Jvslooten schreef:[
Ik vind het niet hypocriet hoor, maar ik weet dat veel mensen daar anders over denken. Het hangt echter wel samen met mijn eigen keuze inderdaad. Zoals ik bewust kies voor het èèn, kies ik ook bewust voor het ander. Ik spreek wel eens mensen die vragen of als ik ziek zou zijn ik dezelfde keuzes zou maken, maar dat vind ik een verkeerde benadering. Je kunt zulke beslissingen juist beter maken op het moment dat je er relatief rationeel naar kan kijken dan op het moment dat je emotioneel enorm door elkaar geschud wordt. Mocht ik te maken krijgen met orgaanfalen, dan hoop ik dat er tegen die tijd een deugdelijk bionisch alternatief is. Iets waar veel meer toekomst inzit dan in orgaandonatie, trouwens. Het donorsysteem zal namelijk nooit aan de vraag die er is vanuit de 'markt' kunnen voldoen. Mocht bovengenoemde (nog) niet beschikbaar zijn dan wordt het tijd dat ik mijn rentmeesterschap afleg. Er is een tijd om te planten en een tijd om het geplante uit te trekken.
ik denk inderdaad, net wat Teus zegt, dat met rentmeesterschap wat anders bedoeld wordt dan hoe ben je met je eigen lichaam omgegaan. ( wat, bij leven, wel goed voor gezorgd moet worden natuurlijk )
Eerder met je talenten, je gaven, de kansen om mensen over Jezus te vertellen, maar ook met de aarde, Gods Schepping.
Ik denk niet dat het dan uitmaakt of er nog een long in je lichaam zit. We krijgen toch een nieuw lichaam. Als het iemand anders een langer leven heeft gegeven.....en in dat langere leven God hebben leren kennen...
Maar verder alle respect voor je standpunt natuurlijk.
En iedereen is er vrij in.