Bambi schreef:Ik denk dat ze de wet afgeschaft hebben, met het oog op de moslims.
Als je nu een spotprent van Mohammed in de krant zet, ben je voor de Nederlandse wet niet meer strafbaar.
Maar dan ben je je leven niet meer zeker.

Moderator: Moderafo's
Bambi schreef:Ik denk dat ze de wet afgeschaft hebben, met het oog op de moslims.
Als je nu een spotprent van Mohammed in de krant zet, ben je voor de Nederlandse wet niet meer strafbaar.
schelpje3 schreef:En ondertussen mag er wel een afschuwelijke foto blijven staan, elders.![]()
Is dat niet lasterlijk? Of mis ik iets?
johannes1 schreef:Het blijkt dat wij christenen toch anders hier mee omgaan dan moslims. We kunnen hier misschien nog iets van leren.
schelpje3 schreef:Waarom was de foto dan eerst even weg en stond hij later teruggeplaatst?
Was daar toch gerede twijfel?
Ik zou zeggen: bij twijfel niet inhalen!
Het is m.i. een afbeelding van de Heere Jezus, die zo kitsch is als wat.
We zijn toch niet rooms hier?
schelpje3 schreef:In geen enkele protestantse Bijbelgetrouwe kerk, staat een Jezusbeeld!
Alleen in de r.k. kerken en die zich daarmee verwant voelen.
Waar was de reformatie dan voor?
Hij wordt hier teniet gedaan.
Faramir schreef:
Edit: interessant dat je dan ook nooit bezwaar hebt gemaakt tegen mijn avatar. Daarop staat toch echt een kruis met daarop Jezus Christus. Sterker nog het is een klein stukje rozenkrans, ook al zo iets wat je waarschijnlijk zal verafschuwen.
schelpje3 schreef:Weet je Faramir, ik heb me ervan vrijgemaakt.
Dat jij het toch laat staan, is voor jouw rekening!
En voor de rekening van de moderator die dit niet zo erg vindt.
schelpje3 schreef:Ach, ik weet dat jij daar toch maling aan hebt. Ik heb wel vaker bezwaar gemaakt tegen een bepaalde avatar. En de ene forummer lacht me gewoon erom uit en de ander (Boerin) wijzigt hem, uit respect!
Ik ben daar nog steeds door ontroerd. Niet vanwege mij hoor, ABSOLUUT NIET, maar omdat Boerin kennelijk toch aanvoelde dat het niet goed gekozen was.
En zo doe en laat ik ook bepaalde dingen, vanwege andere mensen. Om geen aanstoot te geven, geen ergernis op te wekken!
Zou jou ook sieren, als roomse op een REFOwebforum.
Is het nu zo moeilijk je enigszins aan te passen, als dit je vriendelijk wordt gevraagd?
johannes1 schreef:Het blijkt dat wij christenen toch anders hier mee omgaan dan moslims. We kunnen hier misschien nog iets van leren.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten