Jezelf vergeven

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mona
Majoor
Majoor

Re: Jezelf vergeven

Berichtdoor mona » 15 feb 2014 13:05

Teus schreef:Corrie ten Boom schreef eens: Als je de genade ontvangen hebt dan gooit God al je zonden in het meer van vergetelheid en zet Hij er een bordje bij”Verboden te vissen”.
In de reacties van de vragenrubriek staat het volgende over het vergeten:

Inderdaad, er staat 'in de diepte der zee' en ook: 'Hij gedenkt ze niet meer'.
Er staat niet dat de Heere de zonden vergeet, maar: Hij gedenkt ze niet meer!
Het is duidelijk dat vergeten niet betekent 'niet meer herinneren' maar 'niet meer mee rekenen'.
Vergeten en alwetendheid sluiten elkaar uit, daar kan geen misverstand over zijn.
Als Paulus zegt dat hij vergeet wat achter hem ligt Fil. 3:14 dan bedoelt hij ook niet dat hij het zich niet meer herinnert.
Hij haalt het zelf weer aan o.a. als hij zegt dat hij de grootste van alle zondaren is, en dat hij het in onwetendheid gedaan heeft.
Vergeten of niet meer gedenken houdt in dat er niet meer mee gerekend wordt.

God rekent er niet meer mee, dat is de troost voor Gods kind.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 15 feb 2014 14:50

Het doet niets van mijn betoog af, je denkt te klein van Gods Genade.
Volgens jou heeft Corrie ten Boom het ook niet helemaal begrepen.

Wil dat zeggen dat je God niet hoeft te geloven?
Wij zijn in Jezus Christus een nieuwe schepping.
God ziet je als Heilig, wil je dat bewust schenden?
Zei Christus niet aan het kruis “Het is volbracht” Hij heeft de drinkbeker met onze zooi leeggedronken en geleden aan het kruis. Het lijden aan het kruis deed Hij zonder er ook maar aan te denken om het liever niet te willen maar de drinkbeker viel Hem zwaar en vroeg Zijn Vader of deze voorbij mocht gaan. Weet je hoe erg, zo onbeschrijflijk gruwelijk,
nee we hebben er geen notie van maar Hij zweette bloed, is dat niet voldoende geweest? Wil je zelf ook nog even boeten? Dan neem je Zijn Verlossingswerk niet serieus.

Je schreef:
Vergeten en alwetendheid sluiten elkaar uit, daar kan geen misverstand over zijn.
Als ik mijn zonden gedenk gaat het ten koste van mijn relatie met God, daar kan geen misverstand over zijn.

Is het niet dat we de tijd die we aan onze zonden besteden weggegooide tijd is die we hadden moeten gebruiken om tot Gods eer te zijn? God wil toch dat we een afspiegeling zijn Van Jezus Christus? Of wil jij er uitzonderingen op maken en af en toe niet doen wat God wil.

Jij wilt steeds opnieuw je zonden gedenken en zoekt een excuus om het te kunnen doen.

VERGETEN
1) Afleren 2) Afmaken 3) In onbruik geraakt 4) Kennis kwijtraken 5) Nagelaten 6) Nalaten 7) Niet onthouden 8) Niet meer wetend 9) Niet aan denken 10) Niet opgehaald 11) Overslaan 12) Ontgaan 13) Onopgemerkt 14) Omitteren 15) Onbekend 16) Uit het geheugen verdwenen 17) Uit de herinnering verdwenen 18) Verleerd 19) Verleren 20) Verzetten 21) Verzuime

2 Kor 5:17
17 Daarom ook is iemand die één met Christus is, een nieuwe schepping. Het oude is voorbij,
het nieuwe is gekomen. 18 Dit alles is het werk van God.

Fil 2
Doe alles zonder morren en tegenspreken, 15 opdat u zuiver en smetteloos bent, onberispelijke kinderen van God te midden van een verdorven en ontaarde generatie, waartussen u schittert als sterren aan de hemel. 16 Houd daarbij vast aan het woord dat leven brengt. Dan kan ik op de dag van Christus trots zijn omdat ik me niet voor niets heb ingespannen en afgemat. 17 Ook al zou mijn bloed als een offer worden uitgegoten, samen met het offer dat u brengt door de dienst van uw geloof, toch ben ik vol vreugde, samen met u allen. 18 Wees dus ook vol vreugde, samen met mij.

Kol. 2:6
6 Volg de weg van Christus Jezus, nu u hem als uw Heer aanvaard hebt. 7 Blijf in hem geworteld en gegrondvest, houd vast aan het geloof dat u geleerd is en wees vervuld van dankbaarheid. 8 Wees op uw hoede en laat u niet meeslepen door holle en misleidende theorieën die op menselijke tradities zijn gebaseerd en zich richten op de machten van de wereld en niet op Christus. 9 Want in hem is de goddelijke volheid lichamelijk aanwezig, 10 en omdat u één bent met hem, het hoofd van alle machten en krachten, bent ook u van die volheid vervuld.

Zonden is een macht van de wereld.

Hebr. 10
‘Aan hun zonden en hun wetteloosheid zal ik niet meer denken.’ 18 Waar dat alles vergeven is, daar is geen offer voor de zonde meer nodig.

Je hebt mijn schrijven, die overigens aan een ander bedoeld was, niet helemaal begrepen denk ik.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 15 feb 2014 16:25

Teus schreef:Je hebt mijn schrijven, die overigens aan een ander bedoeld was, niet helemaal begrepen denk ik.
Het is nu heel duidelijk hoor, dank je.
Het is alleen zo lastig discussiëren met die sarcastische verdachtmakingen.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 15 feb 2014 19:18

Teus schreef:Je hebt mijn schrijven, die overigens aan een ander bedoeld was, niet helemaal begrepen denk ik.
mona schreef:Het is nu heel duidelijk hoor, dank je.
Het is alleen zo lastig discussiëren met die sarcastische verdachtmakingen.

Je hebt het mis Mona als je sarcasme bespeurd heb wil ik me bij deze verontschuldigen, het is absoluut niet zo bedoeld.
Helaas constateer ik het bij jou wel.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 17 feb 2014 20:11

Ik vond het vroeger heel moeilijk om mezelf te vergeven. Ik vergaf mezelf nooit iets, en zo was ik hard voor mezelf.

Toen ik enorm werd aangevallen door satan over iets wat ik gedaan had, zei een vriend ineens. Vergeef jij jezelf wel?

Toen mocht ik dat gaan leren. Ik vind het wel goed dat dit topic er is, want dit is wel een esensieel punt. Een punt waar de duivel niet tussen moet komen. Als je jezelf niet vergeeft staat de duivel wel klaar om je aan te klagen. Vergeef jezelf, zoals God jou vergeven heeft.

Mvg.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 17 feb 2014 21:09

Teus schreef:Corrie ten Boom schreef eens: Als je de genade ontvangen hebt dan gooit God al je zonden in het meer van vergetelheid en zet Hij er een bordje bij”Verboden te vissen”.

Ja geweldig. Ze had ook een voorbeeld dat ze als kind een vaas kapot had gemaakt en dat vond ze heel erg en ze huilde en zei tegen haar moeder dat het haar zo speet. Nou zei die moeder, het is goed hoor. Toen zei ze: als ik nou weer de volgende dag naar haar toe was gegaan en weer was gaan huilen hoe erg het toch niet was had ze het alleen maar vervelend gevonden, het was immers allang vergeven.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 17 feb 2014 22:31

xsidd schreef:Ik vond het vroeger heel moeilijk om mezelf te vergeven. Ik vergaf mezelf nooit iets, en zo was ik hard voor mezelf.

Toen ik enorm werd aangevallen door satan over iets wat ik gedaan had, zei een vriend ineens. Vergeef jij jezelf wel?

Toen mocht ik dat gaan leren. Ik vind het wel goed dat dit topic er is, want dit is wel een esensieel punt. Een punt waar de duivel niet tussen moet komen. Als je jezelf niet vergeeft staat de duivel wel klaar om je aan te klagen. Vergeef jezelf, zoals God jou vergeven heeft.

Mvg.

Sorry xsidd, ik kan het totaal niet plaatsen.
Ik heb mezelf niets te vergeven omdat ik dat niet kan, alleen God kan zonden vergeven

xsidd schreef:Als je jezelf niet vergeeft staat de duivel wel klaar om je aan te klagen. Vergeef jezelf, zoals God jou vergeven heeft.

