van de Islam (deels) deel, en met je eens ben dat het niet onwaarschijnlijk is dat de antichrist uit de islam afkomstig is heb ik wél kennis van deze religie opgebouwd.
Een stukje basiskennis, waarvan ik je kan aanraden om dat je ook eigen te maken. Bijvoorbeeld de verschillen tussen de verschillende stromingen binnen de Islam, maar ook verschillen in en waarde van de verschillende versies van de Hadith.
Ik heb moskeeën bezocht, moslims gesproken, enz..
Veelal vriendelijke mensen, met wie een gesprek over ons beider geloof goed mogelijk was (en is).

Ik geloof echter absoluut niet in de zogenaamde profetieën die de Islam herbergt.
Zeker niet in de profetieën die vervolgens nog niet eens op het heilige boek van de Islam zijn terug te voeren.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 08 apr 2014 13:30

Een derde, belangrijke persoonlijkheid uit de eindtijd van de Islam is de Dajjal.
Ad-Dajjal betekent: de leugenaar of de bedrieger.
Een vreemde, en wonderlijke figuur in de Islamitische traditie.
Hij zal wonderen doen, enorme occulte krachten hebben.
Volgens de Hadith zal hij door Israel ontvangen worden als de Joodse [valse] Messias].
Tot zover de Dajjal in de Islamitische versie.

De Here Jezus Christus heeft verschillende keren een profetische toespraak gehouden over "de laatste dingen".
Hij waarschuwt o.a. voor de ontwikkelingen in de wereld:

"Ziet toe, dat niemand u verleidt! Want velen zullen komen onder Mijn Naam en zeggen: Ik ben de Christus, en zij zullen velen verleiden......" [ Matt. 21:5].

Als ik het dan heb over de Mahdi en zijn "hulpje" Isa, en over de Dajjal en je vergelijkt die Islamitische toekomstverwachtingen met de Bijbel, dan realiseer ik me in ieder geval hoe listig Gods tegenstander te werk is gegaan in het vervalsen van de Bijbel.
Er zullen allerlei "verschijningen" zijn die claimen dat zij de teruggekomen Jezus zijn.
Er zullen machtige wonderen plaatsvinden.
Een ieder die de Bijbel niet goed kent loopt het risico meegesleept te worden in deze verleidelijke verdraaiingen.

De Gemeente kan hij niet verleiden, want als hij zich zal openbaren, d.w.z. zich kenbaar zal maken aan de wereld, is de Gemeente reeds opgenomen.
De "weerhouder" , namelijk de Heilige Geest, is dan van de aarde verdwenen, en DAN pas kan de antichrist zich openbaren. [ 2 Thess. 2:7].

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 08 apr 2014 13:33

ineke-kitty schreef:Een derde, belangrijke persoonlijkheid uit de eindtijd van de Islam is de Dajjal.
Ad-Dajjal betekent: de leugenaar of de bedrieger.
Een vreemde, en wonderlijke figuur in de Islamitische traditie.
Hij zal wonderen doen, enorme occulte krachten hebben.
Volgens de Hadith zal hij door Israel ontvangen worden als de Joodse [valse] Messias].
Tot zover de Dajjal in de Islamitische versie.

De Here Jezus Christus heeft verschillende keren een profetische toespraak gehouden over "de laatste dingen".
Hij waarschuwt o.a. voor de ontwikkelingen in de wereld:

"Ziet toe, dat niemand u verleidt! Want velen zullen komen onder Mijn Naam en zeggen: Ik ben de Christus, en zij zullen velen verleiden......" [ Matt. 21:5].

Als ik het dan heb over de Mahdi en zijn "hulpje" Isa, en over de Dajjal en je vergelijkt die Islamitische toekomstverwachtingen met de Bijbel, dan realiseer ik me in ieder geval hoe listig Gods tegenstander te werk is gegaan in het vervalsen van de Bijbel.
Er zullen allerlei "verschijningen" zijn die claimen dat zij de teruggekomen Jezus zijn.
Er zullen machtige wonderen plaatsvinden.
Een ieder die de Bijbel niet goed kent loopt het risico meegesleept te worden in deze verleidelijke verdraaiingen.

De Gemeente kan hij niet verleiden, want als hij zich zal openbaren, d.w.z. zich kenbaar zal maken aan de wereld, is de Gemeente reeds opgenomen.
De "weerhouder" , namelijk de Heilige Geest, is dan van de aarde verdwenen, en DAN pas kan de antichrist zich openbaren. [ 2 Thess. 2:7].

Met andere woorden: je hecht wél geloof aan islamitische profetieën, terwijl de Bijbel zegt dat alleen de Vader de tijd van de wederkomst kent?

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 08 apr 2014 13:35

StillAwake.

Een stukje basis-kennis???

Ik heb aangetoond dat ik die "kennis" wel degelijk heb, maar goed, ik ben niet van plan een Moskee te gaan bezoeken, of me te verdiepen in de "vriendelijkheid" van de Moslim.

Mijn insteek hier is te waarschuwen voor de Islam, niets meer en niets minder.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 08 apr 2014 13:38

StillAwake: "...... je hecht wel geloof aan Islamitische profetieën....."

Ik stel Islamitische profetieën tegenover het profetisch Woord van de Bijbel, en dat is heel wat anders dan wat jij hier suggereert.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 08 apr 2014 13:40

ineke-kitty schreef:De Gemeente kan hij niet verleiden, want als hij zich zal openbaren, d.w.z. zich kenbaar zal maken aan de wereld, is de Gemeente reeds opgenomen.

Het staat er toch iets anders:
2 Thessalonicensen 2:7 Want de verborgenheid der ongerechtigheid wordt alrede gewrocht; alleenlijk, Die hem nu wederhoudt, Die zal hem wederhouden, totdat hij uit het midden zal weggedaan worden.
8 En alsdan zal de ongerechtige geopenbaard worden, denwelken de Heere verdoen zal door den Geest Zijns monds, en te niet maken door de verschijning Zijner toekomst;

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 08 apr 2014 13:46

Bambi

Ik ga niet in discussie over 2 Thess. 2:7 .
Het gaat erom dat God degenen die niet behoren bij de Gemeente, en dus achterblijven, en dus de grote verdrukking zullen moeten meemaken, een dwaling zal zenden, dat zij de leugen zullen geloven [ vers 11], en opdat zij allen veroordeeld worden die de waarheid niet geloofd hebben [ vers 12].

Echter blijkt NU al dat men alles waar ik voor waarschuw, met een korreltje zout neemt, en het ziet als extremiteit. Het zij zo.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 08 apr 2014 13:46

ineke-kitty schreef:StillAwake.

Een stukje basis-kennis???

Ik heb aangetoond dat ik die "kennis" wel degelijk heb, maar goed, ik ben niet van plan een Moskee te gaan bezoeken, of me te verdiepen in de "vriendelijkheid" van de Moslim.

Mijn insteek hier is te waarschuwen voor de Islam, niets meer en niets minder.

Die kennis is me nog niet heel duidelijk geworden vanuit je postings.
Puur vanwege het feit dat je niet bekend leek met het feit dat soennieten en sjiieten elkaars Hadith niet erkennen kreeg ik het idee dat je kennis vooral van slecht geïnformeerde bronnen kwam.
Als je je niet verdiept in de moslim (en daarbij zijn vriendelijkheid en gastvrijheid ontdekt) kun je deze persoon ook niet bereiken met het reddend evangelie.
Er zijn in Rotterdam (ik weet niet waar je woont) zendelingen actief onder de moslimgemeenschap.
Aangezien één van deze mensen mij wees op mijn hokjesdenken aangaande de islam (een denken wat ik bij enkelen hier op dit forum ook herken) ben ik met hem mee geweest naar een moskee en heeft hij globaal de Islam uitgelegd (nog steeds heel globaal, zelf heeft hij er 5 jaar op gestudeerd).
Ik ben absoluut overtuigd van het antichristelijk karakter van deze (valse) religie.
De mening die ik daarin heb wil ik echter wel onderbouwd zien door kennis van feiten.

Terug naar “Archief”