Alleen al het weten dat iedereen het in de hemel met elkaar eens is, God prijzen en aanbidden.
Hoe, dat weten we niet, maar het is voor al Gods kinderen even volmaakt.
Moderator: Moderafo's
Bambi schreef:Overtuigd dit je dan?
En let er dan op, dat bij die teksten over citers, er ook altijd gezongen wordt.:
Openbaringen 15:2 En ik zag als een glazen zee, met vuur gemengd; en die de overwinning hadden van het beest, en van zijn beeld, en van zijn merkteken, en van het getal zijns naams, welke stonden aan de glazen zee, hebbende de citers Gods;
3 En zij zongen het gezang van Mozes, den dienstknecht Gods, en het gezang des Lams, zeggende: Groot en wonderlijk zijn Uw werken, Heere, Gij almachtige God, rechtvaardig en waarachtig zijn Uw wegen, Gij Koning der heiligen!
Openbaringen 5:8 En als Het dat boek genomen had, vielen de vier dieren en de vier en twintig ouderlingen voor het Lam neder, hebbende elk citeren en gouden fiolen, zijnde vol reukwerks, welke zijn de gebeden der heiligen.
9 En zij zongen een nieuw lied, zeggende: Gij zijt waardig dat boek te nemen, en zijn zegelen te openen; want Gij zijt geslacht, en hebt ons Gode gekocht met Uw bloed, uit alle geslacht, en taal, en volk, en natie;
10 En Gij hebt ons onzen God gemaakt tot koningen en priesteren; en wij zullen als koningen heersen op de aarde.
Openbaringen 14:2 En ik hoorde een stem uit den hemel, als een stem veler wateren, en als een stem van een groten donderslag. En ik hoorde een stem van citerspelers, spelende op hun citers;
3 En zij zongen als een nieuw gezang voor den troon, en voor de vier dieren, en de ouderlingen; en niemand kon dat gezang leren, dan de honderd vier en veertig duizend, die van de aarde gekocht waren.
Bambi schreef:Overtuigd dit je dan?
En let er dan op, dat bij die teksten over citers, er ook altijd gezongen wordt.:
Openbaringen 15:2 En ik zag als een glazen zee, met vuur gemengd; en die de overwinning hadden van het beest, en van zijn beeld, en van zijn merkteken, en van het getal zijns naams, welke stonden aan de glazen zee, hebbende de citers Gods;
3 En zij zongen het gezang van Mozes, den dienstknecht Gods, en het gezang des Lams, zeggende: Groot en wonderlijk zijn Uw werken, Heere, Gij almachtige God, rechtvaardig en waarachtig zijn Uw wegen, Gij Koning der heiligen!
[Openbaringen 5:8 En als Het dat boek genomen had, vielen de vier dieren en de vier en twintig ouderlingen voor het Lam neder, hebbende elk citeren en gouden fiolen, zijnde vol reukwerks, welke zijn de gebeden der heiligen.
9 En zij zongen een nieuw lied, zeggende: Gij zijt waardig dat boek te nemen, en zijn zegelen te openen; want Gij zijt geslacht, en hebt ons Gode gekocht met Uw bloed, uit alle geslacht, en taal, en volk, en natie;
10 En Gij hebt ons onzen God gemaakt tot koningen en priesteren; en wij zullen als koningen heersen op de aarde.
Openbaringen 14:2 En ik hoorde een stem uit den hemel, als een stem veler wateren, en als een stem van een groten donderslag. En ik hoorde een stem van citerspelers, spelende op hun citers;
3 En zij zongen als een nieuw gezang voor den troon, en voor de vier dieren, en de ouderlingen; en niemand kon dat gezang leren, dan de honderd vier en veertig duizend, die van de aarde gekocht waren.
Jvslooten schreef:Eerlijk gezegd, nee. Al die teksten die je aandraagt beschrijven visioenen die bol staan van symboliek, en ik zie geen reden om aan te nemen dat de citer niet ook een beeld is wat een diepere vervulling heeft. Of denk je dat de gebeden echt op gouden schalen worden bewaard, om vervolgens op een altaar verbrand te worden?
Ik heb nog even verder gezocht, maar ik ben nog niet één tekst tegengekomen over muziekinstrumenten in de hemel. Ontzettend veel over het psalmzingen en het loven en prijzen van God, dat wel, maar over instrumenten die daar bij gebruikt zouden worden heb ik (tot nu toe) niets gevonden. Nouja, bijna niets dan. Van één engel las ik dat hij luiten had (Jesaja 14:11), maar die werd samen met zijn luiten de hemel uit gegooid.
11 Uw trots ligt neergeworpen in het graf,
met de klank van uw luiten.
Jvslooten schreef:Eerlijk gezegd, nee. Al die teksten die je aandraagt beschrijven visioenen die bol staan van symboliek, en ik zie geen reden om aan te nemen dat de citer niet ook een beeld is wat een diepere vervulling heeft
Bambi schreef:Wordt er dan volgens jou met het zingen (wat steeds genoemd wordt in combinatie met de citers) ook wat anders bedoeld?
schelpje3 schreef:Er zullen geen mensen zijn met hun kwaliteiten, maar hun geest zal daar verblijven.
In Hebr. 12 staat dit nl: Tot de algemene vergadering en de Gemeente der eerstgeborenen, die in de hemelen opgeschreven zijn, en tot God, den Rechter over allen, en de geesten der volmaakte rechtvaardigen;
Het zijn verborgen dingen, en al het menselijke wat wij er aan toevoegen, is dus fout.
Jvslooten schreef:Ik denk dat het goed is als je deze hoofdstukken nog eens rustig op je laat inwerken. Zie event. ook de kanttekeningen op Openbaring 5:6-8, 14:2-3 (in het bijzonder kanttekening 7.) en 15:2-4 (in het bijzonder kanttekening 9.). Mocht je echt nog met vragen zitten daarna dan kunnen we altijd PB'en!
Hij zag ook een geslacht Lam staan met zeven ogen en zeven horen. Wat wil je daar nou mee zeggen?Bambi schreef:Ik heb geen vragen, voor mij is het duidelijk:
Johannes ZAG die citers en ZAG die mensen zingen.
En hij hoorde het ook.
Je hebt dus blijkbaar niet de moeite genomen om ze te lezen, jammer. Ik had een meer onderzoekende houding van jou verwacht.Bambi schreef:En als de kantekenaren er dan van uit gaan dat er geen muziekinstrumenten in de Hemel zijn.
Waarschijnlijk omdat het in de Bijbel ook niet staat bij de Nieuw-Testamentische gemeentes en er daarom maar een andere betekenis aan geven, daar kan ik niets aan doen.
Hoezo, 'lol'? Dat is geen lachertje Bambi! Dat zijn de zeven schalen vol van de toorn van de immerlevende God!Bambi schreef:En dan hebben we het nog niet eens over de bazuin gehad.
Jvslooten schreef:Je hebt dus blijkbaar niet de moeite genomen om ze te lezen, jammer. Ik had een meer onderzoekende houding van jou verwacht.
schelpje3 schreef:De eeuwigheid houdt nooit op. Er staat geen orgel, noch harp, noch drumstel!
Dat zijn menselijke verzinsels.
StillAwake schreef:Kijk je uit dat jijzelf niet net zo'n karikatuur van de hemel maakt als je anderen verwijt te doen?
God heeft ons hier heel weinig over verteld...
Probeer in elk geval niet je eigen smaak op Hem te projecteren.
StillAwake schreef:Kijk je uit dat jijzelf niet net zo'n karikatuur van de hemel maakt als je anderen verwijt te doen?
God heeft ons hier heel weinig over verteld...
Probeer in elk geval niet je eigen smaak op Hem te projecteren.
Daarmee is nog steeds niet gezegd dat het een zingen zal zijn zoals wij dat kennen.rotterdam schreef:gezongen wordt er wel, zelfs de tekst, de zangers en de muzikanten van het nieuwe lied zijn ons bekend ;
"de vierentwintig ouderlingen bogen zich vóór het Lam neer. Zij hadden elk een citer" en zongen;
Gij zijt waardig dat boek te nemen, en zijn zegelen te openen; want Gij zijt geslacht, en hebt ons Gode gekocht met Uw bloed, uit alle geslacht, en taal, en volk, en natie;
En Gij hebt ons onzen God gemaakt tot koningen en priesters; en wij zullen als koningen heersen op de aarde.
StillAwake schreef:Om onze westerse vierkwartsmaat met trapharmonium dus als de enige vorm van zingen te beschouwen (wat sommigen doen) is niet geheel juist...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten