Wil God Zich aan sommige verheerlijken?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Wil God Zich aan sommige verheerlijken?

Berichtdoor schelpje3 » 21 mar 2014 11:15

naamloos schreef:Grapje zeker :?:
Er wordt over zoveel onderwerpen verschillend gedacht. Laatst hoorde ik dat er 40.000 verschillende stromingen zijn.
Wat een geluk als je toevallig juist in die enige ware kerk geboren bent, die de volle waarheid kent.

Het gaat om Jezus, en dat je Hem volgt. De vruchten zeg maar.

Je begrijpt het dus niet.
Gezien de rood gemaakte zin.
Toeval bestaat niet!

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 21 mar 2014 11:21

schelpje3 schreef:En als iemand waarlijk bekeerd is, zal God zich aan diegene in alle volheid openbaren, dus dat verkeerde begrip is dan snel over.
Ik weet niet of je dat zo kan zeggen. Heel vaak gaat dat op, gelukkig, maar helaas zijn er nog heel veel -ik hoop waarlijk bekeerde- christenen die desondanks nog heel erg aan hun vlees kleven. Hebben we daar ten diepste ook niet allemaal last van? Dat als wij het goede willen doen, het kwade ons bijligt?

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 21 mar 2014 11:26

naamloos schreef:Grapje zeker
Er wordt over zoveel onderwerpen verschillend gedacht. Laatst hoorde ik dat er 40.000 verschillende stromingen zijn.
Wat een geluk als je toevallig juist in die enige ware kerk geboren bent, die de volle waarheid kent.
schelpje3 schreef:Je begrijpt het dus niet.
Gezien de rood gemaakte zin.
Toeval bestaat niet!
Denk je nou echt dat er maar 1 van de 40.000 de volle waarheid kent?
De geloofsbelijdenis is zo'n beetje de basis van het geloof, en die wordt door velen van de 40.000 onderschreven.
En daar staat niets in over over de uitverkiezing, zeg je van opstellers daarvan ook:
schelpje3 schreef:Als je niet gelooft in de Goddelijke uitverkiezing, Gods soevereiniteit, ben je ten diepste een vijand.
Want dat betekent dat je het dan beter weet en niet wil bukken onder Zijn Wil.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 21 mar 2014 11:29

Denk je nou echt dat er maar 1 van de 40.000 de volle waarheid kent?
Je maakt een grapje toch?

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 21 mar 2014 11:33

Jvslooten schreef:Je maakt een grapje toch?
Nee hoor geen grap, of denk jij dat de C.G K ('jouw' kerk toch?) de enige ware is?
Ik geloof dat God in al die 40.000 stromingen zijn kinderen heeft, en die vormen samen de Gemeente die het lichaam van Christus is.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 21 mar 2014 11:34

Teus schreef:Over die uitverkiezing zelf is reeds genoeg gesproken.
Het is een handvat voor dergelijke mensen dat als ze niet wedergeboren worden, God de schuld kunnen geven, daar lijkt het op. Zoals het geïnterpreteerd wordt is het een leugen.
Dus daar wil ik het niet over hebben.

jamillah schreef:Dergelijke mensen, deze dergelijke mensen zijn net als jij schepselen van de Heere Die jij zo zegt te dienen dus een beetje vriendelijker mag het wel.. :(

Mijn excuses als het beroerd overgekomen is, het is niet de bedoeling geweest.

jamillah schreef:Dat is fijn discussiëren met iemand die het bij voorbaat al ergens niet over wil hebben :shock: Ben je snel uitgepraat :wink:

Er is recent over de uitverkiezing gesproken, de bijgevoegde link geeft hier duidelijk uitleg over.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 21 mar 2014 11:35

naamloos schreef:Nee hoor geen grap, of denk jij dat de C.G K ('jouw' kerk toch?) de enige ware is?
Ik geloof dat God in al die 40.000 stromingen zijn kinderen heeft, en die vormen samen de Gemeente die het lichaam van Christus is.

Ik geloof dat De Kerk groter is dan die 40.000 stromingen ieder voor zich.
En bij die 40.000 stromingen zit er niet één die perfect is.
En mocht er een perfecte tussen zitten verliest die zijn perfectie op het moment dat er iemand lid wordt...

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 21 mar 2014 11:37

StillAwake schreef:Ik geloof dat De Kerk groter is dan die 40.000 stromingen ieder voor zich.
En bij die 40.000 stromingen zit er niet één die perfect is.
En mocht er een perfecte tussen zitten verliest die zijn perfectie op het moment dat er iemand lid wordt...
Helemaal mee eens :D :D :D

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 21 mar 2014 13:15

naamloos schreef:Denk je nou echt dat er maar 1 van de 40.000 de volle waarheid kent?

Zet eens een andere bril op, wat minder gekleurd, want dat zegt helemaal niemand hier!
Soms weet ik helemaal niet in welke kerk iemand gaat en kan ik van harte een posting onderschrijven. Dan maakt het niet uit of het de CGK in Urk of de Ger Gem in Enschede is, bij wijze van spreken.
Het gaat niet om het naambordje naast de ingang, het gaat om het verkondigde Woord!

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 21 mar 2014 13:37

schelpje3 schreef:Zet eens een andere bril op, wat minder gekleurd, want dat zegt helemaal niemand hier!
Soms weet ik helemaal niet in welke kerk iemand gaat en kan ik van harte een posting onderschrijven. Dan maakt het niet uit of het de CGK in Urk of de Ger Gem in Enschede is, bij wijze van spreken.
Het gaat niet om het naambordje naast de ingang, het gaat om het verkondigde Woord!
Maar gemeentes die de uitverkiezing anders zien als jij, die zijn ''die willen niet bukken onder Gods wil en zijn ten diepste een vijand''.
Als dat geen gekleurde bril is dan weet ik het niet meer. geen smileys, dus je mag deze reactie als serieus beschouwen

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 21 mar 2014 13:43

naamloos schreef:Maar gemeentes die de uitverkiezing anders zien als jij, die zijn ''die willen niet bukken onder Gods wil en zijn ten diepste een vijand''.
Als dat geen gekleurde bril is dan weet ik het niet meer. geen smileys, dus je mag deze reactie als serieus beschouwen

Het gaat er niet om of iemand iets anders ziet als ik.
Het gaat erom wat er over in Gods Woord staat en dat kun je dan voor jezelf veel breder maken dan het is.
De toeleidende weg is smal. Wij kunnen trachten er een rijtje tegels naast te leggen, maar het zal niet baten uiteindelijk.

Een smiley gebruiken is leuk en nuttig als het iets toevoegt, bijv een knipoog om het luchtiger maken. Maar telkens 3 x 3 smileys, is nogal irritant en niemand kan nog eruit opmaken of je iets nu serieus bedoelt of niet.

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 21 mar 2014 13:49

We zitten nu toch weer in het stukje uitverkiezing.
Wij hebben de geopenbaarde wil van God, in Zijn Woord.

Zondag zei de dominee over het werk van de Zaligmaker:
Pas op dat je het niet vanzelfsprekend maakt!
Pas op dat je het niet onmogelijk maakt!

Aan beide is een groot gevaar, en ik denk soms wel eens dat het onmogelijk maken heel rechtzinnig kan lijken, maar pas op dat je het grote offer van de Heere Jezus niet te klein acht!
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 21 mar 2014 13:52

schelpje3 schreef:Het gaat er niet om of iemand iets anders ziet als ik.
Het gaat erom wat er over in Gods Woord staat en dat kun je dan voor jezelf veel breder maken dan het is.
De toeleidende weg is smal. Wij kunnen trachten er een rijtje tegels naast te leggen, maar het zal niet baten uiteindelijk.
Jaja, maar degenen die het anders zien dan jij halen het ook uit de bijbel.
Dingen worden nou eenmaal verschillend geïnterpreteerd, dat is iets anders dan op eigen houtje iets breder maken.
Zoals ik het zie maak jij de dingen voor jezelf en anderen smaller dan het is.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 21 mar 2014 14:01

naamloos schreef:Jaja, maar degenen die het anders zien dan jij halen het ook uit de bijbel.
Dingen worden nou eenmaal verschillend geïnterpreteerd, dat is iets anders dan op eigen houtje iets breder maken.
Zoals ik het zie maak jij de dingen voor jezelf en anderen smaller dan het is.

Ik maak niks smaller dan het is, dat kan ik niet.
Het is zoals het is!
Mona verwoordt het heel goed hierboven:

Van harte mee eens!

Om terug te keren naar het begin, dat velen de uitverkiezing onder de tafel willen vegen, omdat het uitgelegd wordt als wreed, doet de Heere tekort in Zijn borgtochtelijk werk.
Het is niet wreed, het is als troost.
God kiest niet naar willekeur, noch naar kerkverband, Hij sorteert ook niet in niet-refo/wel-refo.
Dat willen ze je op een forum wijsmaken.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 21 mar 2014 14:07

schelpje3 schreef:Ik maak niks smaller dan het is, dat kan ik niet.
Het is zoals het is!
Mona verwoordt het heel goed hierboven:

Van harte mee eens!
Maar Mona zegt niet: Als je niet gelooft in de Goddelijke uitverkiezing, Gods soevereiniteit, ben je ten diepste een vijand.
Want dat betekent dat je het dan beter weet en niet wil bukken onder Zijn Wil.

Je kan het inderdaad niet smaller maken dan het is gelukkig, zoals ik het zie heb je een te smalle interpretatie.
En ik baseer me ook op de bijbel dussssssssssss.....!!!

Terug naar “Archief”