Vakantie 2014

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

meribel
Kolonel
Kolonel

Re: Vakantie 2014

Berichtdoor meribel » 13 jan 2014 11:42

Ben je tien jaar niet op vakantie geweest? Ben je ook niet met de kinderen weggeweest in de zomervakantie?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 jan 2014 11:51

@Ajl, weet je wat je wil? Speelgelegenheid, camping, huisje... Bos/strand? Hou je van luxe of juist van zelfvoorzienend?

@Pol, idd wij zijn vroeg gegaan. We hebben ook nog een familieweekend voor de boeg (kost ook geld). We zien wel misschien dat we nog gaan. Maar we plannen niks. Dit heeft ook wel te maken met het werk van m'n man.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 jan 2014 12:11

meribel schreef:Ben je tien jaar niet op vakantie geweest? Ben je ook niet met de kinderen weggeweest in de zomervakantie?

Nee, er was eigenlijk altijd wel wat, indertijd studie en daardoor geen geld, daarna ziekte, verhuizing, geen werk, bevalling en ga zo maar eens door. Dus dit jaar willen wij wel. Ik zou niet meer weten hoe het voelt om op vakantie te zijn. Dus alle tips zijn welkom.

@ evelien, ik weet ook nog niet precies wat ik wil. Het moet ook te behappen zijn met kleintjes, dus veel trekken gaat sowieso niet lukken. Luxe hoeft van mij ook niet, maar zelfvoorzienend hoeft vna mij ook niet. Ik heb zelf dan nl ook vakantie.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 13 jan 2014 12:43

We zitten te denken aan Limburg of Luxemburg
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 jan 2014 12:44

Het is natuurlijk heel persoonlijk. Wij zijn in de week van oud en nieuw op vakantie geweest en zaten in een huisje van roompot. Heel basic huisje, maar wel veel speel gelegenheid buiten. Voor ons echt ideaal. We zijn het park amper af geweest. Onze zoon vond het prachtig, leuke speeltuin binnen (het was te koud voor de buitenspeeltuin). En een klein zwembad.

Ik kan via een familielid wel aan een adresje in Duitsland komen (is ongeveer 3,5 uur rijden vanuit pr. Utrecht). Het is een camping, maar ze verhuren ook appartementen. Mocht je daar het adres van willen laat maar weten.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 13 jan 2014 12:47

@ajl,
Meest relaxed is gewoon een vakantiebungalow op een landal park, mooie omgeving, lekker buiten spelen voor de kinderen en een zwembad op het park.
In Nederland is verder alles dichtbij.
Of een vakantiehuisje op texel bijv, ook niet ver en voor kids is met de boot over al een heel avontuur.

Alle wadden eilanden zijn overigens heel leuk voor kinderen.
Laatst gewijzigd door meribel op 13 jan 2014 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 13 jan 2014 12:48

Ja, zuid duitsland weet ik ook een leuk park,
Maar misschien vind je dat al te ver?

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 13 jan 2014 13:08

Hier ontkomen we er ws ook niet aan om eens op vakantie te gaan. Maar ivm met eigen zaak is dat gewoon niet zo handig, we zullen wel eens zien.
Evelien schreef:Ik kan via een familielid wel aan een adresje in Duitsland komen (is ongeveer 3,5 uur rijden vanuit pr. Utrecht). Het is een camping, maar ze verhuren ook appartementen. Mocht je daar het adres van willen laat maar weten.

Mag ik dat adres Evelien, het buitenland trekt de groten hier wel.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 jan 2014 13:24

@Memmem, daar zitten wij ook mee. Gelukkig kunnen wij nog buiten het hoogseizoen op vakantie. Maar tsja als we vakantie hebben betekend het ook geen geld binnen of manlief moet z'n werk mee nemen.

Ik zal zodra ik het adres heb je een berichtje sturen. Heb pas foto's gezien en echt een prachtige omgeving.

Spreeuw
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spreeuw » 13 jan 2014 13:50

Ik ben weleens in Tsjechië geweest (ook in de hoofdstad Praag). Praag is een mooie stad en het land heeft een mooie natuur. Een echte aanrader, vind ik zelf.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 13 jan 2014 14:16

meribel schreef:@ajl,
Meest relaxed is gewoon een vakantiebungalow op een landal park, mooie omgeving, lekker buiten spelen voor de kinderen en een zwembad op het park.
In Nederland is verder alles dichtbij.
Of een vakantiehuisje op texel bijv, ook niet ver en voor kids is met de boot over al een heel avontuur.

Alle wadden eilanden zijn overigens heel leuk voor kinderen.

De waddeneilanden zijn inderdaad erg leuk! Wat ik wel een nadeel vind, is dat je relatief ver van het strand zit. Wij zitten nog met meerdere slaapjes per dag, dus dan zal 1 van ons de hele dag in de tent of het huisje moeten blijven en kan geen kant op. Het liefst zou ik dan heel dicht bij het strand willen zitten. De rest lekker buiten scheppen en ik in ene stoel met een boek voor het huisje ofzo. maar goed die strandhuisjes zijn onbetaalbaar.
Laatst gewijzigd door ajl op 13 jan 2014 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 13 jan 2014 14:23

Persoonlijk vind ik parken als roompot en landal alleen maar leuk buiten het hoogseizoen, ik vind het anders veel te massaal.
Wij hebben vorig jaar een huisje geboekt via een site waar enorm veel op stond. Weet alleen even niet meer hoe die heet. Als ik daar weer achter ben zal ik hem hier eens plaatsen.
Wij gaan dit jaar niet op vakantie ivm de komst van een kleintje eind mei/begin juni. Als alles verder goed gaat willen we van de zomer een museumkaart aanschaffen. Er staan inmiddels al heel wat musea op ons verlanglijstje;)

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 13 jan 2014 14:26

@ajl: is woningruil geen optie, in een huis van iemand die daar aan 't strand zit? Ik weet dat mijn tante die in Katwijk woont dat ook altijd doet en die is er heel enthousiast over. Ik zou het persoonlijk wel lastig vinden denk ik, een vreemde in je huis, da's dan weer de andere kant... Maar goedkoper is 't in ieder geval.

Ik hoop half maart voor anderhalve week in NL te zijn, da's voorlopig de enige vakantie. De zomer is hier altijd zo druk, dan kan ik niet zo goed weg. En dan misschien eind van 't jaar voor de feestdagen nog een keer, die heb ik 3 jaar geleden voor 't laatst in NL doorgebracht, dus dat wil ik ook graag weer een keer doen.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 13 jan 2014 15:33

Je hoeft niet eens persé woningruil te doen... toen ik nog klein was huurden mijn ouders het huis van mensen die zelf in 't buitenland op vakantie waren. Voordelig, van alle gemakken voorzien en op de locatie die je wilt (bijv. dicht bij het strand of juist in de bossen). Dat ging toen via een Schakeltje in het RD :). We hebben zo verschillende keren in Rijssen gezeten, groot huis met veel speelgoed en dicht bij het hertenkamp daar.

Wij gaan in april naar Spanje, tussen Valencia en Allicante in in een vallei, daar woont een Nederlandse mevrouw die 2/3 vakantieappartementen bij haar huis heeft, en daar hebben we er 1tje van gehuurd. Expres ver in het voorseizoen dit keer.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 jan 2014 15:47

Wij willen gaan trekken in Slovenie en Croatie, voor het hoogseizoen. Misschien nog even Karinthie meepakken. Iemand nog tips voor die gebieden?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”