Waarom besta ik?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 19 aug 2003 15:25

trijntjejohanna schreef:ik vraag het mij ook wel eens af

Waarom? Ik ben blij dat ik leef!!!!
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 aug 2003 15:28

ik niet altijd

Chloë

Berichtdoor Chloë » 19 aug 2003 15:34

hijwel schreef:

Altijd?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 aug 2003 15:35

Het lijkt me wel makkelijk om dood te zijn. Niet dat ik zelfmoord wil plegen, maar het lijkt allemaal zo nutteloos (zoals Prediker ook zegt).

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 aug 2003 15:35

Er zijn mensen die liever niet leven omdat ze een niet echt bepaald fijn leven (hebben, gehad). Kijk maar eens naar mensen die sexueel misbruikt zijn, die lopen echt wel met de vraag rond: Waar en waarom leef ik nog? Of mensen die een enorme minderwaardigheidscomplex hebben. Mensen die verslaafds zijn (denk bijvoorbeeld aan: drugs, alcohol, etc.).

En soms kunnen wij dat helemaal niet voorstellen.

Zelf heb ik twee jaar rondgelopen met de gedachten: Waar leef ik nog voor. Waarom?

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 19 aug 2003 15:36

trijntjejohanna schreef:ik niet altijd

Ben je dan niet blij dat je ooit op aarde bent gekomen?
Ik wil ook wel eens wat overslaan in mijn leven. Maar ben wel harstikke dankbaar dat ik op aarde mag zijn. Dat ik al een klein beetje van de liefde mag merken, die straks in overvloed zal zijn in de hemel!

Wat mis je dan? Ik weet dat God het waard vindt dat ik op deze aarde leef! en jij?

Je hoeft mij niet te antwoorden hoor als je dat niet wilt. Maar als je maar wel nadenkt over het echte doel van je leven: God eren. Dan weet je zeker dat jij het leven waard ben. Want dan leef je voor Hem!

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 19 aug 2003 15:36

ik lang niet altijd. Hoe zou je dat ook kunnen, als je als christen in een gevallen wereld leeft?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 aug 2003 15:36

Lalage schreef:Het lijkt me wel makkelijk om dood te zijn. Niet dat ik zelfmoord wil plegen, maar het lijkt allemaal zo nutteloos (zoals Prediker ook zegt).

precies dat denk ik dus soms ook best wel eens!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 aug 2003 15:38

Wat zal het dan mooi zijn, straks voor goed bij God te mogen zijn. Geen ellende, geen pijn, geen ziekte etc.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 19 aug 2003 15:40

Chloë schreef:
hijwel schreef:

Altijd?

Ja eigenlijk wel, ik heb wel eens dat ik stukken wil overslaan. Maar dan mag ik vooruit kijken! Tuurlijk verlang ik wel naar de hemel, maar dat wil nog niet zeggen dat ik niet blij ben dan ik leef! Waarom leef ik?
Omdat God wil dat ik voor Hem leef op aarde!
Laatst gewijzigd door hijwel op 19 aug 2003 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Chloë

Berichtdoor Chloë » 19 aug 2003 15:41

Het leven is het leven waard omdat Hij leeft. Het is zo, maar ik kan er niet altijd wat mee.

Het zal ook wel aan je karakter liggen. Ik wou dat ik zo optimistisch er naar kon kijken als jij, Hijwel!
Laatst gewijzigd door Chloë op 23 aug 2003 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 19 aug 2003 15:43

hijwel schreef:

Ik wil ook wel eens wat overslaan in mijn leven. Maar ben wel harstikke dankbaar dat ik op aarde mag zijn. Dat ik al een klein beetje van de liefde mag merken, die straks in overvloed zal zijn in de hemel!

Wat mis je dan? Ik weet dat God het waard vindt dat ik op deze aarde leef! en jij?

Je hoeft mij niet te antwoorden hoor als je dat niet wilt. Maar als je maar wel nadenkt over het echte doel van je leven: God eren. Dan weet je zeker dat jij het leven waard ben. Want dan leef je voor Hem!

ja maar dat wil niet zeggen dat ik het altijd fijn vind om te leven

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 19 aug 2003 15:53

Chloë schreef:Hier op de muismat staat 'life is worth living because Jesus is alive'. Het is zo, maar ik kan er niet altijd wat mee.

Het zal ook wel aan je karakter liggen. Ik wou dat ik zo optimistisch er naar kon kijken als jij, Hijwel!

Heb je denk ik wel gelijk in. Ik heb 1 supper eigenschap en dat is mij optimisme! Maar ik kan zelf de vraag: waarom leef ik? niet begrijpen, omdat je weet dat je leeft voor God!

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 19 aug 2003 15:54

trijntjejohanna schreef:
hijwel schreef:

ja maar dat wil niet zeggen dat ik het altijd fijn vind om te leven

Fijn vinden is iets anders, maar als je de vraag stelt: Waarom leef ik?
Ik denk niet dat je deze vraag hoeft te stellen omdat je weet dat je leeft voor God! Is dat niet de moeite? Hij die zoveel voor je overheeft en overheeft gehad?

Europeaan

Berichtdoor Europeaan » 19 aug 2003 16:02

Zolang je leeft, heb je kennelijk een taak op aarde. En dan ook nog eens als christen! Dat is toch de moeite waard! En een makkelijk/leuk leven wordt ons niet beloofd; wij hebben onszelf daarvan in het paradijs beroofd.

En toch mogen we een klein schakeltje zijn om God en onze medemens blij te maken.

Misschien gewaagd, maar zelfs onze bijdragen op dit forum zijn daar een voorbeeld van. Hoeveel mensen lezen jullie bijdragen niet, en worden daardoor aan het denken gezet...!

Terug naar “Archief”