De vloek voor het nageslacht

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: De vloek voor het nageslacht

Berichtdoor Marnix » 04 mar 2014 12:13

Er is zeker nogal wat gebeurd. Het ging mij er om dat "de afloop der wateren" niet gaat over het eindigen (aflopen) van het geslacht van Ruben (zoals je verder ook uitwerkt in je laatste reactie). Ik lees geen vloek over het geslacht van Ruben, alleen een straf voor Ruben dat hij niet de voortreffelijkste zal zijn.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 04 mar 2014 12:20

Bij Ruben is de straf later verzacht. Hij heeft echter wel zijn eerstgeboorterecht verloren.
Dan moet je dat snellijk aflopen der wateren anders verstaan denk ik.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 04 mar 2014 13:35

Henry zegt:

The character fastened upon Reuben, for which he is laid under this mark of infamy, is that he was unstable as water. (1.) His virtue was unstable; he had not the government of himself and his own appetites: sometimes he would be very regular and orderly, but at other times he deviated into the wildest courses. Note, Instability is the ruin of men’s excellency. Men do not thrive because they do not fix. (2.) His honour consequently was unstable; it departed from him, vanished into smoke, and became as water spilt upon the ground. Note, Those that throw away their virtue must not expect to save their reputation.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”