alexander91 schreef:Voor mij geldt dat dit forum een middel is tot Schriftonderzoek.
Je gaat er wel meteen hard op in.Teus schreef:
@Alexander, dit forum is wel onderverdeeld in rubrieken en dat weer in topics, dat doen ze voor verschillende onderwerpen. Als je hier liever schriftonderzoek doet, dat doe ik liever met iemand die er van geleerd is door God, in de huiskamer, doe het 3 avonden in de 2 weken. Als jij dat prefereer is natuurlijk prima maar het is een Christelijke site en ik vind toch wel een leven met God een eerste vereiste van het Christelijk zijn en uit te zien naar zijn komst.

Is niet iedere gelovige geleerd door God? En juist hier lees je van heel veel verschillende mensen. Hoe weet jij dat de mensen die jij uitkiest om van te leren de juiste mensen zijn? Als je voor de reformatie had geleefd, dan betekent deze uitspraak van je dat je je had laten onderrichtten alleen door katholieke priesters oid. Ik kan me niet voorstellen dat je dat met kennis van nu had gewilt. Onze eigen voorkeur is dus niet bepaald een goede richtingwijzer voor "goed schriftonderzoek". Dan zoek je het beste met je eigen (aangeleerde) voorkeur als kompas, terwijl God ons kompas moet zijn. Voor mij geldt dat ik zaken van de schrift leer van Bijbelstudies in mijn kerk, maar juist ook hier, want hier kom ik het duidelijkst de verschillen tegen met andersgestemden, terwijl in de eigen kerk een discussie over mensen uit een andere kerk al snel gezelschapspraat kan worden, wat niet goed is. En mijn ervaring is dat dat overal gebeurt, en ik doe er ook aan mee. Dit forum brengt me echter op andere gedachten.
Wat bedoel je precies met je laatste zin? Volgens mij merk je al snel genoeg of mensen hier met God leven. Of heb je liever een keurdienst die even de meetlat langs elk forumlid legt?
Hier is de kans groot dat het uitgepraat wordt. Voor mensen is het nu eenmaal de gewoonte dat alles wat vreemd is, ook fout is. En die instelling leidt tot conflicten. Door er maar vaak genoeg mee te maken te kregen, wordt die instelling zwakker, gaan we begrijpen wat de ander denkt, krijgen we respect voor elkaar. Dat is in elk geval voor mij persoonlijk het geval. Dus geen zachte heelmeesters, maar af en toe er stevig op in.
Ik denk eerder dat je mij niet snapt, want je stelt geeneens vragen hierover, en het is onmogelijk dat je uit deze enkele zinnen precies snapt wat ik bedoel. Een oordeel hierover is dus een vooroordeel.Teus schreef:Ben ik het niet met je eens joh, denk niet dat God ermee instemt.
Wat de topic-opener wil: getuigen van God en het geloof. Dat is voor mij iets wat ik in de eerste plaats in mijn directere omgeving doe: gezin, familie, kerk, werk en omgeving. Maar in die sferen kom je minder snel tot een diepgaande discussie die ook nog eens in de buurt komt van de Schriftuurlijke Waarheid.
Ben ik het geheel mee oneens. Volgens mij zoek je in de woorden van andere mensen naar herkenning van zaken die jou vertrouwt zijn. Een beetje het verhaal van de hand die denkt dat de mond niet nodig is in het Lichaam, want er zijn geen overeenkomsten. Toch zijn ze beiden nodig. Daarnaast, de liefde zoekt zichzelf niet. Ga uit van het goede in andere mensen hier op het forum die hun geloof in Christus belijden. Dat zou je genoeg moeten zijn.Teus schreef:Ik praat er overal over, heb een poosje gehad dat ik me er een beetje voor schaamde, je begrijpt me wel, het is nu over, Als je wil dat God die schroom weg wilt halen om over Hem te spreken dan doet Hij dat. Overigens, het gaat er niet om om je bekering te vertellen, dat het in je woorden te merken is dat er iets leeft. Hier gebeurt het tegenovergestelde.
Desondanks dat, serieus. Het gaat uiteindelijk niet om wat jouw indruk is van je broeders en zusters, het gaat om de Genade die Christus wil schenken.Teus schreef:Over zijn komst, dat je naar Hem uitziet en hoe het komt dat je dat niet hebt, dat zijn bemoedigende items als daar overgesproken kan worden, enkele broeders en zusters hebben verlangen maar bij de rest, het leeft gewoon niet, ze denken dat je van een andere planeet komt. Weet je, Alexander, het staat ook in de BIjbel en het is een mooi punt om over te schrijven, elkaar op de hoogte te brengen. Maar ze willen er niet van weten. Hoe serieus moet ik dan hun hunkering naar de Bijbel nemen.
Volledige kennis is echter niet van deze wereld, maar als je van Hem houdt, dan is dat wel het doel, en ik kan niet wachten!
Ik zal je eerlijk zeggen dat bij mij die hoop niet zo heel sterk leeft als bij jou. Misschien is het verschil van leeftijd. Ik ben niet volmaakt, en dat besef ik. Daarnaast ben ik ook verantwoordelijk om mijn leven te leven die God mij gegeven heeft. Ik heb gaven gekregen, en die moet ik benutten, en niet begraven en op een stoel wachten tot Hij komt.Teus schreef:Als we straks bij hem zijn dan zullen we alles weten. Ik hoop dat je niet lang hoeft te wachten, en dat Hij ons snel komt halen. Het liefst vanavond nog.