Alleen als je ze bij God brengt klaagt satan je niet meer aan. Je kunt ook in de wapenrusting gaan en satan in de naam van Jezus Christus wegjagen. In Hem zijn we overwinnaar en zijn zelf tot niets in staat, we kunnen zelf niets tegen satan.
Als je jezelf gaat vergeven, afgezien dat het fout is en daardoor blijft het ook, zal je het iedere keer weer moeten doen omdat je jezelf er aan herinner. Het is niet door satan in dat geval, we schuilen vaak makkelijk achter satan maar door je zonden te gedenken geef je hem grond om zich te manifesteren. Als je in de fout gaat wil God dat je bij Hem komt Hij kan ze vergeven.Ze zijn allemaal al vergeven maar om je inderdaad te beschermen tegen satan.

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 17 feb 2014 22:40

Boerin schreef:Ja geweldig. Ze had ook een voorbeeld dat ze als kind een vaas kapot had gemaakt en dat vond ze heel erg en ze huilde en zei tegen haar moeder dat het haar zo speet. Nou zei die moeder, het is goed hoor. Toen zei ze: als ik nou weer de volgende dag naar haar toe was gegaan en weer was gaan huilen hoe erg het toch niet was had ze het alleen maar vervelend gevonden, het was immers allang vergeven.

Inderdaad Boerin het is die geweldige Genade die God ons door Zijn onmetelijke Liefde geeft, de vergeving van de zonden door de gaven van Zijn Zoon. wat kunnen wij hier van af of toe doen? We zouden God niet serieus nemen.
Het is een zegen dat we het zo mogen zien.
Dit is geen gebondenheid meer, dit is vrijheid, vrij in Jezus Christus onze Heiland.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 18 feb 2014 00:31

@Teus

Misschien ben ik niet goed overgekomen. Ik bedoel dat als je zondigd, en daarmee naar God gaat en dat belijd, en vergeving vraagd, is het ook de bedoeling dat je daarna jezelf vergeeft.

Zo bedoel ik dat;)

Ik ben het met je eens, dat als je het terug brengt bij God dat rust geeft, maar dat is niet de eind oplossing mijns inziens.

Met vriendelijke groet.

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 18 feb 2014 11:40

xsidd schreef:@Teus

Misschien ben ik niet goed overgekomen. Ik bedoel dat als je zondigd, en daarmee naar God gaat en dat belijd, en vergeving vraagd, is het ook de bedoeling dat je daarna jezelf vergeeft.

Zo bedoel ik dat;)

Ik ben het met je eens, dat als je het terug brengt bij God dat rust geeft, maar dat is niet de eind oplossing mijns inziens.

Met vriendelijke groet.

@Xsidd, als ik in de fout ga, b.v. ik heb een kwade gedachte of roddel over iemand dan Geeft de Geest me daar een ontevreden gevoel over, wellicht ken je dat ook. Dan denk ik tjonge waarom doe ik dat nu weer, en moet het bij God belijden en als ik iemand bewust gekwetst heb vergeving vragen. Dan is het totaal over en goed, veelal maakt God je toch weer blij met zulke "kleine"dingen en weet je dat het weer vlak ligt tussen God en jou. God wordt dan alleen maar groter. Het enige wat zou kunnen tellen is dat ik mezelf bestraf maar zie dat echt niet als jezelf vergeven. De bijbel spreekt er ook nergens over. Als God het vlak maakt geeft Hij altijd weer iets mee, Liefde, Vertrouwen of Zijn nabijheid. Daaruit kun je opmaken dat het voor God goed zit, er hoeft niets meer te gebeuren.

Xsidd kun en wil je me vertellen wat je doet en beleefd als je bovenstaande zou overkomen. aangaande het jezelf vergeven?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 18 feb 2014 14:46

Teus schreef:Marnix
Laten we voorop stellen dat een benadering van mensen niet te vergelijken is met dergelijke discussies op dit forum.

8 Wanneer wij met Christus zijn gestorven, geloven we dat we ook met hem zullen leven, 9 omdat we weten dat hij, die uit de dood is opgewekt, niet meer sterft. De dood heeft geen macht meer over hem. 10 Hij is gestorven om een einde te maken aan de zonde, voor eens en altijd; en nu hij leeft, leeft hij voor God. 11 Zo moet u ook uzelf zien: dood voor de zonde, maar in Christus Jezus levend voor God. 12 Laat de zonde dus niet heersen over uw sterfelijke bestaan, geef niet toe aan uw begeerten. 13 Stel uzelf niet langer in dienst van de zonde als een werktuig voor het onrecht, maar stel uzelf in dienst van God. Denk aan uzelf als levenden die uit de dood zijn opgewekt en stel uzelf in dienst van God als een werktuig voor de gerechtigheid. 14 De zonde mag niet langer over u heersen, want u staat niet onder de wet, maar leeft onder de genade.

Stel, ik loop samen met jou ergens en ik sta door een of andere reden op je tenen en het doet je goed zeer. Ik vind het vervelend natuurlijk en bied mijn excuses aan. Jij zegt, ja doet wel pijn maar zal wel weer over gaan maar het is goed joh. De volgende dag kom ik bij je en zeg dom he van gisteren toen ik op je tenen stond. Jij zegt, ach ja maar daar hebben we het al niet meer over. De volgende dag kom ik weer en begin er over, jij zegt, ik wil het er niet meer over hebben. Maar toch, ik kom de volgende dag weer, jij zegt, nu word ik het wel zat, ik zei toch dat ik het er niet meer over wilde hebben? Wellicht ga je me de volgende keer met stemverheffing toespreken. Hier is het duidelijk dat ik je niet vertrouw dat je het me vergeven heb of ik wil aandacht trekken, vind mezelf zielig.
Zo doen we ook bij God, erop terug komen waar God het niet meer over wilt hebben.

Het is geen feit dat als een Bijbels persoon iets meemaakt dat wij dat ook moeten doen of moeten beleven. Het is niet zo dat deze mensen zonder zonden waren. We kijken veel wat discipelen en apostelen doen, ik denk dat we moeten kijken wat God van ons wilt.

Als je zonden vergeven zijn dan ben je in Christus, Christus is dan in ons. Dan heeft Hij in mensen een welbehagen, ongelooflijk maar God ziet een begenadigde als Heilig in Jezus Christus. Het kan ook eigenlijk niet anders want je zonden zijn vergeven. God ziet er niet meer op terug, dat heeft Hij ook beloofd en Hij is te Heilig om zonden aan te kunnen zien.
Gods verlangen is dat we op Jezus lijken, Hij was zonder zonden.

Als je God vraagt om kracht door de Heilige Geest om dit te verstaan, dan krijg je een heel
ander leven.

Proces zeg je? Corrie ten Boom schreef eens: Als je de genade ontvangen hebt dan gooit God al je zonden in het meer van vergetelheid en zet Hij er een bordje bij”Verboden te vissen”.

Het is dus niet goed dat je er zelf op terug kijkt, zeker, je wordt er mee geconfronteerd, zo noem ik het maar, maar God wil dan niet dat we er mee blijven lopen maar direct bij Hem komen. God gebruikt het om ons dichter bij Hem te krijgen. Wel vaker gehad hoor dat ik het zo benauwd kreeg alsof mijn strot dicht geknepen werd. Dan helpt de wapenrusting niet en ook niet in de autoriteit van Jezus te gaan staan, nee je gaat het niet redden, dan heb je God direct nodig. Hij wil je dan weer bij Zich hebben, dan wil Hij het je weer vergeven en zegt Hij weer Ik heb het je toch beloofd, vertrouw nou eens meer op Mij. En dan gaat Hij het met je maken, dan heb je het weer beter als voorheen, dat is groeien in geloof.

Heb je wel eens gehad Marnix, dat je voelt dat er iemand naar je kijkt, dat ken je wel he? Ook wel eens dat God naar je kijkt? Dat geeft een ander gevoel hoor, dan ervaar je Zijn zorg, liefde en Zijn nabijheid, en wil je spontaan tot Hem gaan. Niet om te bidden of te danken, nee om te vertellen wat je ervaart en het Hem te vertellen hoe blij je er van wordt. Of als je uit een koele ruimte naar buiten gaat waar het warm is en de warmte over je heen valt? Dat je zo Gods zorg als een deken over je heen voelt en zijn nabijheid, liefde en trouw ervaart? Dat als je omhoog kijkt direct huilt van vreugde? Dit is bij mij weg als ik over mijn zonden zit te miepen, God kan geen goede relatie met iemand hebben die God niet vertrouwd op Zijn belofte.

Lieve mensen waar zijn die relaties met God toch? Ik heb destijds een topic gemaakt over een leven met God, wilde samen God groot maken maar was niet naar verwachting.
Wat verwachten we van God? Een nabij leven waarin Hem danken voor Zijn Liefde, genade en de gave van Zijn Zoon? Zijn aanwezigheid, trouw en de wetenschap dat we altijd bij Hem mogen komen? Dat we het uit mogen schreeuwen “ik weet dat mijn Verlosser leeft”? Of ……..vele malen dezelfde zonde laten vergeven?
Waar denk je dat God meer een welbehagen in heeft?

Geloof je echt Marnix dat God het wilt en ingeeft dat je zo met je zonde omgaat?

Ik denk inderdaad niet dat God dat wil, ik stel alleen dat het zo vaak wel in mensen werkt. Je voorbeelt van bij iemand op de tenen staan is dan misschien iets te klein. Als iemand enorme fouten heeft gemaakt die grote gevolgen hadden ligt dat denk ik wel wat anders. God zegt: Ik vergeef je. Maar daarmee is het verleden in je mensenhoofd nog niet weg. Je gaat niet fluitend verder alsof er iets is gebeurd. Er zijn aanvechtingen. De vergeving van God is geen langdurend proces maar de acceptatie, het vergeten (voor zover dat kan), dat kan lang duren.... dat bedoelde ik.... Ik wees op Paulus om dat aan te geven. Hij wist dat hij vergeven was maar worstelde nog wel met zijn verleden. Die twee sluiten elkaar niet uit.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Bambi

Berichtdoor Bambi » 18 feb 2014 15:04

Dit werkt allemaal wel bij kleinere zonden, maar niet bij grotere.
Als je als man je vrouw bedrogen hebt en je vraagt vergeving aan God en aan je vrouw, dan ben je er nog lang niet.
Dan is het te hopen dat je die zonde nog vaak herinnert, want anders kun je je huwelijk wel vergeten.

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 18 feb 2014 16:42

Marnix schreef:
Ik denk inderdaad niet dat God dat wil, ik stel alleen dat het zo vaak wel in mensen werkt. Je voorbeelt van bij iemand op de tenen staan is dan misschien iets te klein. Als iemand enorme fouten heeft gemaakt die grote gevolgen hadden ligt dat denk ik wel wat anders. God zegt: Ik vergeef je. Maar daarmee is het verleden in je mensenhoofd nog niet weg. Je gaat niet fluitend verder alsof er iets is gebeurd. Er zijn aanvechtingen. De vergeving van God is geen langdurend proces maar de acceptatie, het vergeten (voor zover dat kan), dat kan lang duren.... dat bedoelde ik.... Ik wees op Paulus om dat aan te geven. Hij wist dat hij vergeven was maar worstelde nog wel met zijn verleden. Die twee sluiten elkaar niet uit.

Zeker hebben we allemaal last van aanvallen van satan ook al heeft God gezegd dat Hij alles vergeven heeft. Die komen van buiten af en is grond voor satan. Als hij ons weer die foute gedachten geeft, over het geen wat we destijds fout gedaan hebben, kunnen en mogen we hem wegjagen. Als hij weer gaat en we distantiëren ons er van dan is het goed, voor God ook. We hoeven er niet meer op terug te komen en zelfs niet te belijden want je hebt niets fout gedaan. Van destijds heeft God al vergeven. Het zou mooi zijn als je Hem daarvoor in zo’n geval weer dankt.

Toch ben ik dan van mening dat het geloof van Paulus op dat punt te klein was. Zeker voor het een heb je meer geloof nodig als het andere.

Ik had vroeger, zacht uitgedrukt, een zwak voor vrouwen, in dienst van satan. Als ik nu een reclamezuil passeer is het goed mogelijk dat ik een half geklede, zo niet bijna geheel ontklede dame tegen kom. Door de kracht van de Heilige Geest ben ik er tegenop gewassen maar als ik mijn gedachten over die vrouw weer zijn vrije loop laat dan zondig ik weer opnieuw en moet het belijden maar niet meer de zonden van destijds waardoor satan zo actief is.

Toch Marnix als God zegt dat je alles vergeven is, dat je geheiligd ben in Jezus Christus dan is het toch een stukje ongeloof, niet dat ik dat wel altijd heb hoor, maar God heeft het toch beloofd?
Eigenlijk twijfel je een beetje aan Zijn belofte toch?
God ziet Jezus Christus in ons, Hij ziet onze zonden echt niet. Satan vecht ook niet tegen ons hij vecht tegen Jezus die in ons is.
Er is een verschil of het alleen jezelf, persoonlijk aangaat of dat je meerdere mee getrokken hebt in je zonden. Voor je zelf kan het helemaal klaar zijn voor God.
Het wordt anders als je b.v. gaat scheiden, om welke reden dan ook, is nu niet belangrijk, als je vrouw die je verlaten heeft b.v. verslaafd raakt door deze ellende of in geldproblemen en de kinderen losgelaten worden en wellicht op het verkeerde pad. Dan kan je het persoonlijk voor God gebracht hebben en is het voor jou hersteld maar je vrouw en kinderen, het is onherstelbaar, tenzij ze allen van God worden. Dan zit je continu in de confrontaties. Weet je hoeveel grond satan dan heeft. Dan heb je des te meer God nodig anders ga je er kapot aan. Dan moet je een groot geloof hebben wil je ervaren dat God het je toch vergeven heeft. Maar toch bij God is het mogelijk.

Dan kan het ook nog met ernstige psychische ziektes Dat is helemaal moeilijk.

Als ik mijn zonden terug zie en er dus mank aan ga, dan belijd ik het dat mijn geloof te klein is en niet die zonden, begrijp je? Een te klein geloof is een zonde en dat wil ik dan weer belijden bij God. Die zonden, daar heb ik het met Hem al over gehad.

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 18 feb 2014 17:33

Bambi schreef:Dit werkt allemaal wel bij kleinere zonden, maar niet bij grotere.
Als je als man je vrouw bedrogen hebt en je vraagt vergeving aan God en aan je vrouw, dan ben je er nog lang niet.
Dan is het te hopen dat je die zonde nog vaak herinnert, want anders kun je je huwelijk wel vergeten.

Nee hoor Bambi de herinnering aan die zonden maakt je zelf steeds moeilijker. als je zegt dat je er dan nog lang niet bent als je ze vergeven zijn, sorry maar dat is echt een klein geloof hebben.
Het is juist zaak dat je het alleen bij God brengt en erop vertrouwd dat hij het wegneemt, en zo snel mogelijk wanneer je er aan herinnerd wordt.
Als je vertrouwen in God hebt dan wordt je er niet meer aan herinnerd echt niet. Dat kan heel moeilijk zijn maar dan is het wel een zaak van gebed.
Weet je, als je hoopt dat je aan je zonden herinnerd wordt kom het alleen van satan, God wil het absoluut niet.
Satan heeft echt niets goeds voor jou in petto.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 18 feb 2014 17:41

Bambi schreef:Dit werkt allemaal wel bij kleinere zonden, maar niet bij grotere.

Teus schreef:Nee hoor Bambi de herinnering aan die zonden maakt je zelf steeds moeilijker. als je zegt dat je er dan nog lang niet bent als je ze vergeven hebt, sorry maar dat is echt een klein geloof hebben.
Het is juist zaak dat je het alleen bij God brengt en erop vertrouwd dat hij het wegneemt, en zo snel mogelijk wanneer je er aan herinnerd wordt.
Als je vertrouwen in God hebt dan wordt je er niet meer aan herinnerd echt niet. Dat kan heel moeilijk zijn maar dan is het wel een zaak van gebed.
Weet je, als je hoopt dat je aan je zonden herinnerd wordt kom het alleen van satan, God wil het absoluut niet.
Satan heeft echt niets goeds voor jou in petto.

Jij hebt vast nog nooit vreemdgaan aan de lijve ondervonden en wat er daarna allemaal hersteld moet worden.
Dat kan niet als je denkt: "ik heb het bij God gebracht en die heeft me vergeven en ik en mijn vrouw moeten er maar niet meer aan denken, want anders zijn we klein gelovig en luisteren we naar de duivel."
God heeft niet voor niets de mensen toestemming gegeven om te mogen scheiden na overspel.

Terug naar “Archief”